بر اساس رای قاضی، وکلای ریپل به اسناد داخلی SEC در مورد تعریف دارایی‌های دیجیتال به عنوان اوراق بهادار و عنوان شدن XRP در این اسناد دسترسی خواهند یافت. این اولین پیروزی ریپل در دادگاه محسوب می‌شود.

اولین پیروزی ریپل در دادگاه

شرکت Ripple Labs اجازه دسترسی به اسنادی را یافته که «بیانگر تفسیر یا نظرات SEC» در مورد دارایی‌های دیجیتال است.

قاضی دادگاه ایالات متحده سارا نتبورن (Sarah Netburn) با درخواست ریپل موافقت و مقرر کرد که صورتجلسه‌های SEC یا یادداشت‌های این سازمان در مورد ارزهای دیجیتال قابل بررسی باشد. همچنین، قاضی به SEC و ریپل اجازه داد به این حکم اعتراض کنند.

خرید ریپل

در ماه دسامبر، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) شکایتی را مطرح کرده و ادعا کرد شرکت Ripple Labs، مدیر عامل آن برد گارلینگ‌هاوس و رئیس آن، کریستین لارسن، ۱/۳۸ میلیارد دلار از طریق عرضه اوراق بهادار بدون مجوز در آگوست ۲۰۱۳ جمع‌آوری کرده‌اند.

ریپل دعوی SEC را نپذیرفت و ادعا کرد که XRP شبیه بیت کوین یا اتریوم است. اتر و بیت کوین هر دو توسط SEC به عنوان کالا طبقه بندی شده‌اند.

نمودار 4 ساعته قیمت ریپل و افزایش آن

قیمت ریپل علی رغم شکایت SEC در یک ماه اخیر افزایش داشته است.

ریپل در یک قدمی پیروزی

مشاور گارلینگهاوس، متیو سالامون (Matthew Solomon)، معتقد است که اگر آنها شواهدی را پیدا کنند که این نهاد قانونگذار XRP را مشابه بیت کوین یا اتریوم دانسته است، با توجه به اینکه مقررات نظارتی SEC فراتر از اوراق بهادار نیست، بازی به نفع ریپل تمام خواهد شد.

با توجه به اینکه هشت سال طول کشید تا SEC شکایت خود را علیه ریپل مطرح کند، وکلای این شرکت معتقدند که اگر بتوانند اسنادی را ارائه دهند که نشان‌دهنده تناقضاتی در طبقه‌بندی XRP توسط این نهاد باشد، ادعاهای SEC تضعیف خواهد شد.

سالامون اظهار داشت:

برای دفاع از خود به کشف این مدارک نیاز داریم.

در مقابل، مشاور SEC، دوگان بلیس (Dugan Bliss) از متهمان انتقاد کرده که به جای دفاع از اقدامات غیرقانونی خود، به دنبال موشکافی در اسناد داخلی این کمیسیون هستند که در دست دادرسی است.

قیمت XRP علی رغم شکایت SEC، در این ماه در حال صعود بوده و از ابتدای آوریل حدود ۱۰۰٪ افزایش یافته است. ارز دیجیتال ریپل طی ۲۴ ساعت گذشته تقریباً ۲۰ درصد افزایش داشته و در حال حاضر با قیمت ۱/۰۳ دلار معامله می‌شود.

این مطلب راهم مطالعه کنید: تحلیل روزانه و پیش بینی قیمت ریپل

به نظر شما ریپل به اسنادی دست پیدا خواهد کرد که تناقضات SEC در طبقه‌بندی ارزهای دیجیتال را آشکار کند؟ کدامیک پیروز میدان خواهند بود؟ نظرات خود را از طریق سایت کوین نیک با ما به اشتراک بگذارید و ما را در شبکه های اجتماعی توییتر و اینستاگرام دنبال کنید.

منبع: cointelegraph