چانگ پنگ ژائو (Changpeng Zhao) مدیرعامل بایننس اعلام کرد، کاربری به اشتباه ۸۰۰ بایننس کوین (BNB) به ارزش تقریبی ۲۰٫۰۰۰ دلار را به آدرس زنجیره هوشمند بایننس یعنی «Binance Smart Chain» منتقل کرده است و توکن‌هایش از بین رفته است. در ادامه این مطلب درباره انتقال اشتباهی ۸۰۰ BNB به آدرس قرارداد هوشمند بایننس بیشتر صحبت می‌کنیم.

جزئیات یک اشتباه پر هزینه

یک کاربر ناشناس توکن‌های BNB خود به ارزش جالب توجه ۲۰٫۰۰۰ دلار را به یک آدرس قرارداد هوشمند در بلاک چین بایننس منتقل کرده است. ژائو مدیرعامل بایننس که معمولا به نام CZ شناخته می‌شود اعلام کرد، سکه‌ها کاملا سوخته و بنابراین برای همیشه از بین رفته‌اند.

روز شنبه CZ در حساب کاربری خود در توییتر اعلام کرد یک کاربر ناشناس این اشتباه بزرگ را مرتکب شده و برای بازگرداندن ۸۰۰  BNB خود از صرافی بایننس درخواست کمک کرده است. CZ گفت آن‌ها می‌توانند با کسر مبلغ از دست رفته از سوزاندن سکه بعدی BNB، خسارت این شخص را جبران کنند.

اما سوال اصلی این است که آیا آن‌ها باید این کار را انجام دهند؟

انتقال اشتباهی ۸۰۰ BNB

توییت چانگ پنگ ژائو درباره انتقال اشتباهی ۸۰۰ BNB

این مطلب راهم مطالعه کنید: افزایش ایمنی حساب بایننس با یک فرایند ۷ مرحله ای ساده

بسیاری از کاربران توییتر در پاسخ به این سوال گفتند، جبران خسارت کابر، ماهیت عدم تمرکز را به خطر می‌اندازد، برای یک شبکه واقعا غیرمتمرکز جامعه قدرت و کنترل محدودی دارد. به این معنی که صرافی نباید در تراکنش‌های بلاک چین دخالت کند، چرا که این اشتباه کاربر بوده است.

کاربری در توییتر با نام کاربری «ShitcoinFlipper» در اینباره گفت:

معلومه که نه! این اشتباه اونه. مشکل اینجاست، اگر الان این کار انجام بشه، دفعه‌های بعدی در آینده هم باید این هزینه جبران بشه! اگر ۱۰، ۲۰ نفر دیگه هم این اشتباه رو انجام بدن، آیا به اون‌ها هم کمک می‌کنی؟

البته چند کاربر دیگر کمی دلسوز بودند، به CZ پیشنهاد دادند که باید به او کمک کند تا در صورت امکان همه توکن‌های خود را بازیابی کند. استدلال آنها این بود که مقابله با خطاهای انسانی به پذیرش گسترده‌تر ارزهای دیجیتال کمک خواهد کرد.

در همین حال آقای CZ در توییت بعدی خود به سادگی اعلام کرد به این موضوع رسیدگی خواهد کرد. حالا شما حدس می‌زنید منظور مدیرعامل بایننس از این که به این موضوع رسیدگی می‌کند یعنی به فرد مالباخته کمک می‌کند یا نه؟

فراموش نکنید شما هم نظر و پیشنهاد خود را می‌توانید از طریق سایت و شبکه‌های اجتماعی کوین نیک با دیگران به اشتراک بگذارید و با فعالان این حوزه بحث و تبادل نظر کنید.

منبع: zycrypto