شرکت ریپل روز جمعه گذشته، در مقابل ادعاهای کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC)  مبنی بر نقض قوانین اوراق بهادار در صدور ۱/۳ میلیارد دلار XRP دفاعیه‌ ۹۳ صفحه‌ای را ارائه کرد. در ادامه به بخش‌های مهم دفاعیه ریپل اشاره می‌کنیم.

در این دفاعیه آمده است:

عملکرد و نقدینگی XRP کاملاً با قوانین اوراق بهادار ناسازگار است و ثبت XRP به عنوان یک اوراق بهادار از بین بردن کامل کاربرد آن است.

دفاعیه شرکت ریپل در مقابل شکایت SEC

ریپل در دفاعیه‌ای ۹۳ صفحه‌ای به هر یک از بندهای شکایت SEC پاسخ داد. این شرکت در دفاع از عملکرد خود اظهار داشت، ارز دیجیتال XRP یک اوراق بهادار یا قرارداد سرمایه‌گذاری نیست، به همین ترتیب فروش و توزیع XRP توسط شرکت ریپل هم به عنوان یک قرارداد سرمایه‌گذاری محسوب نخواهد شد.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) در ماه دسامبر سال ۲۰۲۰ از شرکت ریپل و مدیرعامل یعنی برد گارلینگ‌هاوس (Brad Garlinghouse) و رئیس هیئت مدیره کریس لارسن (Chris Larsen) به دلیل فروش بیش از ۱ میلیارد دلار XRP و پرداخت توکن به طرف‌های ثالث برای حمایت از این ارز دیجیتال شکایت کرد.

به نظر می رسد بخشی از دفاعیه ریپل روی نحوه عملکرد آن متمرکز است. از نظر این شرکت کمیسیون SEC از منبع باز بودن ارز ریپل چشم پوشی کرده است و قیمت آن را با ارزهای مانند بیت کوین و اتریوم مرتبط می‌داند.

در این دفاعیه چند پاراگراف اضافه شده است که نشان می‌دهد، در شکایت SEC توصیف نادرستی از ریپل ارائه کرده است چرا که در سال ۲۰۱۲ توصیفی که Ripple Credits (نام سابق XRP) ارائه شده بود نمی‌توان نتیجه گرفت که XRP یک اوراق بهادار است.

ریپل همچنین ادعا می کند که SEC اخطار منصفانه‌ای مبنی بر نقض قانون فروش XRP ارائه نکرده است.

رپل در این گزارش به توافق نامه خود با وزارت دادگستری ایالات متحده و شبکه اجرای جرایم مالی در سال ۲۰۱۵ اشاره کرد که XRP را به عنوان ارز مجازی قابل تبدیل ثبت کرده و اجازه فروش و معاملات بازار ثانویه را داده است.

دفاعیه شرکت ریپل در مقابل شکایت SEC

ریپل در یک پرونده ۹۳ صفحه‌ای در مقابل شکایت SEC از خود دفاع کرد

این مطلب راهم مطالعه کنید: پیش بینی قیمت ریپل تا سال ۲۰۲۵

با توجه به اطلاعات و باور ریپل، شاکی از توافق سال ۲۰۱۵ اطلاع داشت، با این حال سال‌ها پس از آن ، هیچ هشداری به ریپل داده نشد که از نظر شاکی، فروش احتمالی XRP توسط متهمان نقض یکی دیگر از قوانین فدرال محسوب می‌شود.

ریپل علاوه بر ارائه این دفاعیه، درخواست ارائه شفاف اطلاعات را برای اسناد SEC ارسال کرد که چگونه بیت کوین و اتر، دو ارز ریجیتال برتر از نظر سرمایه بازار، اوراق بهادار نیستند.

سخنگوی ریپل در یک بیانیه اعلام کرد: علیرغم درخواست ما، هنوز هیچ راهنمایی درباره این موضوع ارائه نشده است و مانع از عنوان می‌شود که شرکت‌هایی مانند ریپل بتوانند در ایالات متحده نوآوری کنند تا پرداخت‌های بین‌المللی سریع‌تر، ارزان‌تر و شفاف‌تری را به کاربران ارائه دهند. همانطور که سال‌ها گفته‌ایم، ما به سادگی می‌خواهیم که قوانین به طور واضح بیان شود و به طور مداوم اعمال شود.

ریپل در ۲۴ ساعت گذشته موفق شده است بیش از ۱۰ درصد افزایش قیمت را تجربه کند و حالا با ارزش بازار بیش از ۱۴/۵ میلیارد دلار در رده پنجم مهمترین ارزهای دیجیتال بازار قرار دارد.

نظر شما درباره پرونده شکایت SEC و دفاعیه ریپل چیست؟ به نظر شما از ریپل رفع اتهام خواهد شد یا مشکلات برای این شرکت پیچیده‌تر می‌شود؟ منتظر شنیدن نظرات و تحلیل‌های شما در سایت و شبکه‌های اجتماعی کوین نیک هستیم.

 

منبع: coindesk