اتریم ۲ به‌زودی راه اندازی خواهد شد در واقع فاز صفر آن همین حالا در دسترس است و بصورت بالقوه با ورود کاربران جدید به‌زودی شروع به کار خواهد کرد. اما اگر یک مسئله عمیقا ضروری را حل نکنیم، همه چیز بی فایده خواهد بود: امنیت کیف پول ها.

ویتالیک بوترین بر این باور است که امروزه، استفاده از کیف پول سختی‌های زیادی به همراه دارد. همین موضوع باعث ناامنی آن برای کاربران غیرمتخصص می‌شود. هنگامی که رمزنگاری انبوهی اتفاق بیفتد، این امر می‌تواند مشکل‌ساز باشد. بدتر این‌که می‌تواند مسئله را به سمت راه‌حل‌های متمرکز سوق دهد.

چه مشکلاتی در مسیر وجود دارد؟

وقتی از بوترین سوال پرسیده شد که در حال حاضر چه مشکلات حل نشده‌ای وجود دارد، پاسخ داد:

بحث امنیت: امنیت کیف پول. حل مسئله الان ساده‌تر از وقتی است که ۲۰۰ هزار دلار از دارایی شما دزدیده شود. من یک نظریه دارم، ما در مورد مشکلات امنیتی به اندازه کافی صحبت نمی‌کنیم، چون هیچ‌کس حاضر نیست قبول کند که ۲۰۰ هزار دلار ضرر کرده است. زیرا اگر اعتراف کنید ۲۰۰ هزار دلار ضرر کرده‌اید، مانند یک احمق به نظر می‌رسید. هیچ‌کس حاضر نیست در مورد این مشکل صحبت کند. مردم عادی هم فکر می‌کنند چنین مشکلی اصلا وجود ندارد. اما باید گفت امنیت کیف پول ها بحثی جدی است.

خالق اتریوم معتقد است:

من فکر می‌کنم واقعیت این است که حتی اگر شما یک نابغه باشید و یا قادر باشید واقعاً مراقب کیف خود باشید، همچنان سیستمی که شما را ملزم می‌کند تلاش کمتری برای از دست دادن چیزهای خود کنید، سیستم بهتری است.

بیشتر بخوانید: ویتالیک بوترین: درخشش ابدی یک ذهن نابغه

اتریوم ۲

بوترین گفته است که اتریوم ۲ به حل مشکلات مربوط به حریم خصوصی و مقیاس پذیری کمک خواهد کرد. ارتقاء اتریوم ۲ افزایش ظرفیت معاملات بلاکچین و کاهش هزینه های معامله را در بردارد. شبکه اتریوم امسال با استفاده از اپلیکیشن‌های مالی غیرمتمرکز (DeFi) به حد مجاز خود رسیده است. هدفی که اتریوم بر مبنای آن ساخته شده و باعث محبوبیت و موفقیت آن شده است. ارتقا اتریوم ۲ این امکان را فراهم می‌کند تا کارها تسهیل شود و در نهایت افراد بیشتری به راحتی جذب اتریوم شوند.

به گفته‌ی بوترین، اتریوم ۲ ناممکن‌های بسیاری را ممکن خواهد کرد. شبکه نیز قادر خواهد بود بیش از ۳٫۰۰۰ تراکنش در ثانیه را در حالی که افرادی زیادی در حال استفاده از شبکه باشند، انجام دهد. بحث امنیت کیف پول در این نسخه جدی‌تر از قبل است.

اتریوم ۲ فعلا نخواهد آمد

اتریوم ۲ برای مدت کوتاهی به صورت عملیاتی در نخواهد آمد. امیدواریم این زمان به کاربران فرصت دهد تا مسائل مختلف پیرامون آن را کشف کنند. همانطور که بوترین گفته است:

توجه بیشتر برای به حداقل رساندن خطرات و به حداکثر رساندن فرصت‌ها، باید در درجه اول قرار گیرد.

شما درباره‌ی اتریوم ۲ چه پیش‌بینی‌هایی دارید؟ آیا می‌تواند موفقیت قبل را تکرار کند؟ با در میان گذاشتن نظرات خود در بخش نظرات و همچنین در  شبکه‌های اجتماعی کوین نیک، ما را همراهی کنید.

منبع: decrypt