Uniswap، صرافی غیرمتمرکزی که با هدف مبادله توکن‌های موجود در شبکه اتریوم راه‌اندازی شد، امروز توکن منحصر‌به‌فرد خود را با نام UNI معرفی کرد. توکن صرافی Uniswap به منظور پاداش کاربران ارائه می‌شود.

معرفی و عرضه توکن UNI اجازه خواهد داد تا این پلتفرم، بتواند با استفاده از یک مکانیسم غیرمتمرکز، رشد کند. این توکن به کاربرانی که درون پلتفرم نقدینگی ایجاد می‌کنند، پاداش می‌دهد. توکن‌های گاورننس این روزها یک استاندارد در زمینه امور مالی غیرمتمرکز تبدیل شده‌اند. هدف اصلی توکن صرافی Uniswap ایجاد راهی به منظور پیشبرد بهتر این پلتفرم است.

توکن‌های گاورننس (Governance Tokens) شبیه به یک برنامه وفاداری هستند که با سیستم سهام‌گذاری در یک شرکت ترکیب شده‌اند. در این مکانیسم، کاربران با مشارکت در پلتفرم، اعتبار کسب می‌کنند و می‌توانند در چگونگی اجرای پروتکل‌ها و عملی شدن پیشنهادات به منظور پیشرفت این پلتفرم، رای بدهند.

این مطلب راهم مطالعه کنید: صرافی غیرمتمرکز Uniswap به رکورد ۱ میلیارد حجم معاملات روزانه رسید

توکن صرافی Uniswap رقیبی برای SushiSwap

توکن UNI به نوعی یک پاسخ مستقیم به SushiSwap است. همچنین این توکن با هدف ایجاد نقدینگی در پلتفرم طراحی شده است. در حال حاضر و تا زمان نگارش این مطلب، توکن‌های Uniswap و SushiSwap در رتبه‌های دوم و سوم باارزش‌ترین توکن‌های قفل شده در پروتکل‌های خود هستند.

صرافی غیرمتمرکز Unisawp در نظر دارد تا در چهار سال آینده، ارزشی معادل ۱ میلیارد توکن UNI را توزیع کند. ۶۰ درصد از این توکن‌ها در بین اعضای جامعه این پلتفرم، ۲۱/۵ درصد از آن در بین کارمندان Uniswap و ۱۸/۵ درصد آن بین سرمایه‌گذاران و مشاوران توزیع خواهد شد.

توکن اداری Uni صرافی Uniswap معرفی شد

توکن UNI با هدف پیشرفت نقدینگی در صرافی غیرمتمرکز Uniswap ارائه می‌شود.

در حقیقت، Uniswap قصد دارد ۱۵۰ میلیون توکن را در حال حاضر بین اشخاصی که از این پلتفرم از تاریخ اول سپتامبر استفاده کرده‌اند، در دسترس قرار دهد.

پس از توزیع ۴۰ درصد توکن‌ها در سال اول، مقدار عرضه آن هر سال ۱۰ درصد کاهش پیدا می‌کند تا تمامی توکن‌ها توزیع شوند.

صرافی غیرمتمرکز Uniswap در حال حاضر جایگاه خوبی قرار دارد و وجود توکن UNI که بر اساس استاندارد ERC-20 طراحی شده، باعث می‌شود تا یک سیستم پر جنب و جوش، مطیع و متمایز در این پلتفرم ایجاد شود، سیستمی که پروتکل‌های آینده این پلتفرم را شکل خواهند داد.

نظر شما در خصوص توکن Uniswap چیست؟ دیدگاه خود را با کوین نیک به اشتراک بگذارید.

منبع: Decrypt