همان طور که می‌دانید، هالوینگ بیت کوین بعدی قرار است در سال جاری رخ دهد و سرمایه گذاران و فعالان بازار ارز دیجیتال، باید برای آن آماده باشند. در این مطلب سعی کردیم چند توصیه کاربردی برای هالوینگ پیش رو، به شما ارائه نماییم. با نیک کوین همراه باشید.

برای کسانی که با هالوینگ بیت کوین آشنایی ندارند، بد نیست توضیح دهیم که به طور میانگین، هر چهار سال یکبار، میزان تولید بیت کوین‌های جدید به شکل ناگهانی نصف می‌شود یا به‌طور دقیق‌تر، پاداش اهدایی به ماینرها برای اضافه کردن یک بلاک به بلاک چین ۵۰ درصد کاهش می‌یابد. تا به حال، دو پدیده هالوینگ در سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۶ رخ داده و حالا قرار است هالوینگ بعدی، در سال جاری میلادی، یعنی سال ۲۰۲۰ رخ دهد.

با این که بیت کوین به صورت کلی در روزهای اخیر، دوران خوبی را سپری نمی‌کند و حدود ۴۰ درصد از ارزش خود را در روند اخیر از دست داده، اما سابقه‌ی این بازار نشان می‌دهد که پدیده‌ی هالوینگ بیت کوین، موجب افزایش قیمت‌ها خواهد شد.

بیت کوین به صورت مدلی از تورم عمل می‌کند. این بدان معنی است که با گذشت زمان، بیت کوین‌های کمتری ساخته خواهد شد و در نهایت، عرضه متوقف می‌شود. البته در نظر داشته باشید که این، با مدل تورمی ارزهای دیگر متفاوت است. بیت‌ کوین‌ها زمانی ساخته یا تولید می‌شوند که ماینرها یا استخراج کنندگان، یک بلاک جدید را به صورت صحیح و موفقیت آمیز، به دست آورده و به بلاک چین اضافه می‌کنند. با این حال، انجام معاملات برای به دست آوردن بلوک، آسان نیست و به سخت افزاری پیشرفته و مصرف انرژی (برق) بالا همراه است.

در ازای به دست آوردن بلوک‌ها، ماینرها با بیت‌ کوین‌های جدید، پاداش دریافت می‌کنند. این بیت‌ کوین‌ها توسط یک الگوریتم خاص، به ماینرها پاداش یا جایزه داده می‌شود و با نام “پاداش بلاک” یا Block Reward شناخته می‌شوند. این پروسه، هر ۱۰ دقیقه یک بار اتفاق می‌افتد و در نتیجه، در هر ۱۰ دقیقه، بیت کوین‌های جدیدی ساخته می‌شوند.

 

بیشتر بخوانید: راهنمای هاوینگ بیت‌ کوین در سال ۲۰۲۰

 

اولین پاداش بیت کوین، میزان ۵۰ بی‌‌تی‌سی (BTC) بود؛ به این معنی که در هر ۱۰ دقیقه، ۵۰ بی‌تی‌سی برای یک معامله موفق، به کیف پول ماینر واریز می‌شد. اما هم‌اکنون، میزان پاداش ماینرها، تنها ۱۲/۵ بی‌تی‌سی بوده و این مقدار پاداش، به دلیل دو پدیده‌ی هالوینگی که تا به حال رخ داده، کاهش پیدا کرده و در هر بار نصف شده است. این یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های بیت کوین است که به صورت میانگین، هر ۴ سال یا هر ۲۱۰٫۰۰۰ بلاک یکبار رخ می‌دهد و این جریان تا سال ۲۱۴۱ که آخرین بیت کوین استخراج شود، ادامه پیدا خواهد کرد.

اما در آن طرف قضیه و با کاهش پاداش، قیمت بیت کوین با هر پدیده‌ی هالوینگ، افزایش پیدا می‌کند. در دو پدیده‌ی هالوینگ که در سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۶ رخ داد، هر بار، قیمت بیت کوین حداقل ۱۰ برابر افزایش پیدا کرد. در نتیجه، هالوینگ همیشه روندی صعودی را برای بیت کوین رقم زده است اما آیا این بار و در سال ۲۰۲۰ نیز تاریخ، خود را تکرار می‌کند؟

در هر حال، سرمایه گذاران و فعالان بازار ارز دیجیتال و بیت کوین، باید آماده‌ی هالوینگ بعدی که زمان زیادی تا رخ دادن آن باقی مانده، باشند. از آن جایی که شمارش‌های معکوس برای رخ دادن پدیده هالوینگ بعدی، همگی بر اساس زمان میانگین بلوک و میزان بلوک‌های باقی مانده تا هالوینگ تخمین زده می‌شوند، تاریخ هالوینگ بعدی، بین ۹ تا ۱۶ ماه می سال جاری میلادی اعلام شده است.

منبع: cryptonewmedia