شرکت مشهور Land Rover که در صنعت ساخت اتومبیل بسیار شناخته شده است، به تازگی در تبلیغ جدید خود به خلق شبکه بیت کوین اشاره مِی‌کند که برای اولین بار در سال ۲۰۰۹ رخ داد.

به رسمیت شناخته شدن شبکه بیت کوین یا صورت کلی، رمزارزها در جهان و به وسیله اشخاص و شرکت‌های بزرگ و مشهور، اتفاقی است که علاقه مندان به حوزه رمزارز و البته سرمایه گذاران و کارکنان این زمینه، از آن لذت می‌برند. بیت کوین که به عنوان شناخته‌ شده‌ترین رمزارز به حساب می‌آید، هنوز پس از گذشت چند سال از پیدایش و خلق، به صورت یک عامل جدید و نو در جامعه جهانی باقی مانده و با این که روند پیشرفت آن با وجود تمام نوسانات و بی‌ثباتی‌ها، خوب و قابل قبول است، اما هنوز به عنوان یک عنصر ثابت در زندگی افراد شناخته نمی‌شود. با این حال، به رسمیت شناخته شدن آن توسط اشخاص یا شرکت‌های بزرگ، می‌تواند این وضعیت را به زودی تغییر دهد و سرعت بیشتری به روند رو به رشد بیت کوین و به صورت کلی، رمزارزها ببخشد.

حال، به تازگی بیت کوین توسط یکی از مشهورترین شرکت‌های ساخت اتومبیل در جهان، به رسمیت شناخته شده و از نام آن در تبلیغ این شرکت استفاده شده است. شرکت بریتانیایی Land Rover به مناسبت ۵۰ ساله شدن، یک تبلیغ جالب منتشر کرده که در آن از خلق شبکه بیت کوین به عنوان یکی از مهمترین و تاثیر گذارترین رویداد‌ها و اتفاقات تاریخ در این ۵۰ سالی که گذشت، نام برده است.

لند روور بیت کوین را می‌شناسد

شرکت Land Rover که مقر اصلی آن در منطقه بریتانیا واقع شده، در دهه‌های اخیر همیشه یکی از شناخته‌ شده‌ترین و بهترین برند‌های ساخت اتومبیل‌های قدرتمند، اسپورت یا لاکچری بوده و به صورت جهانی به موفقیت خود ادامه می‌داده است. بسیاری از افراد، برند Land Rover را به خاطر تولید یک سری مدل مشهور و محبوب، به نام Range Rover می‌شناسند که در ۵۰ سال اخیر، همیشه در میان بحث‌ طرفداران اتومبیل‌های SUV یا Sport utility vehicle، بهترین بوده است.

حالا به مناسبت تولد ۵۰ سالگی شرکت Land Rover، این شرکت بریتانیایی به تازگی یک ویدیوی تبلیغاتی منتشر کرده که در آن به شکل شیک و زیبایی از تحولاتی که در این ۵۰ سال رخ داده گفته و اتفاقات مهم از زمان پیدایش Land Rover تا به حال را بازگو کرده است. علاوه بر این، در این تبلیغ مشاهده می‌کنیم که اتومبیل‌های SUV این شرکت چگونه در طول این سال‌ها، توسعه پیدا کرده و به یک برند ثابت شده‌ی جهانی تبدیل شده است.

اشاره به بیتکوین در تیزر لندروور

اشاره به بیتکوین در تیزر لندروور

تصاویر و صحنه‌هایی که در این ویدیوی تبلیغاتی مشاهده می‌کنیم، بسیار جالب هستند و می‌توانند برای همه، تأثیرگذار و نوستالژیک باشند. به عنوان مثال، در این ویدیو مشاهده می‌کنیم که Mark Spitz در المپیک تابستانه‌ی سال ۱۹۷۲ در شهر مونیخ کشور آلمان، توانست ۷ مدال طلا را از آن خود کند. یا به عنوان مثال، راه اندازی و افتتاح شبکه‌ی MTV در سال ۱۹۸۱ و فرو ریختن دیوار برلین در سال ۱۹۸۹ را شاهد هستیم. شرکت Land Rover در واقع قصد دارد به تمام جوانب و اتفاقات مهمی که در این ۵۰ سال رخ داده، نگاهی داشته باشد و آن‌ها را مرور نماید. همان طور که در تاریخ ویدیو جلو می‌آییم، به سال ۲۰۰۹ می‌رسیم؛ سالی که خلق شبکه بیت کوین اتفاق بزرگ آن بود و برای هر کسی که در زمینه بیت کوین یا به صورت کلی، رمزارزها فعالیت می‌کند، بسیار مهم و حیاتی است. درست است که سیستم بیت کوین به عنوان یک سیستم پول الکترونیکی نظیر به نظیر، برای اولین بار در سال ۲۰۰۸ معرفی شد اما شبکه بیت کوین برای اولین بار در ماه ژانویه سال ۲۰۰۹ پدید آمد.

این اولین باری نیست که به صورت عمومی، به مقوله بیت کوین و رمزارزها اشاره می‌شود و پیش از این نمونه‌های دیگری نیز درباره این موضوع وجود داشته است. به عنوان مثال، در اوایل سال جاری میلادی، سری محبوب تلویزیونی سیمپسون‌ها (The Simpsons) یک بخش کامل خود را به بیت کوین، رمزارزها و بلاک چین اختصاص داد و درباره آن‌ها قصه و سناریو گفت. مهمترین نکته در مورد این قسمت از سری تلویزیونی سیمپسون‌ها، در اواسط آن بود که راوی از این دارایی‌های دیجیتال به عنوان پول آینده یا cash of the future یاد کرد.

این مطلب را هم مطالعه کنید: تابع درهم ساز(Hash Function) چیست و چطور امنیت شبکه بیت کوین را تامین می کند؟

Land Rover و جگوار IOTA جایزه می‌دهند

با این که شرکت Land Rover در تبلیغ اخیر خود به رمزارزها و بیت کوین اشاره کرده اما در نظر داشته باشید که این اولین باری نیست که این شرکت رمزارز و دارایی دیجیتال را به رسمیت می‌شناسد. شرکت هولدینگ که Jaguar Land Rover نام دارد و این هولدینگ نیز بخشی از شرکت تاتا موتورز (Tata Motors) است، در ماه آوریل سال ۲۰۱۹ میلادی اعلام کرد که تیم آن‌ها در حال تست و آزمایش کردن نرم افزاری است که به رانندگان اتومبیل‌های خود، دارایی دیجیتال IOTA بدهد و آن‌ها بتوانند به عنوان جایزه برای به اشتراک گذاری داده‌ها و اطلاعات، این دارایی دیجیتال را از طریق آن نرم افزار دریافت نمایند.

این شرکت، کار توسعه‌ی یک کیف پول هوشمند را برای اتومبیل‌های خود آغاز کرده است و قرار است این نرم افزار به صورت پیش فرض روی اتومبیل‌های تاتا موتورز نصب باشد. با راه اندازی کردن آن، رانندگان می‌توانند کوین‌های IOTA را دریافت نمایند. حال، شاید بپرسید که این دارایی دیجیتال چگونه توسط رانندگان کسب می‌شود؟ تنها کاری که رانندگان باید انجام دهند، این است که به اتومبیل خود اجازه دهند اطلاعات مفیدی مانند میزان ترافیک یا مسیرها را به اشتراک بگذارد. این طرح هنوز پیاده سازی نشده اما در آینده‌ای بسیار نزدیک شاهد اجرایی شدن آن روی اتومبیل‌های لند روور و جگوار خواهیم بود.

نظر شما در مورد تبلیغ شرکت Land Rover و اشاره این تبلیغ زیبا به خلق شبکه بیت کوین در سال ۲۰۰۹ چیست؟

منبع: Cryptopotato