کتاب‌های بلاکچین با استفاده از روش‌های مدرن شبکه‌سازی، به کارآفرینان کمک می‌کنند تا کسب‌وکار خود را بسازند. در این مقاله بهترین کتاب های بلاکچین معرفی می‌شوند که اطلاعات ارزشمندی را در اختیار کارآفرینان قرار می‌دهند تا بدانند چگونه کسب‌وکار خود را به شرکت‌های پول‌ساز تبدیل کنند.

۱) ستاره دریایی و عنکبوت: قدرت توقف‌ناپذیر سازمان‌های بدون رهبر

نوشته: Ori Brafman و Rod A. Beckstrom

یکی از بهترین کتاب های بلاکچین، کتاب ستاره دریایی و عنکبوت (The Starfish and the Spider) است. این کتاب به خوانندگان کمک می‌کند تا نظریه‌های مختلفی مانند تئوری بازی و نظریه تمرکززدایی را که در ساخت سیستم‌های اتریوم و بیت کوین ضروری هستند، درک کنند. در این کتاب، نویسندگان درباره مفهوم ساده تضاد میان طبیعت عنکبوت و ستاره دریایی بحث می‌کنند. آنها توضیح می‌دهند که وقتی سر عنکبوت بریده شود، می‌میرد. با این حال، وقتی پای یک ستاره دریایی بریده می‌شود، بدن جدیدی از آن رشد می‌کند. با استفاده از این مفهوم، آنها سعی می‌کنند مفهوم سازمان‌هایی را که فاقد جنبه‌های رهبری بوده و به صورت تمرکززدایی اداره می‌شوند، توضیح دهند. نویسندگان می‌گویند که سازمان‌های بدون رهبر مانند ستاره دریایی عمل می‌کنند، زیرا وقتی بازوی چنین سازمانی قطع شود، می‌تواند بدنه کاملاً جدیدی ایجاد کند.

۲) مبانی بیت کوین و بلاکچین: مقدمه‌ای بر ارزهای دیجیتال و فناوری آن

نوشته: آنتونی لوئیس (Antony Lewis)

در کتاب The Basics of Bitcoins and Blockchains مبانی بیت کوین و فناوری بلاکچین مورد بحث قرار می‌گیرد. این کتاب شامل کلیه اطلاعات مقدماتی است که صاحبان کسب‌وکارها لازم است بدانند. در این کتاب، نویسنده به معرفی بیت کوین، بلاکچین‌ها و نحوه کار آنها برای درآمدزایی برای یک کسب‌وکار می‌پردازد. همچنین، نویسنده توضیح می‌دهد که چگونه کسب‌وکارهای نوظهور می‌توانند تکنیک‌های مختلفی را برای بهینه‌سازی استفاده از این فناوری‌ها به کار گیرند.

۳) بیت کوین برای مبتدیان

نوشته: پریپتو (Prypto)

کتاب یت کوین برای مبتدیان (Bitcoin for Dummies) با معرفی رمز ارزهای مشهور جهان در مورد مزایای کار با ارزهای دیجیتال بحث می‌کند. نویسنده جنبه‌های اساسی فناوری بلاکچین و نحوه ساخت بیت کوین را توضیح می‌دهد. علاوه بر این، جزئیات ریسک کار کردن با ارزهای دیجیتال را بیان می‌کند.

۴) بیت کوین- پول مردمی

نوشته: آدام تپر (Adam Tepper)

نویسنده کتاب بیت کوین- پول مردمی (The People’s Money – Bitcoin) در مورد اهمیت بیت کوین در بازار فعلی بحث می‌کند. وی می‌گوید که بیت کوین پایه و اساس ابزارهای مالی جهانی را فراهم می‌کند که به کسب‌وکارهای سراسر جهان امکان می‌دهد فعالیت‌های خود را به راحتی انجام دهند. همچنین نویسنده پیشنهاد می‌کند که کارآفرینان باید در ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کنند، زیرا انتظار می‌رود ارزش آنها به مرور زمان به دلیل گردش مالی رشد کند.

۵) بلاکچین: نقشه کلی برای اقتصاد جدید

نوشته: ملانی سوان (Melanie Swan)

یکی از بهترین کتاب های بلاکچین برای مبتدیان کتاب بلاکچین: نقشه کلی برای اقتصاد جدید (Blockchain: Blueprint for a New Economy) است. این کتاب در مورد ویژگی‌های صنعت بلاکچین بحث می‌کند. نویسنده افراد مبتدی را با بیت کوین آشنا می‌کند. وی توضیح می‌دهد که بلاکچین و بیت کوین به یک نیروی بزرگ در اقتصاد جهان تبدیل خواهند شد. همچنین، مزایای بیت کوین و بلاکچین را برای کارآفرینان شبکه‌سازی نوظهور ذکر کرده است.

بیشتر بخوانید: تاریخچه فناورری بلاکچین

۶) رؤیای ساتوشی: هنر بیت کوین

نوشته: کریگ رایت (Craig Wright)

کتاب رؤیای ساتوشی: هنر بیت کوین (Satoshi’s Vision: The Art of Bitcoin) تمام جنبه‌های بیت کوین را توضیح می‌دهد، مانند اصطلاحات فنی و همچنین تبعات اخلاقی و قانونی استفاده از آن. نویسنده در این کتاب توضیح می‌دهد که چگونه کارآفرینان می‌توانند از محبوبیت روزافزون بیت کوین و کسب سود از آن استفاده کنند.

۷) اینترنت پول: مجموعه گفتگوهای گردآوری شده توسط آندریاس ام. آنتونوپولوس

نوشته: آندریاس آنتونوپولوس (Andreas Antonopoulos)

آنتونوپولوس در کتاب اینترنت پول (The Internet of Money: A Collection of Talks by Andreas M. Antonopoulos) مورد چرایی ساخت بیت کوین بحث می‌کند. وی اطلاعات مفصلی در مورد فرآیندهای به کار رفته برای ساخت این رمز ارز ارائه داده و توضیح می‌دهد که هر فرآیند به چه دلیل به کار گرفته شده است. علاوه بر این، او مزایای مختلف ارز دیجیتال و سودهای آن را برای کارآفرینانی که از این فناوری استفاده می‌کنند، بیان کرده است.

۸) شبکه‌های اجتماعی پیچیده (تک نگاری‌های جامعه اقتصادسنجی)

نوشته: فرناندو وگا-ردوندو (Fernando Vega-Redondo)

نویسنده کتاب شبکه‌های اجتماعی پیچیده (Complex Social Networks (Econometric Society Monographs)) به بررسی تأثیرات ایجاد شبکه جهانی وب بر جمعیت عمومی جهان می‌پردازد. وی شبکه‌های اجتماعی پیچیده را به عنوان یک نظریه مورد تجزیه‌وتحلیل قرار داده و اظهار می‌دارد که جهان امروز از طریق اتصالات اینترنت به یک دهکده جهانی تبدیل شده است. وی همچنین ادعا می‌کند هیچ فناوری وجود ندارد که بتواند انسان‌ها را سریع‌تر از بیت کوین به هم متصل کند.

آیا شما هم بهترین کتاب های بلاکچین را مطالعه کرده‌اید؟ کدام یک از این کتاب‌ها بریاتان مفید بوده است؟ اگر کتاب دیگری را می‌شناسید که اطلاعات مفیدی دارد، می‌توانید آن را در  وب سایت یا شبکه‌های اجتماعی کوین نیک به دوستانتان معرفی کنید.

منبع: dailyhodl