دیروز بیت کوین با یک سقوط ناگهانی به قیمت ۱۰٫۱۳۶ دلار رسید. حالا این ارز دیجیتال با یک ریکاوری ۶ درصدی، به قیمت ۱۰٫۷۴۳ دلار افزایش پیدا کرد. این ۲۴ ساعت دراماتیک برای بیت کوین، باعث شده تا تحلیلگران و تریدرها به گاوی شدن بازار بیت کوین روی بیاورند. اما دلیل این اتفاق چیست؟

در حال حاضر با این که بیت کوین کمی عقب نشینی کرده و تا زمان نگارش این مطلب به قیمت ۱۰٫۷۰۹ دلار رسیده،‌ همچنان به حالت گاوی خود ادامه می‌دهد. به نظر می‌رسد فاکتورهایی که باعث گاوی شدن بازار بیت کوین شده، نرخ‌‌های منفی سرمایه‌گذاری، فعالیت نهنگ‌های بیت کوین و ضعف اخیر دلار آمریکا باشد.

این مطلب راهم مطالعه کنید: بازار گاوی چیست ؛ معرفی یکی از پرکاربرد‌ترین اصطلاحات بازار ارزهای دیجیتال

وضعیت بازار بیت کوین در حالت خرسی
وضعیت بازار بیت کوین در حالت خرسی

وضعیت منفی سرمایه گذاری، یکی از دلایل خرسی شدن بازار بیت کوین

در حال حاضر نرخ‌های سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال در بسیاری از صرافی‌ها، منفی یا خنثی است. بازار معاملات آتی بیت کوین، با استفاده از سرمایه‌گذاری و دارایی‌های موجود، مطمئن می‌شود که تعادلی میان بازار وجود دارد. اگر قراردادهای بلند مدت یا معاملات تریدرها روی یک قیمت بیت کوین در بازار افزایش پیدا کند، نشانه مقاومت ناپذیری بازار است و بازار باید قراردادهای کوتاه مدت هولدرها را بپردازد. این مسئله زمانی برعکس می‌شود که قراردادهای کوتاه مدت بخش بزرگی از بازار را گرفته باشند.

این مطلب راهم مطالعه کنید: قرارداد آتی بیت کوین چیست و چطور از طریق آن می‌توان سرمایه‌گذاری کرد؟

هنگامی که نرخ سرمایه منفی می‌شود، به این معنی است که بخش بزرگی از بازار، در حال فروش استقراضی بیت کوین است. به طور معمول، وقتی نرخ سرمایه منفی می‌شود، باعث یک فشار کوتاه و افزایش قیمت بیت کوین خواهد شد. این مسئله همچنین می‌تواند نشانه این باشد که فروش‌های استقراضی شلوغ شده که باعث می‌شود قیمت‌ها افزایش پیدا کند.

فعالیت‌های خوشبینانه نهنگ‌های بیت کوین

با توجه به نمودار Whalemap (گروهی از تحلیلگران که حرکات نهنگ‌ها را تحت نظر می‌گیرند)، خریداران بزرگ، بیت کوین‌های خود را در تاریخ ۲۳ سپتامبر جا به جا کرده‌اند. این مسئله باعث گاوی شدن بازار بیت کوین می‌شود. این گروه از تحلیلگران می‌گویند:

به طور معمول، وقای خریداران برتر کوین‌های خود را حرکت بدهند، روز بعد از این اتفاق، بیت کوین به بالا حرکت می‌کند.

حرکت نهنگ‌های بیت کوین که باعث خرسی شدن بازار شده است
حرکت نهنگ‌های بیت کوین که باعث خرسی شدن بازار شده است

ضعف دلار در چند وقت گذشته

همانطور که تعداد مبتلایان به کووید ۱۹ در آمریکا رو به افزایش است، قانون‌گذاران این کشور در وضعیتی گرفتار شده‌اند که بیشتر از هر زمان دیگری نیاز به بسته‌های محرک دارند و این مسئله باعث می‌شود تا شاهد ضعف دلار آمریکا باشیم.

طبق نظر یکی از تریدرهای بیت کوین،‌ اگر دلار سرعت خود را باز هم کاهش دهد، می‌توان قیمت ۱۱٫۲۰۰ تا ۱۱٫۴۰۰ دلار بیت کوین را انتظار داشت.

نظر شما در خصوص افزایش دوباره قیمت بیت کوین چیست؟ دیدگاه خود را با کوین نیک به اشتراک بگذارید.

منبع: Cointelegraph