شما هم می‌خواهید با بیت کوین سروکار داشته باشید؟ مانند بسیاری از فناور‌ی‌های جدید، بازی بهترین و جالب‌ترین راه برای ورود به دنیای بیت کوین و ارزهای دیجیتال است.

فناوری بلاکچین و صنعت بازی گویا برای هم ساخته شده‌اند! از زمان شروع و رواج بازی‌های آنلاین، صنعت بازی با مشکلاتی از قبیل پرداخت، امنیت، سازگاری و معاملات دست و پنجه نرم کرده است. نوآوری فوق‌العاده فناوری بلاکچین و رمزارزها، برای حل این مشکلات بسیار مناسب هستند که به بازیکنان تجربه‌ای کامل و رایگان می‌دهد.

نمودار پذیرش رمزارزها منحنی تندی دارد؛ پس چرا حین این پذیرش از آن لذت نبریم؟ در اینجا پنج بازی ارزهای دیجیتال را معرفی می‌کنیم که بلاکچین و ارزهای دیجیتال را با محیط بازی تلفیق کرده‌اند.

با امتحان کردن این بازی‌ها و قرار گرفتن در محیط بازی بلاکچینی، می‌توانید شروع به یادگیری کنید و پورتفولیوی ارزهای دیجیتال خود را بسازید؛ در عین حال از دریافت مقدار کم یا زیاد پول دیجیتال در این فرآیند لذت ببرید.

کریپتوکیتیز (Cryptokitties)

کریپتوکیتیز نمونه بارز یک بازی مبتنی بر بلاکچین است. اگر می‌خواهید با با قدرت قراردادهای هوشمند، توکن‌های کریپتو و هیجان مردم نسبت به آ‌نها آشنا شوید، نیازی نیست به گزینه‌های دیگری فکر کنید.

بازی کریپتوکیتیز که در سال ۲۰۱۷ توسط اکسم زن (Axiom Zen) رونمایی شد، جایی‌ست که شما در آن گربه‌های مجازی را جمع‌آوری می‌کنید و پرورش می‌دهید. ساده به‌نظر می‌رسد و واقعا ساده است. ارزش واقعی این است که هر یک از گربه‌ها، یک توکن عیر قابل تعویض (NFT) هستند و می‌توانند در شبکه بلاکچین اتریوم با پول واقعی معامله شوند. هر بچه گربه یا kitty ظاهر منحصر به فرد خود را دارد و در مجموع ۴ میلیارد گربه وجود دارد. یکی کمیاب‌تر از دیگری. نسل اول گربه‌ها هر ۱۵ دقیقه یکبار توسط توسعه‌دهنده‌ها تا نوامبر ۲۰۱۸ ساخته ‌شدند. پس از آن گربه‌های جدید از طریق پرورش یافتن در روند بازی تولید می‌شوند.

پیش از این هم بازی‌های حیوانات مجازی مشابهی وجود داشتند، اما ایده مالکیت واقعی یک گربه (که هرگز از بین نمی‌رود و کپی و مصادره نمی‌شود) توجه گیمرها را جلب کرده است و در واقع این توجه فقط ناشی از بعضی از داده‌های روی سرور مرکزی نیست. در عرض چند ماه از رونمایی، یک بچه گربه به قیمت ۱۰۰ هزار دلار به فروش رسیده بود. اخیرا هم یک بچه گربه به قیمت ۱۴۰ هزار دلار به حراج گذاشته شد.

بازی کریپتوکیتیز

گربه‌های رمزنگاری شده کریپتوکیتیز

گیم پلی بازی چگونه است؟

بازی کریپتوکیتیز بر اساس توکن ERC-721 اتریوم پیاده سازی شده است. در اصل، نسخه غیرقابل تعویض توکن ERC-20؛ به این معنی که توکن‌های منحصر به فردی هستند که از بلاکچین اتریوم استفاده می‌کنند. همه پرداخت‌ها و حراج‌ها توسط اتریوم انجام شده‌اند و شما برای اینکه بتوانید بازی را شروع کنید و اولین بچه گربه خود را بخرید باید مقداری از این توکن تهیه کنید.

توسعه دهندگان بازی کریپتوکیتیز با مدل کسب‌وکار خود، بسیار موفق و ثروتمند شدند. آنها به ازای هر حراج ۳/۷۵ درصد هزینه دریافت کردند و توانستند همه گربه‌های جدیدی را که ساخته بودند در همان سال اول بفروشند.

مزایای بازی کریپتوکیتیز

جدا از اینکه اگر بازیکن خیلی خوبی باشید، می‌توانید پول خوبی دریافت کنید، بازی کریپتوکیتیز راه بسیار خوبی است تا با دنیای بلاکچین و رمزارزها ارتباط برقرار کنید.

آنچه از انجام این بازی به‌دست می‌آورید:

  • یک آموزش سریع و کاربردی از نحوه عملکرد توکن‌های اتریوم، مثل توکن ERC-721 برای شما فراهم می‌شود و همچنین نحوه معامله دارایی‌های کریپتو را یاد می‌گیرید.
  • استفاده از ابزارهای مهم بلاکچین مثل متاماسک (Metamask) را یاد می‌گیرید.
  • شیوه جالبی است برای اینکه بتوانید با جامعه پویای کریپتو در ارتباط باشید و حتی دوستان جدیدی پیدا کنید.
  • می‌توانید چند حیوان خانگی دیجیتال دوست‌داشتنی داشته باشید!

اندوختن دارایی‌های کریپتو سرگرم کننده است. اما چرا پا را یک قدم فراتر نگذاریم؟

بیشتر بخوانید: راهنمای کامل توکن های غیرقابل تعویض؛ از تولید تا فروش NFT

اسپلز آو جنسیس (Spells of Genesis)

اسپلز آو جنسیس (SoG) شبیه کریپتوکیتیز است، با این فرض که آن بچه گربه‌ها به شما کمک کنند در یک نبرد در Askian Valley پیروز شوید.

SoG یک بازی بیت کوین برای موبایل است. تفاوت آن این است که شما می‌توانید کارت‌های خود را برای «مالکیت واقعی» که در دنیای ارزهای دیجیتال از اهمیت زیادی برخوردار است، روی شبکه بلاکچین ذخیره کنید. کارت‌ها را می‌توان در نبرد داخل بازی استفاده کرد. کارت‌ها المان‌هایی مثل سلامتی، سرعت، طلسم و کمیابی دارند. می‌توان سطح آن‌ها را ارتقا داد و به انواع قوی‌تر و کمیاب‌تر متصل کرد.

اسپل آو جنسیس

استفاده از بلاکچین بیت کوین به معنی اقتصاد کاملا شفاف است

گیم پلی بازی چگونه است؟

در واقع این کارت‌های بلاکچینی با استفاده از پلتفرم Counterparty، بلاکچین بیت کوین را به‌کار می‌گیرند. یعنی برای استفاده از این کارت‌ها به بیت کوین نیاز دارید و می‌توانید با استفاده از http://bookoforbs.com/ آن‌ها را آزادانه در داخل یا خارج از اپلیکیشن معامله کنید. بیت کوین بزرگترین و محبوب‌ترین شبکه بلاکچینی است؛ بنابراین می‌دانید که کارت‌ها و تراکنش‌های شما امن هستند. با این حال ازدحام در شبکه بیت کوین می‌تواند به معنی افزایش کارمزدها و زمان تراکنش‌ها باشد.

مزایای بازی اسپلز آو جنسیس

برخلاف بسیاری از بازی‌های معاملاتی دیگر، استفاده از بلاکچین بیت کوین به معنی اقتصاد بازی کاملا شفاف است. ارزشمندترین کارت‌های بلاکچینی در بازی SoG روی بلاکچین بیت کوین ذخیره شده‌اند و هر کسی که این بازی ارزهای دیجیتال را انجام می‌دهد، می‌تواند آن‌ها را ببیند. شما می‌دانید چه تعدادی از هر یک از آن کارت‌ها وجود دارد، اما لزوما هویت مالک آن‌ها را نمی‌دانید. این از زیبایی‌های فناوری بلاکچین است.

بیاند د ووید (Beyond the Void)

کریپتوکیتیز دارایی‌های کریپتو قابل معامله را به ما معرفی می‌کرد و اسپلز آو جنسیس کارت‌های بلاکچینی قابل معامله‌ای که می‌توانید درون بازی استفاده کنید. اکنون Beyond the Void می‌خواهد قدرت یک اقتصاد کامل و مجهز به رمزنگاری را به ما نشان دهد.

Beyond the Void به گیمرها این امکان را می‌دهد که به صورت رایگان از بخش چند نفره آنلاین بازی استفاده کنند. در اینجا نکته مهم این است که اقتصاد درون بازی بر اساس توکن ارز دیجیتال Nexium شکل گرفته است. علاوه بر این فضاپیماهای درون بازی و هر چیزی که خریداری می‌شود همه در شبکه بلاکچین ثبت می‌شوند؛ یعنی شما مالک واقعی آن‌ها هستید.

در واقع بازارگاهی برای همه آیتم‌های درون بازی و ارزهای خارج از بازی وجود دارد که امن و شفاف است. این یک تغییر تازه برای بازی‌هایی خواهد بود که در اقتصاد بازار بازی‌هایی مثل World of Warcraft استفاده می‌شوند.

بازی بیاند د ووید

Beyond the Void به گیمرها این امکان را می‌دهد که به صورت رایگان از بخش چندنفره آنلاین بازی کنید

گیم پلی بازی چگونه است؟

ارز دیجیتال بازی Beyond the Void با نام , Nexium (NXC)، یک توکن ERC20 اتریوم استاندارد است. برای شروع، باید از یک کیف پول اتریوم، مثل میسک (Misk) یا متاماسک (Metamask) استفاده کنید و آن را با مقداری اتریوم پر کنید. دارایی‌های درون بازی و ارزها می‌توانند بصورت آزادانه روی شبکه بلاکچین معامله شوند؛ اما باز هم توسعه‌دهنده‌ها یک فروشگاه آنلاین را ایجاد کردند که در آن می‌توان دارایی‌های جدید را از تیم توسعه‌دهنده خرید یا با سایر بازیکنان معامله کرد.

مزایای بازی بیاند د ووید

توکن‌های اتریوم مثل Nexium در سرتاسر اینترنت و در انواع بازی‌ها در حال ظاهر شدن هستند. اگر مدتی بازی Beyond the Void را انجام دهید، به پورتفولیوی خود توکن اضافه خواهید کرد؛ در حالیکه این گزینه هم در اختیار شماست که اگر بخواهید به بازی دیگری بروید، می‌توانید پول خود را برداشت کنید.

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین بازی های بیت کوین برای کاربران اندروید و iOS

پرایوتیرز لایف (Privateers Life)

توسعه‌دهندگان بازی پرایوتیرز لایف (Privateers Life) در تلاش‌اند که ایده خود را جلوتر ببرند و یک اقتصاد درون بازی ایجاد کنند که انعکاسی از دنیای واقعی باشد.

محیط این بازی جایی است که هیچ کالایی نمی‌تواند از ناکجاآباد ظاهر شود، بلکه باید جمع‌آوری یا استخراج شود یا با استفاده از مواد تشکیل دهنده بازی، ساخته شود.

این کاملا بعد تازه‌ای به بازی می‌دهد. شما می‌توانید بخشی از فرآیند تولید کالا در اقتصاد بازی Privateers Life باشید و کالاهای تولید شده را در ازای دریافت توکن‌های کریپتو بفروشید؛ توکن‌هایی که ارزش پول واقعی را دارند. می‌توانید آن را شبیه اقتصاد استخراج طلا در بازی ورد آو وارکرفت (World of Warcraft) در نظر بگیرید؛ در واقع به اینصورت که همه موارد و کالاهای درون بازی قابل تولید باشند و طلا از جایی ظاهر نشود که باعث تورم سریع بشود.

بازی پرایوتیرز لایف

هیچ کالایی نمی‌تواند از ناکجاآباد ظاهر شود

گیم پلی بازی چگونه است؟

حین بازی کردن می‌توانید با استفاده از توکن Ludem (رمزارز متعلق به بازی) آیتم‌های بازی را از سایر بازیکنان یا فروشگاه بخرید. کالاها در فروشگاه باید به وسیله جمع‌آوری مواد تشکیل دهنده از سایر بازیکنان ساخته شوند. توسعه‌دهندگان قسمتی از چیزی که در فروشگاه به فروش می‌رسد را برمی‌دارند، همچنین برای مواردی که در محدوده آنها فروخته می‌شوند مالیات در نظر می‌گیرند. اگر شما به عنوان یک بازرگان در بازی می‌خواهید از پرداخت این مالیات اجتناب کنید، باید جزیره خود را بخرید و واقعا خود را آماده کنید.

مزایای بازی پرایوتیرز لایف

بازی‌ها بطور سنتی باید اقتصاد پول واقعی را که پیرامون بازی‌های محبوب چند نفره توسعه می‌یابند محدود کنند. بازی‌هایی شبیه این، رویکرد کاملا متفاوتی اتخاذ می‌کنند و در واقع آن را تشویق می‌کنند. شما به عنوان یک بازیکن می‌توانید به سادگی غذا جست‌وجو کنید، محصول برداشت کنید، دست به استخراج و ساختن بزنید تا درون بازی درآمدی کسب کنید که راحت و امن می‌توانید آن را نقد کنید.

ورلدوپولی (Worldopoly)

وقتی صحبت از ویژگی‌های بازی بیت کوین می‌شود، Worldopoly همه را با هم دارد. واقعیت افزوده، موقعیت مکانی، بازی نقش آفرینی آنلاین چندنفره گسترده (MMORPG)، محیط بازی، جهان سازی، دارایی‌های بلاکچینی و DAG. بازی Worldopoly همه این عوامل را با هم ترکیب می‌کند و یک بازی موبایلی چند نفره و جالب توجه ایجاد می‌کند.

تصور کنید اگر دنیا یک صفحه بازی مونوپلی (Monopoly) بود که می‌توانستید از طریق دوربین موبایل خود آن را تماشا کنید. آن‌گاه می‌توانید خیابان‌ها و ساختمان‌ها را بخرید و هتل‌های خود را در آن‌ها بسازید. اکنون، تصور کنید که می‌توانستید بخشی از قلمروی خود را در ازای ارز دیجیتالی که معادل پول واقعی ارزش دارد بفروشید، ویترین فروشگاه خود را برای تبلیغات اجاره دهید و حتی به ساختمان‌های بازیکنان رقیب حمله کنید یا آن‌ها را بسوزانید.

بازی ورلدوپولی

تصور کنید اگر دنیا یک صفحه مونوپلی بود که می‌توانستید از طریق دوربین موبایل خود آن را تماشا کنید

گیم پلی بازی چگونه است؟

بازی Worldopoly از دو پلتفرم اتریوم و بیت‌بال (Byteball) برای اقتصاد رمزارز خود استفاده می‌کند. از اتریوم استفاده می‌کند، چون محبوب‌ترین پلتفرم مبتنی بر بلاکچین است و بازیکنان بسیاری در استفاده از آن راحت هستند. پلتفرم دیگر یعنی بیت‌بال، به دلیل مزایایی که نسبت به اتریوم در انجام تراکنش‌ها دارد، انتخاب شده است.

اصلی‌ترین مشکلات اتریوم زمان پاسخگویی کند آن (حدود ۱۰ ثانیه) و هزینه بالای تراکنش‌ها (حدود ۰/۲ – ۱ دلار) است. این‌ها برای بازیکنان مشکلات بزرگی هستند. بیت‌بال پلتفرم رمزارزی است که از فناوری گراف غیرمدور هدایت شده (DAG) استفاده می‌کند، که از نظر فنی بلاکچین نیست. شما می‌توانید آن را فناوری بلاکچین تعمیم یافته درنظر بگیرید، که قوانین راحت‌تری در مورد نحوه تنظیم تراکنش‌ها دارد. پلتفرم DAG بیت‌بال به شما اجازه می‌دهد تراکنش را در زمانی کمتر از ۱ ثانیه انجام دهید و اساسا با هزینه حدود ۰/۰۰۰۱ دلار تراکنش رایگان انجام می‌شود. این موضوع بیشتر برای کاربر خوش‌آیند است.

مزایای بازی Worldopoly

لازم است که بازی‌ها برای بازیکنان آسان و ارزان باشند، حداقل برای شروع باید اینطور باشد. این همان دلیلی است که پلتفرم‌هایی مثل اتریوم که هزینه را افزایش می‌دهند و مشکلات ترافیک دارند، برای تبدیل شدن به انتخابی برای بازی‌ها با سختی مواجه می‌شوند. انجام بازی Worldopoly می‌تواند شما را در معرض تکنولوژی‌های کاربردی‌تر ارز دیجیتال قرار ‌دهد. مواردی مثل DAG که در هزینه‌های تراکنش حین انجام بازی صرفه‌جویی می‌کند.

حالا وقت بازی است

فناوری‌های بلاکچین، DAG و بیت کوین و کلا ارز دیجیتال در حال غافلگیر کردن دنیا هستند. آن‌ها بسیاری از مشکلات اساسی اینترنت را از نظر پرداخت‌ها، تمرکزگرایی و امنیت، حل کردند. اما این تکنولوژی‌های جدید نیاز به شیوه تفکر جدیدی از سوی کاربران دارند.

از معامله و پرورش بچه‌گربه‌های رمزنگاری شده تا اقتصاد مونوپلی قدرت گرفته از واقعیت افزوده، بازی بیت کوین یک روش جالب و کمک کننده برای یادگیری این فناوری‌ها است. شما مالکیت و اقتصاد باز را در بازی‌ها تجربه خواهید کرد؛ چیزی که پیش از این امکان پذیر نبود. اگر خوب بازی کنید، می‌توانید پول و دارایی دیجیتال به دست آورید.

اینفوگرافیک زیر ایده این بازی‌ها را برای شما توضیح می‌دهد:

اینفوگرافی از بازی ارزهای دیجیتال

اینفوگرافی از بازی‌های ارز دیجیتال

اگر این بازی‌ها را دوست داشتید، پیشنهاد می‌کنیم حتما سری هم به بازی اکسی اینفینیتی بزنید.

نظرات و پیشنهادات خود را در وب سایت و شبکه‌های اجتماعی کوین نیک با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: Howtotoken