بانک مرکزی تایلند (Bank of Thailand) اولین پلتفرم انتشار اوراق قرضه دولتی مبتنی بر بلاکچین را با استفاده از فناوری بلاک چین IBM راه اندازی کرد.

راه اندازی پلتفرم بلاکچین انتشار اوراق قرضه دولتی در تایلند

به گفته مقامات رسمی در IBM در طول ۲ هفته‌ای که از راه‌اندازی این پلتفرم گذشته است، بانک مرکزی تایلند بیش از ۱/۶ میلیارد  دلار اوراق قرضه را فروخته است.

گفته می‌شود استفاده از فناوری بلاک چین زمان لازم برای انتشار اوراق را از ۱۵ روز به ۲ روز کاهش داده است. افزایش کارایی فرآیند همچنین باعث کاهش هزینه عملیاتی و اعتبار سنجی زائد اسناد مربوط به انتشار اوراق شده است.

در راه‌اندازی این پلتفرم IBM و بانک مرکزی تایلند با هفت موسسه دیگر از جمله دفتر مدیریت بدهی عمومی، شرکت سپرده گذاری اوراق بهادار تایلند، انجمن بازار اوراق قرضه تایلند و چهار بانک دیگر همکاری کردند.

راه اندازی پلتفرم بلاکچین انتشار اوراق قرضه دولتی در تایلند

بانک مرکزی تایلند اولین پلتفرم انتشار اوراق قرضه دولتی را روی بلاک چین IBM راه‌اندازی کرد

این مطلب راهم مطالعه کنید: عرضه اوراق بهادار با پشتوانه بیت کوین در بورس آلمان

بانک تایلند ممکن است به زودی استفاده از فناوری بلاکچین را در سایر اوراق قرضه منتشر شده توسط دولت برای سرمایه‌گذاران خرد یا عمده گسترش دهد.

بانک مرکزی تایلند از جمله موسسات دولتی در جهان است که به طور فعال در فضای بلاکچین و ارزهای دیجیتال حضور دارد. در ماه ژوئن، این بانک با همکاری شرکت‌های بزرگ یک طرح آزمایشی برای ارز دیجیتال بانک مرکزی خود یعنی  بت دیجیتال (digital baht) انجام داد. همچنین در ماه بعد، گزارش شد که این بانک قصد دارد از ارز دیجیتال خود برای معامله با سازمان پولی هنگ کنگ (Hong Kong Monetary Authority) استفاده کند.

بانک مرکزی تایلند همچنین در حال پیگیری قراردادهای هوشمند و موارد استفاده از امور غیرمتمرکز مالی یا دیفای برای ارز دیجیتال ملی خود است.

به نظر شما فناوری بلاک چین می‌تواند صنعت بانکداری را متحول کند؟ فراموش نکنید که شما هم صاحب‌نظر هستید و می‌توانید نظرات و سوالات خود در خصوص اتفاقاتی که پیرامون صنعت ارز دیجیتال رخ می‌دهد را از طریق کوین نیک با دیگران به اشتراک بگذارید.

منبع: cointelegraph