بر اساس پرونده‌هایی که در ۲۴ نوامبر و ۱ دسامبر در کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده تشکیل شده، گروه سرمایه گذاری دیجیتال نیویورک (NYDIG) از طریق دو صندوق سرمایه‌گذاری جداگانه ارز دیجیتال خود، ۱۵۰ میلیون دلار سرمایه جذب کرده است.

صندوق اول دارایی‌های دیجیتال NYDIG، پنجاه میلیون دلار سرمایه جمع کرده، در حالی که صندوق دوم، صد میلیون دلار سرمایه جذب کرده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که پول جمع شده توسط صندوق اول، که صرفاً در بیت کوین (BTC) سرمایه‌گذاری می‌کند، تنها از جانب دو سرمایه‌گذار ناشناس تأمین شده است. در عین حال، شایع شده که صندوق بزرگتر دوم کل ۱۰۰ میلیون دلار سرمایه‌ خود را از یک سرمایه‌گذار دریافت کرده است.

جذب سرمایه ۱۵۰ میلیون دلاری برای سرمایه گذاری در بیت کوین

گروه سرمایه‌ گذاری دیجیتال نیویورک از طریق دو صندوق خود ۱۵۰ میلیون دلار سرمایه جذب کرد

NYDIG با این سرمایه‌های جدید سال بزرگی را پیش رو خواهد داشت. ضمن اینکه ۵۰ میلیون دلار رشد سهام خود را در ماه اکتبر از طریق سرمایه‌گذاری از سوی بانک‌های تجاری و سرمایه‌گذاری، شرکت‌های بیمه و مدیران دارایی اعلام کرده است.

گروه سرمایه گذاری دیجیتال نیویورک، یک شرکت تابعه از استون ریج (Stone Ridge)، یک غول مدیریت دارایی ۱۰ میلیارد دلاری است.

استون ریج به تازگی در بیت کوین سرمایه‌گذاری کرده و میزان آن ۱۰ هزار BTC است. این سرمایه‌گذاری تا به امروز بیش از ۷۵ میلیون دلار سود داشته است.

بیشتر بخوانید: حضور گسترده‌تر سرمایه گذاران نهادی در بیت کوین طی پنج سال آینده

بیت کوین در حال تبدیل شدن به یک دارایی نهادی

به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاری کسب وکارهای بزرگ در بیت کوین روند رو به رشدی دارد، چنانکه شرکت هوش تجاری مایکرواستراتژی در ماه آگوست ۲۵۰ میلیون دلار در ارز دیجیتال شماره یک جهان سرمایه‌گذاری کرده است. رابرت گاتمن (Robert Gutmann)، مدیر عامل گروه سرمایه گذاری دیجیتال نیویورک، اوایل سال جاری متوجه این روند شد و اظهار داشت که بیت کوین در حال تبدیل شدن به یک دارایی است که عمدتاً در اختیار سازمان‌ها و نهادها قرار دارد.

نظر شما درباره خرید مقادیر زیاد بیت کوین توسط نهادها و شرکت‌های بزرگ چیست؟ این خریدها چه تأثیری در قیمت آینده بیت کوین خواهد داشت؟ نظرات خود را در کوین نیک با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: cointelegraph