چیلیز (Chiliz) خود را به عنوان یک ارائه‌دهنده فین تک پیشرو بین‌المللی در حوزه سرگرمی-ورزشی معرفی می‌کند. در واقع، چیلیز یک پلتفرم تعامل طرفداران ورزش به نام «Socios» را روی بلاکچین چیلیز با استفاده از توکن بومی و ارز دیجیتال چیلیز (CHZ) به عنوان رمز ارز انحصاری توسعه داده و ساخته است. این پلتفرم برای ایجاد تجربیات بی‌نظیر برای طرفداران ورزش و کسب درآمد از تعامل طرفداران با استفاده از فناوری بلاکچین ساخته شده است. چندین تیم مطرح فوتبال، شرکت‌های ورزشی و ورزشکاران در این پروژه دخیل هستند. از جمله تیم‌های معروف یوونتوس، آث میلان و مسابقات رزمی قهرمانی نهایی (UFC)! چیلیز با همکاری با بزرگترین نام‌های حوزه سرگرمی و ورزش، شمار بی‌سابقه‌ای از کاربران جدید را به سمت سرمایه‌گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال سوق داده است.

در این مطلب، قصد داریم بلاکچین و پلتفرم Socios.com را بررسی کنیم. همچنین، به توکن چیلیز (CHZ)، نحوه خرید این توکن و نقشی که در اکوسیستم چیلیز ایفا می‌کند، خواهیم پرداخت. علاوه بر این، چگونگی استفاده چیلیز از فناوری بلاکچین برای آوردن جریان درآمد جدید به سرگرمی‌های ورزشی و باز کردن دروازه‌های ارز دیجیتال به روی میلیون‌ها طرفدار ورزش در سراسر جهان را بررسی خواهیم کرد.

بلاکچین چیلیز چیست؟

چیلیز یک بستر پرداخت و ارزهای دیجیتال است که برای خدمات و محصولات مبتنی بر بلاکچین استفاده می‌شود و هدف اصلی آن مصرف‌کنندگان جریان اصلی است. چیلیز که عمدتاً در ورزش و به ویژه فوتبال استفاده می‌شود، امکان تعامل طرفداران ورزشی را فراهم می‌کند و به نهادها امکان می‌دهد تا با جلب مشارکت مخاطبان از آنها درآمد کسب کنند.

تیم چیلیز تشخیص داده که طرفداران ورزش چقدر می‌توانند پرشور و فداکار باشند. در سراسر دنیا، چند نسل هستند که عاشق فوتبال بوده و این امر نقش بسزایی در زندگی بسیاری از مردم دارد. دارندگان بلیط‌های فصلی مادام العمر، انواع خال کوبی‌ها و رقابت‌های قهرمانی باشگاه‌ها نشان می‌دهد که مردم تا چه اندازه به این ورزش اهمیت می‌دهند.

چیلیز با ترکیبی از بلاکچین، توکن‌های هواداری (Fan token) و یک صرافی اختصاصی ارز دیجیتال، یک ابتکار جذاب برای طرفداران ورزش به ارمغان آورده که دنیای ارزهای دیجیتال را حسابی طوفان کرده است!

پیشینه چیلیز

چندین نسخه از پلتفرم چیلیز از سال ۲۰۱۶ مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. این تیم از اوایل سال ۲۰۱۸ فعالیت جدی خود را برای تولید محصول و توسعه تیم خود آغاز کرد. تیم چیلیز از طریق یک دوره سرمایه‌گذاری خصوصی، توانست ۶۶ میلیون دلار سرمایه جذب کند که به توسعه Socios.com، اپلیکیشن تعامل و پاداش‌دهی به طرفدران، کمک کرد.

در اکتبر ۲۰۱۸، ۸/۸ میلیارد توکن چیلیز (CHZ) تولید و در میان شرکت‌کنندگان اولیه توزیع شد. پس از آن، ارز دیجیتال چیلیز در چندین صرافی بزرگ از جمله بایننس و BitMax لیست شد. پلتفرم Socios.com در اواخر دسامبر سال ۲۰۱۹ راه‌اندازی شد. از میان بسیاری از باشگاه‌های مطرح برای عضویت در لیست چیلیز، اولین مورد تیم افسانه‌ای فوتبال ایتالیا یوونتوس بود.

امروزه، چیلیز یک تیم چند ملیتی با بیش از ۸۰ عضو است که دارای دفاتر و فعالیت‌هایی در سراسر جهان است. تا به امروز، پلتفرم Socios.com، نوزده شریک رسمی به دست آورده و ۱۱ عرضه توکن طرفداری (FTO) را برگزار کرده است. فهرست شرکای پلتفرم توکن‌سازی چیلیز به سرعت در حال رشد بوده و در حال گسترش به قلمرو جدیدی است. این پروژه قصد دارد صدها تیم جدید را در چند سال آینده در رشته‌های مختلف ورزشی به خود جذب کند.

توکن های طرفداری چیلیز

چیلیز پلتفرمی که توکن های طرفداری عرضه می کند

توکن چیلیز (CHZ)

توکن چیلیز (CHZ) یک توکن کاربردی (utility token) سازگار با ERC-20 و BEP-2 است که اکوسیستم چیلیز با آن کار می‌کند. هم اپلیکیشن Socios.com و هم صرافی چیلیز برای کار به ارز دیجیتال چیلیز وابسته هستند. علاوه بر این، توکن CHZ دارایی اصلی و پایه در کل بلاکچین چیلیز است. این بدان معناست که تمام تراکنش‌ها در بلاکچین چیلیز به مقداری توکن CHZ نیاز دارند. این امر در مورد مبادلات توکن در صرافی چیلیز و سازوکار رأی‌گیری طرفداران نیز صادق است.

توکن و ارز دیجیتال چیلیز

توکن چیلیز یک توکن کاربردی و سازگار با شبکه اتریوم و بایننس است

کل سرمایه برای پروژه چیلیز بدون فروش عمومی و از طریق سرمایه‌گذاری خصوصی جمع‌آوری شده است. علاوه بر این، هیچ فروش عمومی در آینده نیز وجود نخواهد داشت.

پذیرش چیلیز با حرکت فوق‌العاده صعودی قیمت توکن Chiliz در اوایل سال ۲۰۲۱ همزمان شد. در زمان نگارش این مقاله، ارزش بازار چیلیز حدود ۲/۷ میلیارد دلار است و در تاریخ ۱۲ مارس به بالاترین قیمت خود یعنی ۰/۹۴ دلار رسیده است. در اینجا توزیع توکن Chiliz به تفکیک نشان داده شده است:

توزیع ارز دیجیتال CHZ

  • کل موجودی چلیز – ۸۸۸۸۸۸۸۸۸۸
  • استقرار خصوصی – ۳۰۶۶۶۶۶۶۶۶
  • تیم + سرمایه‌گذاران اولیه – ۱۱۱۱۱۱۱۱۱۰
  • هیئت مشورتی – ۲۶۶۶۶۶۶۶۶
  • ذخیره پایگاه کاربران – ۱۷۷۷۷۷۷۷۸۰
  • عملیات بازاریابی – ۱۳۳۳۳۳۳۳۳۳
  • خریدهای استراتژیک – ۱۳۳۳۳۳۳۳۳۳

همانطور که می‌بینید، برای اطمینان از پایدار بودن پروژه و همچنین رشد در بازارهای آینده، تفکر زیادی در مورد توزیع ارز دیجیتال چیلیز صورت گرفته است.

توکن‌های هواداری (Fan token)

عرضه توکن‌های هواداری (FTO) مشابه لانچ پدهای ارز دیجیتال کار می‌کنند. FTO راهی عادلانه برای مشارکت‌های جدید برای عرضه توکن‌های هواداری در پلتفرم Socios.com است. قیمت ثابت برای پیش فروش هر توکن هواداری توافق شده است. سپس، بخشی از کل توکن‌های هواداری قبل از ورود به بازار آزاد در دسترس کاربران پلتفرم Socios.com قرار می‌گیرد. با این کار طرفداران اختصاصی می‌توانند دسترسی زودهنگام به عرضه توکن پروژه‌هایی مانند Polkastarter و TrustSwap داشته باشند.

هر عرضه توکن هواداری (FTO) در رابطه با راه‌اندازی توکن مربوطه شامل اطلاعات مهمی مانند تاریخ شروع و پایان FTO، قیمت افتتاحیه و ارزش تقلیل یافته بازار است. این امر به سرمایه‌گذاران امکان می‌دهد تا قبل از پرداخت پول نقد، آگاهانه تصمیم بگیرند، دقیقاً مانند تصمیم‌گیری در مورد سرمایه‌گذاری روی هر توکن قابل تعویض دیگر.

لانچ پول بایننس

بایننس به عنوان یک سرمایه‌گذار اولیه نقش مهمی در تبلیغ و توزیع عرضه توکن هواداری (FTO) داشته است. در اواخر سال ۲۰۲۰، بایننس یک همکاری استراتژیک سودمند متقابل با چیلیز را شروع کرد. تا اواسط ژانویه ۲۰۲۱، کاربران بایننس لانچ پول می‌توانستند سکه بایننس (BNB)، استیبل کوین بایننس (BUSD) یا توکن‌های چیلیز (CHZ) خود را برای به دست آوردن جوایز به صورت توکن هواداری سهام‌گذاری کنند! فن توکن‌های پاری سن ژرمن (توکن PSG) و قهرمان ایتالیا یوونتوس (توکن JUV) از طریق بایننس لانچ پول به مدت ۳۰ روز برای فارمینگ در دسترس بودند.

هنگامی که در مورد این مشارکت از مدیرعامل بایننس، سؤال شد، وی اظهار داشت: ما خوشحالیم که از ارز دیجیتال چیلیز در اکوسیستم بایننس استقبال می‌کنیم و مشتاقانه منتظریم که بتوانیم تعامل طرفداران و پذیرش ارزهای دیجیتال را در میان میلیاردها مخاطب آن تقویت کنیم.

از آن زمان، Binance Research گزارشی در مورد آخرین فن توکن چیلیز منتشر کرده است. فن توکن میلان (ACM) قبل از اینکه در صرافی بایننس لیست شود، در گزارش تحقیقات بایننس در فوریه ۲۰۲۱ به آن اشاره شده بود.

این مطلب را هم مطالعه کنید: روایت واقعی از استیکینگ ارز دیجیتال

Socios.com

Socios.com اولین نوع پلتفرم تعامل طرفداران در نوع خود است که روی بلاکچین چیلیز ساخته و اجرا شد. ارز دیجیتال چیلیز (CHZ) رمز ارز انحصاری مورد استفاده در پلتفرم Socios.com است. این توکن توسط طرفداران برای خرید فن توکن‌ها از تیم‌ها و سازمان‌های ورزشی شناخته شده در سطح بین‌المللی استفاده می‌شود. این تیم‌ها شامل تیم‌های فوتبال مانند اف سی بارسلونا، یوونتوس، پاری سن ژرمن و آث میلان هستند. سازمان هنرهای رزمی تلفیقی (MMA) و مبارزه قهرمانی نهایی (UFC) نیز در آن حضور دارند. این یک گام بزرگ و رو به جلو برای حضور بیشتر ارزهای دیجیتال در جریان اصلی است!

همچنین کاربرانی که فن توکن‌ها را در پلتفرم Socios.com خریداری می‌کنند، می‌توانند با رأی دادن در نظرسنجی‌ها، روی تیم‌ها تأثیر بگذارند. رأی دادن با استفاده از قراردادهای هوشمند فعال می‌شود که به طور شفاف روی بلاکچین چیلیز قابل اجراست. علاوه بر این، بلاکچین چیلیز برای تولید فن توکن‌ها نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. فن توکن‌ها با استفاده از زنجیره جانبی Socios.com و الگوریتم Proof of Authority (PoA) منتشر می‌شوند که برای اجرای قراردادهای هوشمند برای نظرسنجی‌های طرفداران به کار می‌روند.

Socios.com هواداران را قادر می‌سازد تا تأثیر مستقیمی روی تصمیم‌گیری در باشگاه خود داشته باشند. این موضوع شامل رأی دادن در مورد طرح‌های کالا، نامگذاری زمین تمرین و آهنگ‌های جشن برای زمان گل زدن تیم است! علاوه بر این، با رأی دادن از طریق Socios.com، طرفداران می‌توانند پاداش و « تجربه‌ای استثنایی» را کسب کنند. این مرحله بعدی در سرگرمی‌های ورزشی است!

ارز دیجیتال چیلیز

بلاکچین و ارز دیجیتال چیلیز چیست؟

صرافی چیلیز

صرافی چیلیز یک صرافی ارز دیجیتال اختصاصی برای فن توکن‌هاست که به عنوان «اولین صرافی ورزشی توکنیزه در جهان» توصیف شده است. این پلتفرم علاقه‌مندان به ورزش و طرفداران ارز دیجیتال را قادر می‌سازد تا فن توکن‌ها را که نمایانگر ستارگان اصلی ورزش هستند، معامله کنند. علاوه بر این، فن توکن‌ها با ارز دیجیتال چیلیز (CHZ)، که دارایی اصلی این صرافی است، به صورت جفت ارز وجود دارند.

این پلتفرم به روشی مشابه بسیاری از صرافی‌های ارز دیجیتال کار می‌کند. فن توکن‌ها با استفاده از یک رابط کاربری ساده قابل معامله هستند. شما می‌توانید از طریق chiliz.net به صرافی چیلیز دسترسی پیدا کرده یا اینکه اپلیکیشن Chiliz Exchange را برای سیستم عامل آی او اس یا اندروید دانلود کنید.

پردیس بلاکچین چیلیز

پردیس بلاکچین چیلیز به عنوان یک مرکز رشد ارز دیجیتال برای تسریع در پذیرش بلاکچین در سراسر آسیا و اروپا عمل می‌کند. پردیس بلاکچین چیلیز که اغلب به عنوان «جزیره بلاکچین» نامیده می‌شود، در کشور مالت واقع شده است و به طور خصوصی توسط چیلیز نگهداری می‌شود.

پردیس بلاکچین چیلیز با گردآوری کارآفرینان بلاکچین از سراسر جهان مرزهای نوآوری در بلاکچین را تحت تأثیر قرار می‌دهد تا بتواند بر چارچوب‌های مبتنی بر بلاکچین دولتی در آینده تأثیر بگذارد. با این کار، چیلیز در حال ایجاد مسیری بدون اصطکاک برای پذیرش نهادی، دولتی و شرکتی از خدمات پرداخت ارز دیجیتال است. علاوه بر این، پردیس محیطی را فراهم می‌کند که کارآفرینان تازه‌کار می‌توانند با یکدیگر همکاری کرده و نظرات خود را به اشتراک بگذارند.

چرا از بلاکچین چیلیز استفاده کنیم؟

چلییز به ورزشکاران و تیم‌های ورزشی امکان می‌دهد تا با مخاطبان اختصاصی خود به روشی که قبلاً هرگز ممکن نبوده تعامل داشته باشند. علاوه بر این، پلتفرم چیلیز با معرفی ارز دیجیتال و بلاکچین خود که به باشگاه‌ها امکان می‌دهد با استفاده از جریان‌های درآمد جدید کسب سود کنند، بعد جدیدی را به تجربه طرفداران اضافه کرده است.

همچنین، چیلیز راه منحصر به فردی را به هواداران برای حمایت از تیم یا باشگاه خود ارائه می‌دهد. این پلتفرم با مشوق‌ها، تجربیات VIP و سیستم رأی‌گیری هواداران، تجربه تعاملی بی‌نظیری را برای طرفداران ورزش فراهم می‌کند. چیلیز هواداران را قادر می‌سازد تا در جهت‌گیری تیم مورد علاقه خود سهیم باشند. همچنین، طرفداران با رأی دادن پاداش گرفته و این امر به آنها انگیزه می‌دهد. این یک رویکرد منحصر به فرد برای جلب حمایت از یک تیم است و به هواداران اجازه می‌دهد بخشی از تیم مورد حمایت خود را احساس کنند.

علاوه بر این، چیلیز به طور غیر مستقیم فهرستی طولانی از طرفداران فوتبال را در معرض سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال قرار می‌دهد. حتی اگر فقط بخش کوچکی از طرفداران با استفاده از پلتفرم چیلیز وارد این حوزه شوند، این امر می‌تواند کاتالیزور خوبی برای استفاده گسترده از ارزهای دیجیتال باشد.

 

ارز دیجیتال چیلیز

خرید ارز دیجیتال چیلیز از کوین نیک مارکت

چگونه ارز دیجیتال چیلیز بخریم؟

با توجه به اینکه ارز دیجیتال چیلیز در سال ۲۰۲۱ رشد خارق‌العاده‌ای را تجربه کرده، بسیاری از توجهات را به خود معطوف کرده است. به ویژه اینکه در حوزه ورزش فعالیت دارد که طرفدران آن هم کم نیستند. از این رو، خرید ارز دیجیتال چیلیز می‌تواند فرصت خوبی برای سرمایه‌گذاری باشد.

نیک می‌دانیم که خرید از صرافی‌های خارجی به دلیل شرایط تحریم برای کاربران ایرانی میسر نبوده و کار با صرافی‌های خارجی همواره با دغدغه‌ها و نگرانی‌های زیادی همراه است. مهم‌ترین آنها مسدود شدن حساب کاربران ایرانی در صورت شناسایی است.

در راستای حمایت از کاربران ایرانی و فراهم کردن فرصت‌های برابر جهت بهره‌گیری از بازار رمز ارزها، صرافی‌های ارز دیجیتال در داخل کشور راه‌اندازی شده‌اند.

کوین نیک مارکت؛ بازار معاملاتی همتا به همتا

تعداد زیاد این صرافی‌ها ممکن است انتخاب را برای کاربران تازه‌وارد در این حوزه دشوار کند. یکی از صرافی‌های معتبر، خوشنام و با سابقه در این زمینه کوین نیک است. کوین نیک یک بازار معاملاتی همتا به همتا به نام کوین نیک مارکت را راه‌اندازی کرده که امکان خریدوفروش رمز ارزها را در میان کاربران ایرانی بدون هیچ دغدغه‌ای فراهم کرده است.

در کوین نیک مارکت می‌توانید برای خرید چیلیز اقدام کنید و بسیاری از رمز ارزهای دیگر را با قیمت توافقی خریده یا به فروش برسانید. از دیگر مزایای این نوع بازارهای همتابه‌همتا می‌توان به کارمزد کمتر، امنیت معاملات و بهره‌گیری از یک کیف پول نیمه گرم با امنیت بالا اشاره کرد.

در کوین نیک مارکت تاکنون رمز ارزهای بیت کوین، اتریوم، بیت کوین کش، لایت کوین، ترون، بایننس کوین، ریپل، یونی سواپ، سوشی سواپ و دوج کوین قابل معامله بودند. با استقبال خوب کاربران، چهار رمز ارز فایل کوین، بیت تورنت، کوانتوم و چیلیز نیز به این فهرست اضافه شده‌اند. و بدین ترتیب، کوین نیک در حال گسترش بازار معاملاتی خود بوده تا کاربران ایرانی بتوانند به راحتی و به صورت ایمن به معاملات خود بپردازند.

کافی است تا به وب سایت کوین نیک مارکت سر بزنید و مراحل ثبت نام و احراز هویت را انجام دهید. تیم پشتیبانی کوین نیک مارکت نیز به صورت ۲۴ ساعته همراه شما و پاسخگوی سؤالات شما خواهند بود.

ارز دیجیتال چیلیز

جمع بندی

بلاکچین در صنعت ورزش با سرعتی تصاعدی در حال رشد است. بلاکچین در صنعت امور مالی، بیمه، موسیقی و هنر برجسته‌تر دیده شده است. با این حال، ورزش در حال استفاده از فرصت‌های ارائه شده توسط بلاکچین برای جذب طرفداران و ارائه تجربیات منحصر به فرد است.

با توجه به کمبود درآمد حاصل از تیم‌های ورزشی در سال گذشته به دلیل شرایط قرنطینه در جهان، توکن چیلیز به هواداران و تیم‌های ورزشی کمک کرده تا در ۱۲ ماه گذشته با گرد آوردن هواداران و طرفداران ورزش برای شرکت در یک فرصت جدید و مهیج حداقل تا حدی خسارات متحمل شده را جبران کنند.

در حال حاضر، ارزش بازار فن توکن تقریباً ۱۹۴ میلیون دلار است. با توجه به پذیرش سریع و همکاری‌های رده بالا با غول‌های ورزشی شناخته شده در سطح جهانی، این فرصت برای چیلیز بسیار هیجان‌انگیز است. چه کسی می‌داند، شاید به زودی فن توکن‌های چیلیز بتوانند در لیگ‌های بزرگ ارز دیجیتال رقابت کنند!

نظر شما در مورد آینده ارز دیجیتال چیلیز چیست؟ اگر تاکنون تجربه خرید و سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال چیلیز را داشته‌اید می‌توانید تجربیات خود را در وب سایت کوین نیک با ما و دوستانتان به اشتراک بگذارید. همچنین، ما را در شبکه‌های اجتماعی تلگرام، توییتر و اینستاگرام دنبال کنید تا اخبار روز ارزهای دیجیتال را به اطلاع شما برسانیم.

منبع: academy.ivanontech