این روزها، بیشتر اخبار مربوط به ارزهای دیجیتال و سودهی بالای آنهاست. تقریباً هر فردی پیش از شروع سرمایه ‌گذاری در بیت کوین، نسبت به شروع کار و اینکه از چه دستورالعملی استفاده کند دچار سردرگمی می‌شود. در این مقاله به نکاتی پرداخته‌ایم که دانستن آنها قبل از خرید بیت کوین می‌تواند شما را از این سردرگمی نجات دهد.

سرمایه گذاری در بیت کوین

براساس گزارش‌های چند ماه گذشته، به دلیل افزایش پیوسته قیمت بیت کوین، بسیاری از افراد علاقه زیادی به سرمایه ‌گذاری در بیت کوین نشان داده‌اند. طبق اخبار اخیر، ۷۲٪ از سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال قصد دارند در ۱۲ ماه آینده سرمایه بیشتری را وارد این بازار کنند. قبل از خرید بیت کوین، مهم‌ترین نکته این است که تحقیقات خود را انجام دهید تا در این مورد آگاهی بیشتری داشته باشید.

دسترسی به ارز دیجیتال بسیار راحت‌تر از گذشته شده است. دنیای ارزهای دیجیتال به بیت کوین یا هر ارز دیجیتال دیگری محدود نخواهد شد، بنابراین باید حداقل دانش را در مورد معاملات آنها داشته باشید. بهترین راه برای مواجهه با بیت کوین سرمایه‌گذاری در آن است. روش‌های مختلفی برای سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال وجود دارد. در این مقاله برخی از نکات سرمایه گذاری در بیت کوین را به طور خلاصه بیان می‌کنیم.

خرید بیت کوین

۱. شما باید پولی را سرمایه‌گذاری کنید که از دست دادن آن تأثیری در زندگیتان نداشته باشد

اولین گام برای سرمایه ‌گذاری در بیت کوین این است که اگر آن پول را از دست بدهید، نباید بر سبک زندگی شما تأثیر بگذارد. این بدان معنی است که شما نباید کل پولی را که در حساب بانکی خود دارید سرمایه‌گذاری کنید. از آنجایی که نوسانات بیت کوین زیاد است، نمودار قیمت آن ممکن است هر لحظه افزایش یا کاهش یابد، بنابراین شما شانس یکسانی برای کسب سود یا از دست دادن پولتان دارید. هیچ‌گاه برای خرید بیت کوین وام نگیرید. بنابراین بهترین کار این است که تصمیمی عاقلانه اتخاذ کرده و نسبت به این نکات بی‌توجه نباشید.

سرمایه گذاری روی بیت کوین با پولی که به آن نیاز ندارید

به دلیل نوسانات بازار ارزهای دیجیتال احتمال از دست دادن سرمایه زیاد است

۲. قبل از سرمایه‌گذاری اطلاعات کسب کنید

اگر دوست یا خانواده‌تان به شما گفته‌اند که روی بیت کوین سرمایه‌گذاری کنید، نباید کورکورانه آنها را دنبال کنید. باید از همه عواقب این کار آگاهی داشته و در مورد سرمایه‌گذاری حداقل دانش لازم را داشته باشید. بدون اطلاع کامل از سرمایه‌گذاری، بهتر است وارد این کار نشوید. به عنوان مثال: آیا شما هیچ آپارتمانی را بدون دیدن آن یا حتی یک بار بازدید از آن خریداری می‌کنید؟ پاسخ شما منفی است، بنابراین بدون آگاهی از ارزهای دیجیتال، سرمایه‌گذاری در آن امری خطرناک است. کمی وقت به این کار اختصاص دهید تا تصمیم خود را نهایی کرده و پیش از سرمایه‌گذاری اطلاعات کسب کنید. شما می‌توانید از طریق اینترنت اطلاعات بیشتری به دست آورید، بنابراین بهتر است دانش خود را در این زمینه تکمیل کنید.

۳. تنوع در سرمایه‌گذاری

نکته مهم دیگر به غیر از موارد ۱ و ۲ این است که پول خودتان را روی دارایی‌های مختلف سرمایه‌گذاری کنید، زیرا مفهوم تنوع بخشی در زندگی روزمره ما بسیار مهم است. این موضوع در مورد سرمایه گذاری در بیت کوین هم صادق است. به عنوان مثال: اگر تمام ده تخم مرغ را در یک سبد قرار دهید، اگر سبد شما بیفتد، تمام آنها خواهد شکست. اما اگر ده تخم مرغ را به پنج گروه تقسیم کنید، ممکن است فقط دو گروه از آنها را از دست بدهید. تنوع بخشی، سرمایه شما را از بسیاری از خطرات در امان نگه می‌دارد. بدین ترتیب در صورت شکست، حداقل سرمایه خود را از دست خواهید داد. تنوع بخشی سرمایه‌گذاری می‌تواند به این صورت باشد:

  • مقداری از سرمایه در املاک و مستغلات سرمایه‌گذاری شود
  • بخشی از آن روی سهام شرکت‌ها سرمایه‌گذاری شود
  • بخشی دیگر نیز به سرمایه گذاری در بیت کوین اختصاص یابد

خرید اتریوم

۴. خودتان تحقیق کنید

اگر روی ۱۰ ارز دیجیتال برتر سرمایه‌گذاری کنید اشتباه نکرده‌اید. این ارزهای دیجیتال می‌توانند حداکثر امنیت را برای شما فراهم کنند. اگر سرمایه‌گذاری را خودتان آنالیز کنید بهتر از این است که با توصیه دیگران روی بیت کوین سرمایه‌گذاری کنید. برای کسب اطلاعات در مورد بیت کوین، می‌توانید از پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر، اطلاعات موجود در گوگل، و اینستاگرام استفاده کنید تا اطلاعات بیشتری در مورد آن کسب کنید. داشتن یک نظر شخصی در مورد سرمایه گذاری روی بیت کوین بسیار حیاتی است. اختصاص دادن زمان به این کار پیش از سرمایه‌گذاری باعث می‌شود تصمیمات بهتر و معقول‌تری گرفته و مانع از دست رفتن پولی شوید که با زحمت به دست آورده‌اید.

۵. مراقب کلاهبرداری‌ها باشید

دنیای مالکیت ارزهای دیجیتال توسط نهادهای دولتی مانند بانک‌های مرکزی و نهادهایی از این دست اداره نمی‌شود. ما نمی‌توانیم تعداد دقیق کلاهبرداری‌ها را تعیین کنیم و ارائه اطلاعات صحیح در مورد آنها دشوار است. کمبود مقررات، چنین خطراتی را افزایش می‌دهد. افرادی که کلاهبرداری می‌کنند سود قابل توجهی را در زمان بسیار کمی ارائه می‌دهند. بنابراین مسئولین بازارهای مالی به طور مداوم به مردم کمک می‌کنند تا خود را از کلاهبرداری‌ها نجات دهند، زیرا تاکنون افراد زیادی اقدام به کلاهبرداری کرده‌اند. در حالی که بیت کوین مشهورتر شده و معاملات از طریق بیت کوین به سرعت در حال پیشرفت هستند، احتمال خطر کلاهبرداری نیز بیشتر شده است. شما می‌توانید با افراد آگاه از بازارهای مالی در مورد فعالیت‌های کلاهبردارانه مشورت کنید.

۶. افرادی که دنبال می‌کنید باید قابل اعتماد باشند

مهم‌ترین نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید، یافتن افرادی است که بتوانند به شما در سرمایه ‌گذاری در بیت کوین کمک کنند. شما می‌توانید از افرادی که بیشتر به آنها اعتماد دارید مشاوره بگیرید. از آنجایی که کلاهبرداران، دنیای ارزهای دیجیتال را هم آلوده کرده‌اند، مسئولیت شناختن بهترین افراد بر عهده شماست. ویژگی‌هایی مانند جدیت و توضیح تمام خطرات موجود در بیت کوین از نشانه‌های تشخیص افراد قابل اعتماد است.

۷. بررسی اندازه ارزش بازار

بسیاری از افراد به ارزش ارزهای دیجیتال تکیه می‌کنند. تعیین ارزش کار درستی نیست. ارزش بازار ارزش سرمایه است و به طور کلی ارزش کل بیت کوین و تعداد سکه‌های شما را محاسبه می‌کند. از آنجایی که ارزش سرمایه افزایش می‌یابد، سود نیز ممکن است به سرعت افزایش یابد. در این موارد، احتمال زیادی برای کلاهبرداری وجود دارد. بنابراین، زمانی که ارزش سرمایه بسیار بالاست مهم است که بسیار محتاط باشید. باید دانش بیشتری در مورد این مبحث ارزهای دیجیتال کسب کنید. بنابراین، باید قبل از سرمایه گذاری در بیت کوین، اندازه و ارزش سرمایه را بررسی کنید.

۸. انتخاب کیف پول پیش از سرمایه ‌گذاری در بیت کوین

همانطور که قبلاً گفتیم، هکرهای زیادی در حوزه ارزهای دیجیتال وجود دارند که پول افراد را به سرقت برده‌اند. توصیه می‌شود بیت کوین یا دارایی دیجیتال خود را در کیف پول‌های ارز دیجیتال نگهداری کنید. گزینه‌های مختلفی به نام کیف پول سرد و کیف پول گرم برای نگه داشتن ارز شما وجود دارند که می‌توانید از آنها برای ذخیره ارزهای دیجیتال خود استفاده کنید. این کیف پول‌ها می‌توانند از خطرات معمول جلوگیری کرده و از پول شما محافظت می‌کنند. انتخاب نوع کیف پول نیز بستگی به میزان دارایی شما و اهمیت دادن به امنیت دارایی دارد. چرا که پس از کسب سود، تأمین امنیت دارایی شما نیز مهم است.

پیش از سرمایه گذاری روی بیت کوین کیف پول مناسب را انتخاب کنید

انتخاب کیف پول مناسب برای نگهداری ایمن بیت کوین و ارزهای دیجیتال ضروری است

۹. رصد شاخص‌های تکنیکال ارزهای دیجیتال

شما به عنوان یک تریدر بیت کوین، باید نسبت به مشخصات تکنیکال بازار آن هوشیار باشید. شما باید خودتان را نسبت به گزارش‌ها و اخبار روزانه بیت کوین، میزان عرضه و ارزش این ارز دیجیتال به روز نگه دارید، زیرا همه ما می‌دانیم که نمودار قیمت دائماً در حال تغییر است. با دانستن همه این جزئیات، می‌توان در جهت صحیح سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال حرکت کرد. از آنجایی که ارزهای دیجیتال مشهور بوده و نوسانات بیشتری دارند، بهتر است به موقع و بدون تأخیر از تمام روندهای بیت کوین اطلاع داشته باشید. شما باید تغییرات ایجاد شده در بیت کوین را دنبال کنید تا بفهمید چه اتفاقی در حال وقوع بوده و نوسانات آن چگونه است.

این مطلب راهم مطالعه کنید: تحلیل روزانه و پیش بینی قیمت بیت کوین

۱۰. باید این واقعیت را قبول کنید که بیت کوین پرنوسان است

اگر از سرمایه گذاری در بیت کوین مطمئن هستید، باید از نظر ذهنی خودتان را برای همه خطرات و این حقیقت که بیت کوین بسیار بی‌ثبات است، آماده کنید. ویژگی نوسانات بیت کوین حتی برای تریدرهای باتجربه نیز کافی است تا نسبت به سرمایه‌گذاری محتاط باشند. بهترین کار این است که کاملاً برای همه خطرات آماده بوده و از تکنیک‌هایی برای پیشگیری از آنها استفاده کنید. استفاده از روش تنوع بخشی همیشه به شما کمک می‌کند تا به جای حداکثر سرمایه، حداقل سرمایه‌تان را از دست دهید. از افراد معتمد برای مشاوره گرفتن و استفاده از کیف پول مناسب برای ذخیره بیت کوین‌های خود استفاده کنید.

با رعایت نکات بالا می‌توان با موفقیت روی بیت کوین سرمایه‌گذاری کرد. پیروی از چنین نکاتی نقش حیاتی در سرمایه‌گذاری دارد. بنابراین بهتر است از این نکات غافل نشوید. سود یا ضرر نیز به پیروی از چنین نکاتی در سرمایه‌گذاری بستگی دارد. شاید این موارد به طور مستقیم به شما کمک نکنند، اما به طور غیر مستقیم باعث می‌شوند با کسب تجربه قله‌های بزرگی را فتح کنید.

نتیجه

برای افرادی که حتی نمی‌دانند «بیت کوین چیست؟» اگر در آن سرمایه‌گذاری کنند، با خطرات زیادی مواجه خواهند شد. پیش از سرمایه گذاری در بیت کوین، بهتر است در مورد این مفهوم، چگونگی کسب سود و تأثیرات آن تحقیق کنید. هیچ فردی نباید کورکورانه از توصیه‌های دیگران پیروی کند. چنین کاری ممکن است باعث شکست شود. به عنوان یک تریدر، باید جرات ضرر کردن را داشته باشید، اما آن ضرر نباید بر سبک زندگی شما تأثیر بگذارد. اطمینان حاصل کنید که از تمام استراتژی‌هایی که می‌دانید برای سرمایه‌گذاری استفاده می‌کنید. این کار می‌تواند به طرق مختلف از شما پشتیبانی کند. از تکنیک‌هایی مانند تنوع‌بخشی استفاده کنید تا بتوانید ضرر خود را کاهش دهید.

آیا شما تجربه سرمایه ‌گذاری در بیت کوین را دارید؟ پیش از تصمیم به سرمایه‌گذاری به چه نکاتی توجه کرده‌اید؟ شما می‌توانید تجربیات خود را از طریق سایت و شبکه‌های اجتماعی کوین نیک با ما ودوستانتان به اشتراک بگذارید.

منبع: usethebitcoin