کمپانی سرمایه‌گذاری روفر (Ruffer)، مستقر در انگلیس که ارزش آن بیش از ۲۰ میلیارد دلار است اعلام کرده است: ۲٫۵ درصد از ارزش سبد سرمایه‌گذاری خود را به خرید بیت کوین اختصاص می‌دهد. اقتصاددان و تحلیلگر ارز دیجیتال، الکس کروگر، تخمین زده که ارزش خرید بیت کوین توسط کمپانی روفر به ۱۵ میلیون دلار  می‌رسد.

این شرکت، خرید بیت کوین را به عنوان یک حرکت دفاعی توصیف می‌کند که در ماه نوامبر انجام شد:

ما این اقدام را به عنوان یک بیمه کوچک اما قدرتمند در برابر ادامه‌ی روند کاهش ارزش پول‌های مهم جهان می‌بینیم.

به دنبال آنچه به نظر می‌رسد یک روند در حال ظهور باشد، شرکت سرمایه‌گذاری روفر برای خرید بیت کوین از دارایی‌های طلای خود استفاده کرده است.

همچنان، طلا و سهام مربوط به آن بخش بزرگتری، به ارزش ۶۲۰ میلیون دلار از این کمپانی را تشکیل می‌دهد.

خرید بیت کوین توسط روفر

کمپانی روفر ۲/۵ درصد از سبد سرمایه‌گذاری خود را بیت کوین خریداری کرده است

بیشتر بخوانید: ۵ نکته‌ای که پیش از سرمایه گذاری روی بیت‌ کوین باید بدانید

یک تلنگر برای بیت کوین

به گزارش یو تودی، بیمه نیروگاهی مس موچوال (Mass Mutual) اخیرا ۱۰۰ میلیون دلار بیت کوین خرید؛ این عمل به‌مانند پوشش ضرر تورم عمل کرد.

در همین حال، دارایی گری اسکیل (Grayscale)، اخیراً از ۱۳ میلیارد دلار فراتر رفته است و در حال حاضر سه درصد از کل عرضه بیت کوین را در اختیار دارند.

دیگر شرکت‌های سرمایه‌گذاران اصلی در سراسر جهان، اکنون بیت کوین را به عنوان یکی از موارد ضروری در اوراق بهادار خود می‌دانند.

به نظر شما ارزش طلا در برابر بیتکوین سقوط خواهد کرد؟ دلیل خرید بیت کوین توسط کمپانی‌های بزرگ مانند روفر چیست؟ دیدگاهتان را در بخش نظرات و شبکه‌های اجتماعی کوین نیک در میان بگذارید.

منبع: u.today