مراسم هالووین (Halloween) امسال مانند سال گذشته کمی متفاوت به‌نظر می‌رسد و مردم راه‌های جدیدی برای جشن گرفتن تعطیلات پیدا کردند. هالووین یک شب ترسناک در بسیاری از کشورها است که مردم در این شب سعی می‌کنند برای همدیگر داستان‌های ترسناک تعریف کنند و یا اینکه فیلم‌های ترسناک تماشا کنند. ما هم می‌خواهیم به مناسبت همین شب داستان‌هایی ترسناک برای شما تعریف کنید. پس در ادامه با ما همراه باشید تا داستان هایی از رمزارزها که ترسناک نیز هستند را با یکدیگر مرور کنیم.

وقتی ۷۵۰۰ بیت کوین در یک شب ناپدید شدند

داستان رمز ارزها

ناپدید شدن بیت کوین

وقتی جیمز در سال ۲۰۰۹ شروع به استخراج بیت کوین کرد، پاداش تایید هر بلاک ۵۰ بیت کوین بود. آن زمان شما نیازی به تخصص در استخراج و دسترسی به برق ارزان نداشتید؛ یک لپ‌تاپ متصل به اینترنت تمام چیزی بود که لازم داشتید. سرانجام جیمز با استخراج بیت کوین به‌وسیله لپ‌تاپ شخصی خود، توانست ۷۵۰۰ بیت کوین جمع‌آوری کند. امروز ارزش این مقدار بیت کوین بیش از ۴۵۰ میلیون دلار است. آن‌گاه تراژدی شوک کننده ماجرا در سال ۲۰۱۳ رخ داد؛ زمانی که جیمز در حال تمیز کردن آپارتمان خود بود. هارددیسکی که حاوی حافظه ذخیره بیت کوین بود، به اشتباه دور انداخته شد و برای همیشه ناپدید شد.

کارمزد تراکنش ۲/۶ میلیون دلاری

هیچ‌کس پرداخت کارمزد تراکنش را دوست ندارد. به‌خصوص وقتی هزینه آن‌ها بیش از ۱۰۶۰۰ اتر باشد. این دقیقا همان اتفاقی است که در اوایل سال ۲۰۲۰ افتاد، زمانی که کارمزد یک تراکنش ۰.۵۵ اتر، رکورد زد.

هزینه بالای کارمزد تراکنش‌ها یکی از دلایلی بود که بایننس اسمارت چین (BSC) راه‌اندازی شد؛ یک بلاکچین مقیاس‌پذیر، کم هزینه و سازگار با EVM که به کاربران اجازه می‌دهد که اپلیکیشن و توکن‌های غیرمتمرکز جدید بسازند.

نفرین قوی سیاه

رمزارزها

داستان رمزارزها

در سال ۲۰۱۷ اتریوم بطور موقت برای چند ثانیه از ۳۱۹ دلار به ۱۰ سنت سقوط کرد. دلیل این سقوط ناگهانی یک «سفارش فروش چند میلیون دلاری» بود، که ۸۰۰ سفارش توقف ضرر دیگر را کنار زد و موجب سقوط اتریوم شد.

ماجرای فراموش نشدنی ماینرهای سیل زده

از میان همه اتفاقات ناخوشایند سال ۲۰۲۰، سیل تاریخی در استان سیچوان چین که به تاسیسات ماینینگ صدمه زد، در بازی قمارگونه پیش‌بینی‌های ما جایی نداشت.

با توجه به اینکه تاسیسات استخراج بیت کوین در استان سیچوان چین، تقریبا بیش از هر جای دیگری در دنیا وجود دارند، سیل به شدت هش ریت ماینرهای بیت کوین را تحت تاثیر قرار داد و بعضی از آن‌ها در یک شب کاهش ۲۰ درصدی در هش ریت شبکه را تجربه کردند.

یک میلیون دلار با تتر USDT ارسال شد و برای همیشه از دست رفت

فاجعه برای یک کاربر ناشناس زمانی رخ داد که بیش از یک میلیون دلار تتر به آدرس دیفای که به منظور نگه‌داری دارایی نیست، ارسال کرد. بنابراین، وجوه قابل بازیابی نبودند.

اشتباهی که گران تمام شد و آن را برای هیچ‌کس آرزو نمی‌کنیم. اگر می‌خواهید برای اولین بار از دیفای استفاده کنید، بسیار مراقب باشید.

یک داستان سرگرم‌کننده: ۳۰۰ میلیون دلار ETH برای همیشه مسدود شده است

زمانی که پس از یک رفع اشکال مهم برای یک سرویس کیف پول دیجیتال، ایرادی سهوی در سیستم به جا ماند، یک توسعه دهنده متوجه شد که خود، تنها مالک کیف پول چند امضایی است. در تلاش برای بازگرداندن عمل اتفاق افتاده، این توسعه‌دهنده ناخواسته همه وجوه را قفل کرد و باعث شد همه آن‌ها غیرقابل بازیابی باشند. در پی این ماجرا یک بحث داغ آنلاین درگرفت، با این سوال برای بسیاری که آیا اتریوم باید یک هاردفورک دیگر برای بازیابی وجوه انجام دهد؟

داستان هایی از رمزارزها را با هم خواندیم؛ ماجراهایی جالب و شاید کمی ترسناک که یادآوری خوبی برای اهمیت حفظ امنیت دارایی‌های رمزارزی هستند.

همچنین برای مطالعه جدیدترین مقالات موجود، بر روی لینک‌های زیر کلیک کنید

اگر دوست ندارید از قافله عقب بمانید و نمی‌خواهید رشد روزبه‌روز قیمت ارزهای دیجیتال، مخصوصا اتریوم را که ارتباط مستقیمی با بازی‌های کریپتویی دارد از دست بدهید، همین حالا می‌توانید در کوین نیک، ارز دیجیتال مورد نظرتان را خریداری کنید.