پلتفرم پرداخت آنلاین پی پال، معاملات ارز دیجیتال برای مشتریان آمریکا را از ۱۲ نوامبر راه‌اندازی کرده است. سهام پی پال روز دوشنبه به بیشترین مقدار خود رسید و یک دوره عملکردی عالی نسبت به نزدک و بازار سهام ایالات متحده را به پایان رساند. از ۱۲ نوامبر، نزدک که بر فناوری تمرکز کرده، حدود ۶/۵٪ سود کسب کرده است. شاخص گسترده S&P 500 نیز نسبت به مدت مشابه ۳/۵٪ افزایش داشته است.

پی پال در عرصه ارزهای دیجیتال

اگرچه تلاش پی پال برای ورود به عرصه ارزهای دیجیتال تنها کاتالیزور بی‌نظیر آن نیست، این شرکت خدمات پرداخت از موقعیت خوبی برخوردار است تا در دارایی‌های دیجیتال رو به رشد سرمایه‌گذاری کند. برخی تحلیلگران حتی گمانه‌زنی‌هایی را مطرح کرده‌اند که قیمت بالاتر بیت کوین (BTC) می‌تواند تأثیر مثبتی بر چشم‌اندازهای پی پال داشته باشد.

همچنین، شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد این پردازنده پرداخت می‌تواند بر قیمت بیت کوین تأثیر مثبت بگذارد. داده‌های اخیر نشان می‌دهند که پی پال ممکن است تا ۷۰٪ از بیت کوین تازه استخراج شده در هفته‌های منتهی به فعال شدن پلتفرم خود در ایالات متحده را جمع‌آوری کرده باشد.

بیشتر بخوانید: سیستم پرداخت ارز دیجیتال پی پال در آمریکا شروع به کار کرد

اگرچه برآوردها متفاوت است، یک نظرسنجی در سال ۲۰۱۹ با جامعه آماری ۵۰۰۰ نفر، ادعا کرده که ۶/۲٪ از آمریکایی‌های بالای ۱۸ سال دارای بیت کوین هستند. این نظرسنجی گفته که ۷/۳٪ دیگر قصد دارند بیت کوین را برای اولین بار خریداری کنند.

اگر چنین ادعایی صحت داشته باشد، ارزهای دیجیتال می‌توانند تأثیر مثبتی در تجارت پی پال داشته باشند، زیرا افراد بیشتری به سمت این نوع شرکت‌ها می‌روند. مثال بارز آن، اپلیکیشن Cash App شرکت اسکوئر است که از زمان فعال کردن خریدهای بیت کوین، شاهد افزایش درآمد خود بوده است. در واقع، تقریباً ۸۰٪ از درآمد سه ماهه سوم Cash App از کارمزد‌های دریافتی از خریداران بیت کوین حاصل شده است.

افزایش سهام پی پال از ۱۲ نوامبر

افزایش سهام پی پال از ۱۲ نوامبر به دنبال فراهم کردن امکان خرید بیت کوین

افزایش سود سهام پی پال

سهام پی پال هولدینگ (PYPL) از ۱۲ نوامبر، روزی که پی پال پلتفرم معاملات ارز دیجیتال خود را برای مشتریان آمریکایی راه‌اندازی کرد، ۱۷ درصد سود به‌دست آورده است.

پی پال قصد دارد خدمات جهانی ارز دیجیتال خود را از اوایل سال ۲۰۲۱ راه‌اندازی کند. دن شولمن (Dan Schulman) مدیرعامل این شرکت تأکید کرده که زمانی که ارزهای دیجیتال بانک مرکزی یا CBDC‌ها عرضه شوند، شرکت وی شروع به پشتیبانی از آنها خواهد کرد، تنها کمی زمان لازم است.

به نظر شما ورود پی پال به عرصه ارزهای دیجیتال چه تأثیری در قیمت‌ها خواهد گذاشت؟ نظرات خود را در وب سایت و شبکه‌های اجتماعی کوین نیک با ما در میان بگذارید.

منبع: cointelegraph