نخست وزیر کشور روسیه به تازگی اعلام کرده است که دولت این کشور قصد دارد با اصلاح قوانین فعلی در خصوص ارزهای دیجیتال، آن‌ها را به عنوان یک دارایی به رسمیت بشناسد. این اصلاحیه به این معنی است که دارندگان بیت کوین در روسیه این حق را خواهند داشت که از ارزهای دیجیتال خود در دادگاه‌ها دفاع کنند.

شناسایی بیت کوین در روسیه به عنوان یک دارایی

در طول نشست دولتی که در روز پنجشنه برگزار شد، میخائیل میشوستین (Mikhail Mishustin) نخست وزیر کشور روسیه در خصوص برنامه قانون گذاری ارزهای دیجیتال در روسیه در کنار دیگر اقدامات مبتکرانه به منظور مقابله با شیوع ویروس کرونا سخن گفت.

او در سخنان خود ارزهای دیجیتال را یک ابزار جدید دانست که پیوسته در حال رشد است. او در این خصوص گفته است:

دولت تصمیم دارد تا توسعه این بازار را از مسیری متمدن پیش بگیرد تا صاحبان این دارایی‌ها بتوانند از حق و حقوق خود محافظت کنند. با این کار همچنین ایجاد طرح‌های سایه سخت خواهد شد. به منظور دستیابی به این این هدف، بیایید تعدادی تغییر در قوانین مالیاتی ایجاد کنیم.

دارایی‌های مالی دیجیتال به عنوان دارایی شناخته خواهند شد و دارندگان آن قادر خواهند بود در هرگونه مسائل غیرقانونی پیش آمده، روی حفاظت قانونی حساب باز کنند و از حق دارایی خود در دادگاه دفاع کنند.

بیشتر بخوانید: دیوان عالی روسیه برای انتخابات از بلاکچین بهره می‌برد

تغییر در قانون‌گذاری ارزهای دیجیتال روسیه در سال ۲۰۲۱

اگر چه مسائلی در میان قانون‌گذاران به منظور تصویب بیت کوین به عنوان یک دارایی مشمول مالیات مطرح شده، اما این امر هنوز رسمی نشده است. از این رو دادگاه‌های کشور روسیه هرکدام تصمیم خود را مبنی بر دارایی یا داریی نبودن ارزهای دیجیتال می‌گرفتند. برای مثال در ماه جولای، یک دادگاه روسیه پس دادن ارزهای دیجیتال به یک صاحب کریپتو را نپذیرفت. در دسامبر سال گذشته هم دادگاه عالی روسیه توکن‌ها را به عنوان یک دارایی مانند پول قانون‌گذاری کرد.

پیش از این خبر، روسیه تصمیمات مختلفی در خصوص ارزهای دیجیتال گرفته بود که از جمله آن‌ها می‌توان به تعیین جریمه ۷ هزار دلاری و ۷ سال حبس اشاره کرد. باید دید در قانون‌گذاری جدید، چه تغییراتی اعمال خواهد شد.

روسیه قصد دارد قانون‌گذاری ارزهای دیجیتال را سال دیگر آغاز کند. ولادمیر پوتین، رئیس جمهور کشور روسیه، لایحه قانونی ارزهای دیجیتال را در ماه آگست به قوانین این کشور افزود.

نظر شما در خصوص قانون‌گذاری ارز دیجیتال و بیت کوین در روسیه چیست؟ دیدگاه خود را با کوین نیک به اشتراک بگذارید.

منبع: Bitcoin Insider