شاید پیش خودتان فکر کنید دیگر برای خرید بیت کوین و ثروتمند شدن از طریق آن دیگر خیلی دیر شده است، اما بیایید باهم بررسی کنیم ببینیم چرا هنوز خریدن بیت کوین می‌تواند شما را ثروتمند کند؟ مهمترین دلیل این است که تعداد بیت کوین‌های قابل استخراج در حال تمام شدن است و در سال‌های آینده با تقاضای زیاد آن مواجه خواهیم شد در حالی که دیگر خبری از استخراج بیت کوین و عرضه آن نخواهد بود. به این ترتیب شاهد ارزش فوق‌العاده بیت کوین در سال‌های آینده خواهیم بود.

ارزش ۰/۰۱ بیت کوین در ۱۰ سال آینده

در حال حاضر قیمت بیت کوین نزدیک به ۵۰٫۰۰۰ دلار است یعنی شما می‌توانید با پرداخت ۵۰۰ دلار ۰/۰۱ بیت کوین خریداری کنید. حالا با توجه به پذیرش جهانی ارزهای دیجیتال و افزایش تقاضای بیت کوین چه اتفاقی خواهد افتاد؟ بسیاری از تحلیلگران باور دارند احتمالا تا ۱۰ سال دیگر قیمت بیت کوین به حدی خواهد رسید که ۰/۰۱ بیت کوین شما که تنها با ۵۰۰ دلار خریده‌اید، نزدیک به ۱ میلیون دلار ارزش خواهد داشت.

براساس گزارش توزیع ثروت جهانی در سال ۲۰۲۰ نزدیک به ۵۲ میلیون نفر در جهان وجود دارند که ثروت خالصشان یعنی دارایی‌های مالی و املاک منهای مالیات و بدهی‌ها آن‌ها از ۱ میلیون دلار فراتر می‌رود.

جالب اینجاست میلیونرها با اینکه فقط ۱ درصد از جمعیت جهان را به خود اختصاص داده‌اند، ۴۳ درصد از ثروت جهان را در اختیار دارند.

همچنین بر اساس همین گزارش مشخص شده است که ۱۷۵٫۵۰۰ نفر در جهان ثروتی بیش از ۵۰ میلیون دلار در اختیار دارند که ۵۵٫۸۰۰ نفر از آن‌ها بیش از ۱۰۰ میلیون دلار سرمایه دارند و تعداد ثروتمندانی که طبق آمار رسمی بیش از ۵۰۰ میلیون دلار سرمایه دارند نزدیک به ۴۴۱۰ نفر است.

ارزش بیت کوین در آینده

نمودار توزیع ثروت در بین جمعیت جهان

این مطلب راهم مطالعه کنید: آیا برای خرید بیت کوین دیر شده است؟

در تاریخ یک مارس تعداد کل بیت کوین‌های موجود در جهان به ۱۸/۶۴ میلیون واحد رسید. به این ترتیب تنها ۲/۳۷ میلیون واحد بیت کوین دیگر برای استخراج باقی مانده است.

در ۱۰ سال آینده نزدیک به ۹۸ درصد کل موجودی بیت کوین استخراج خواهد شد و تنها ۴۰۰٫۰۰۰ واحد از کل ۲۱ میلیون باقی خواهد ماند.

البته این موضوع را باید در نظر بگیریم نزدیک به ۱/۹ میلیون دلار بیت کوین برای بیش از ‍۱۰ سال است که دست نخورده است که ممکن است گم شده باشد یا صاحبانشان دیگر به آن‌ها دسترسی ندارند. بنابراین حداکثر ۱۹/۲ میلیون بیت کوین در دسترس خواهد بود.

اگر این فرض‌ها را بپذیریم تنها ۰/۳۷ واحد بیت کوین به ازای هر میلیونر وجود خواهد داشت و آن‌ها برای داشتن بیت کوین بیشتر تلاش بیشتری خواهند کرد.

هرچند که در جهان بیش از ۵۹۰ میلیون نفر با سرمایه خالص بیش از ۱۰۰ هزار دلار وجود دارد که نباید آن‌ها را به عنوان دارندگان بالقوه بیت کوین نادیده گرفت.

این مطلب راهم مطالعه کنید: چه مقدار بیت کوین باقی مانده است؟

خرید بیت کوین

نتیجه گیری

همانطور که بررسی کردیم در ۱۰ سال آینده جدال برای داشتن بیت کوین بیشتر  بین ثروتمندان بالا خواهد گرفت. به این ترتیب اگر شما امروز اگر تنها ۰/۰۱ بیت کوین بخرید برای شما ۵۰۰ دلار هزینه خواهد داشت. با این حال شما در بین ۱۳ درصد از دارندگان یا هولدرهای برتر بیت کوین قرار خواهید گرفت که در مقایسه با دارندگان دارایی‌های سنتی، داشتن ۰/۰۱ بیت کوین می‌تواند شما را در بین میلیونرها قرار دهد.

پیش بینی شما از قیمت بیت کوین در ۱۰ سال آینده چیست؟ آیا واقعا خرید ۵۰۰ دلار بیت کوین می‌تواند ما را به یک میلیونر در آینده تبدیل کند؟ منتظر شنیدن تظرات شما در سایت و شبکه‌های اجتماعی کوین نیک هستیم.

منبع: cointelegraph