چرا پایتون برای بلاک چین مفید است؟ سوالی است که برای علاقه‌مندان به مبحث بلاک چین به وجود آمده و به دنبال جواب مناسبی برای آن هستند. پایتون به دلایل زیادی می‌تواند برای بلاک چین مفید بوده و تا حدود بسیار زیادی برای کاربران آن مورد استفاده باشد. در ادامه دلایل مفید بودن پایتون برای بلاک چین را مورد بررسی قرار می‌دهیم. در ابتدا باید بگوییم که بلاک چین یکی از فناوری‌های درهم گسیخته‌ای است که اخیراً در صحنه فناوری ظاهر شده است. بلاک چین را در هسته بیت کوین و سایر ارزهای رمزنگاری که چند سال اخیر از کانون توجه برخوردار بودند پیدا خواهید کرد. بلاک چین را همچنین در امور مالی، برنامه‌های اینترنتی، مراقبت‌های بهداشتی و حتی دولتی نیز خواهید یافت. برای دانستن بیشتر در مورد بلاک چین و پایتون با کوین نیک همراه باشید.

بلاک چین دقیقا چیست؟

در اصل، بلاک چین یک پایگاه داده توزیع شده است که اجازه می‌دهد تا معاملات مستقیم بین دو طرف بدون نیاز به یک واسطه معتبر انجام شود. این امر ساده‌ای به نظر می‌رسد. ایده پشت بلاک چین پیامدهای قابل توجهی برای موسسات اعم از بانک‌ها گرفته تا دولت‌ها یا حتی کل بازارها را دارد. حتی اگر بلاک چین در ++C نوشته شده است، بسیاری از توسعه دهندگان و دانشمندان داده، برای ساختن بلاک چین‌های خود به زبان‌های دیگر روی می‌آورند.

مشکل دو برابر کردن

بیایید فرض کنیم که یک نفر می‌خواهد ۱۰ دلار به نفر دیگر بپردازد. اگر نفر اول از پول نقد فیزیکی استفاده کند، پس از انجام معامله دیگر پول نقدی نخواهد داشت. در صورت تصمیم به استفاده از پول دیجیتال، مشکل پیچیده‌تر می‌شود. پول دیجیتال بازنمایی دیجیتالی از ارزش است و از بعضی جهات قابل کپی است.

اگر نفر اول یک نسخه دیجیتالی از یک پرونده به ارزش ۱۰ دلار ارسال کند، نفر دوم نمی‌تواند مطمئن باشد که نفر اول نسخه‌ای از پرونده را حذف کرده است یا نه. اگر او هنوز نسخه خود را از پرونده داشته باشد، می‌تواند آن را برای شخص دیگری ارسال کند. این ارز نسبت به سایر واحدهای پولی ارزش پول را کاهش داده و اعتماد کاربر را کاهش می‌دهد.

محبوب‌ترین روش برای حل مسئله دو برابر هزینه داشتن شخص ثالث قابل اعتماد است. در صورت انجام معامله، ممکن است یک بانک باشد. این نمایانگر یک نقطه شکست از دیدگاه قابل دسترس بودن و اعتماد است.

بیشتر بخوانید: آینده بلاک چین پس از کووید ۱۹

رمزنگاری کلید عمومی

رمزنگاری کلید عمومی یک طرح رمزگذاری است که از کلیدهای مرتبط با جفت استفاده می‌کند:

کلید عمومی (برای رمزگذاری، به اشتراک گذاری آزاد)

کلید خصوصی (برای رمزگشایی، فقط به مالک معروف است. این کلید همچنین به عنوان یک کلید نامتقارن شناخته می‌شود.

رمزنگاری نامتقارن دو عملکرد را انجام می‌دهد:

تأیید اعتبار، در جایی که کلید عمومی تأیید می‌کند که دارنده کلید خصوصی جفت شده پیام را ارسال کرده است.
رمزگذاری، جایی که فقط دارنده کلید خصوصی جفت شده می‌تواند پیام رمزگذاری شده با کلید عمومی را رمزگشایی کند.
در اینجا پنج دلیل خوب وجود دارد که پایتون برای یک پروژه بلاک چین یک زبان عالی است:

یادگیری پیشرفته و آسان است

در معرفی پایتون و اینکه چرا پایتون برای بلاک چین مفید است، می‌توان گفت که پایتون مدتی است که حضور داشته و موقعیت آن در صحنه فناوری در حال افزایش و قوی‌تر شدن است. پایتون توسط یک جامعه بزرگ و پرشور از توسعه دهندگان پشتیبانی می‌شود. این به عنوان یک زبان به طور قابل ملاحظه‌ای تکامل یافته است. پایتون اکنون در مرحله پیشرفته‌ای است که ثبات و قابلیت اطمینان را تضمین می‌کند. این یک فناوری با آینده ای روشن است. می‌توانید اطمینان داشته باشید که پروژه شما به زبانی مبتنی بر منسوخ شدن نخواهد بود.

علاوه بر این، پایتون دارای یک منحنی یادگیری ملایم است و آن را برای توسعه دهندگان آسان‌تر می‌کند تا در یک بازه زمانی معقول بر آن تسلط پیدا کنند. پایتون به توسعه دهندگان کم تجربه اجازه می‌دهد تا بلافاصله در پروژه‌ها مشارکت کنند.

پایتون ساده و حداقلی است

باز هم می‌پرسید که چرا پایتون برای بلاک چین مفید است؟ دلیل این است که سادگی و مینیمالیسم هسته اصلی فلسفه پایتون است. سادگی آن از بسیاری از ویژگی‌های مختلف ناشی می شود. به عنوان مثال، در پایتون، فضاهای سفید دارای بلوک کد هستند و توسعه دهندگان نیازی به نگرانی در مورد اضافه کردن براکت‌های پر پیچ و تاب یا کلمات کلیدی ندارند. آنها می‌توانند بدون نیاز به نوشتن کد زیادی از پایتون برای کدگذاری بلاک چین استفاده کنند.

پایتون هم اکنون محبوب است

ویژگی دیگری که پایتون را به یک انتخاب عالی برای یک پروژه مبتنی بر بلاک چین تبدیل می کند، محبوبیت آن است. به شاخص TIOBE امسال نگاهی بیندازید. خواهید دید که پایتون در بین تمام زبان‌های برنامه نویسی مقام سوم را دارد. این شاخص نشان می‌دهد که محبوبیت آن به طور مداوم در حال رشد است.

در عمل، این به این معناست که شما در ساخت تیم پروژه خود زمان کمی خواهید داشت چرا که تعداد زیادی از برنامه نویسان وجود دارند که در پایتون تخصص دارند، از جمله متخصصانی که سوابق تحصیلی یا علمی دارند. اما دسترسی آسان به متخصصان پایتون همه چیز نیست.

محبوبیت زبان‌ها همچنین به این معنی است که تیم شما از جامعه پر جنب و جوش پایتون که دانش مشترک دارد و منابع مفیدی را ایجاد می‌کند، استفاده خواهد کرد. این محبوبیت می‌تواند یکی از جواب‌های سوال چرا پایتون برای بلاک چین مفید است باشد.

بیشتر بخوانید: هر آنچه باید در مورد استخراج بلاک چین بدانید!

امکان گردآوری و غیر گردآوری

برخلاف ++ C، پایتون یک زبان برنامه نویسی است که برای درک آن برای ماشین‌ها نیازی به گردآوری ندارد. این باعث می‌شود زندگی توسعه دهندگان راحت‌تر شود.

تصور کنید که یک برنامه را اجرا کرده و متوجه یک اشکال شده‌اید. اگر از زبان کامپایل شده استفاده می‌کنید، برای رفع آن، باید برنامه را متوقف کنید، به کد منبع برگردید، اشکال را برطرف کنید، دوباره کد را دوباره وارد کنید و برنامه خود را دوباره راه‌اندازی کنید. در پایتون، تنها کاری که انجام می‌شود رفع اشکال و بارگیری مجدد برنامه شماست. نیازی به کپی کردن مجدد کد نیستید. این یک مزیت بزرگ در ساختن بلاک چین است.

ترجمه کد در پرش می‌تواند بر عملکرد زبان‌های اسکریپت تأثیر منفی بگذارد. به همین دلیل پایتون گزینه پیش تدوین کد را به همراه بسیاری از تکنیک‌های دیگر که سرعت آن را بالا می‌برد، ارائه داده و به توسعه دهندگان شاغل در بلاک چین می‌دهد.

داشتن بسته های رایگان برای بلاک چین

یکی دیگر از مزیت‌های مهم استفاده از پایتون در یک پروژه بلاک چین این است که مجموعه‌ای از بسته‌های رایگان را به توسعه دهندگان ارائه می‌دهد تا به آنها کمک کند که کارآمدتر کد را بنویسند.

پایتون برای بلاک چین

بلاک چین هنگام صحبت از کد و زبان دارای الزامات خاصی است. به طور کلی، هنگام انتخاب یک زبان برنامه نویسی برای یک پروژه بلاک چین، مطمئن شوید که زبان ایمن، کاربردی و مقیاس پذیر است.

شما به یک زبان پیشرفته و قابل اعتماد برای ایجاد امنیت بلاک چین خود نیاز دارید. پایتون می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند.
از آنجا که هر کسی می تواند به بلاک چین شما اضافه کند، شبکه و کد شما باید بتوانند با لیست جستجوی رو به رشد مقابله کنند.

پایتون هم همینطور عمل کرده است. سرانجام، یک برنامه بلاک چین باید اجازه دهد هر کسی بتواند به زنجیره اضافه کند بدون اینکه این معاملات به طور موازی پردازش شوند. برای این کار به یک زبان سریع و همه کاره نیاز دارید. این دلیل این است که پایتون برای بلاک چین مفید است.

اجرای بلاک چین

و باز این سوال که چرا پایتون برای بلاک چین مفید است؟ پایتون به ما اجازه می‌دهد تا در کمتر از ۵۰ خط کد یک بلاک چین ساده ایجاد کنیم. ابتدا باید تعریف کنیم که بلوک ما به چه شکل خواهد بود. هر بلوک در بلاک چین با یک زمان سنج و یک فهرست ذخیره می‌شود. یکپارچگی بلاک چین کلیدی است. بنابراین باید با یک هش رمزنگاری از شاخص بلوک، زمان سنج، داده‌ها و یک هش از هش بلوک قبلی (یا بلوک پیدایش در آغاز) اطمینان حاصل کرد.

اگر می‌خواهید به پرونده مورد استفاده اینترنت بپردازید، پایتون برای بلاک چین توصیه می‌شود. در پایتون به راحتی می‌توانید بسیاری از کارها را با یک دستور واحد انجام دهید. این کار باعث می‌شود کار بلوک‌ها با اطلاعات مربوطه انجام شود و پیوند آنها با یکدیگر کار بسیار ساده‌تری را انجام دهد. پایتون تمیز است و مجموعه عظیمی از منابع را در دسترس دارد که این مطلب تنها چند مورد از دلایل انتخاب پایتون را ذکر می‌کند.

منبع: netguru