همه می‌دانیم که بازی‌های ویدیویی، آن‌قدری بزرگ شده‌‌اند که آن را به عنوان یکی از پول‌سازترین صنایع روز دنیا معرفی کنیم. بزرگ‌ترین ویژگی بازی‌های ویدیویی یعنی تعامل‌پذیری، آن را از چیزهای سرگرم‌کننده دیگر مثل سینما متفاوت کرده. حالا چه بهتر که بتوان از طریق همین تعامل سرگرم‌کننده، به عنوان یک گیمر کمی پول هم به جیب زد!‌ این‌که از یک بازی ویدیویی درآمد دلاری داشته باشیم، سال‌هاست که دیگر اتفاق عجیبی نیست. اما چه می‌شد حالا به جای دلار و ارزهای رایج، این‌بار ارز دیجیتال کسب کنیم؟ با وجود بازی بلاکچینی اکسی اینفینیتی، دیگر این موضوع هم اتفاق عجیبی نیست. اگر دوست دارید از طریق انجام یک بازی ویدیویی بامزه، ارز دیجیتال کسب کنید، ما در این مقاله شما را با بازی Axie Inifnity آشنا خواهیم کرد. خواهیم گفت که اکسی اینفینیتی چیست، چطور کار می‌کند و چطور می‌توان با این بازی ارز دیجیتال بدست آورد.

اکسی اینفینیتی چیست؟

اکسی اینفینیتی (Axie Infinity) یک بازی مبتنی بر بلاکچین است که در آن با بازی کردن، ارز دیجیتال برنده می‌شوید. برای ورود به این بازی باید ارز دیجیتال اختصاصی آن را که AXS نام دارد، از طریق اتریوم خریداری کنید. سپس با طی کردن مراحل بازی، می‌توانید امتیازهای به دست آمده خود را به پول دیجیتال تبدیل کنید.

چرا انقدر سر و صدا به پا کرده؟

با این که اکسی اینفینیتی تنها بازی کریپتویی خلق شده در فضای بلاکچین نیست، اما این بازی خیلی زود پس از انتشار خود سر و صدای زیادی به پا کرد و ارز دیجیتال آن به شدت محبوب و با ارزش شد. تا جایی که حتی افرادی که تا به‌حال سراغ بازی‌های ویدیویی نرفته‌‌اند، به‌فکر خرید ارز دیجیتال آن برای سرمایه‌گذاری افتاده‌اند. بازی‌های آنلاین کریپتویی (بازی‌هایی که در آن ارزهای دیجیتال غیرقابل تعویض NFT معامله می‌شوند) در صنعت بلاکچین و صنعت ویدیوگیم چیز جدیدی نیستند. حتی ما چند سال پیش بازی CryptoKitties را داشتیم که به دلیل محبوبیت بالا و ترافیک سنگین، باعث مشکلات پردازشی تراکنش‌ها در اتریوم شد. آن بازی آن‌قدر طرفدار پیدا کرد که اجازه نمی‌داد کسب و کارهای دیگر به‌راحتی قادر به اعتبارسنجی تراکنش خود شوند.

اما اکسی اینفینیتی بدون شک نسبت به همه بازی‌های بلاکچینی قبل از خود متفاوت است. این بازی توانسته در زمان نگارش این مطلب، به ارزش بازار ۲ میلیارد دلاری برسد و باعث کسب درآمد بیش از ۱ میلیارد دلار فقط در سال ۲۰۲۱ شود.

اکسی اینفینیتی چیست؟

چطوری بازی اکسی اینفینیتی را اجرا کنم؟

آیا از اکسی اینفینیتی واقعا می‌شود پول درآورد؟

این بازی در دو حالت بازیکن در برابر محیط (PVE) و بازیکن در برابر بازیکن (PVP) قابل انجام است. هدف اصلی این بازی، نگهداری از حیوانات و موجودات بامزه‌ای به نام اکسی است. در این بازی باید در ۳۶ مرحله، هیولاهایی را که سر راه‌تان قرار می‌گیرند شکست دهید. پس از شکست هر یک از آن‌ها و عبور از مرحله، یک معجون خاص و XP دریافت می‌کنید. با استفاده از این آیتم‌ها، می‌توانید اکسی‌های خود را قوی‌تر کنید، با آن‌ها با هیولاهای قوی‌تر مبارزه کنید، آن‌ها را بفروشید و ارز دیجیتال AXS دریافت کنید. حتی معجون‌های بازی که Smooth Love Potion نام دارند نیز قابل فروش هستند و می‌توانید با معاوضه آن‌ها با ارز دیجیتال، پول واقعی کسب کنید.

همچنین با مبارزه دربرابر دیگر بازیکنان نیز قادر هستید امتیاز و معجون‌های بیشتری کسب کنید. امکان خرید و فروش زمین، ابزار و قابلیت‌ها در بازی نیز فراهم است و بازار خوبی دارد. اگر بخواهید به صورت جدی پای اکسی اینفینیتی بنشینید، با بازیکنان مبارزه کنید، مراحل را طی کنید و ماموریت‌های روزانه را پشت سربگذارید، روزانه حداقل ۱۵۰ معجون به‌دست می‌آورید که همه آن‌ها قابل فروش هستند. در زمان نگارش این مطلب، هر ۱۵۰ معجون این بازی معادل ۴۰ دلار فروخته می‌شود.

این بازی توسط یک استودیو ویتنامی به نام Sky Mavis ساخته شده که وعده داده‌ در آینده، Axie Infinity را گسترده‌تر خواهد کرد و مراحل بیشتری در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

خرید اتریوم

حالا چطوری بازی کنیم؟

اگر یک بازیکن تازه وارد هستید، برای ورود باید حداقل سه اکسی را خریداری کنید. در زمان نگارش این مطلب، قیمت هر یک از اکسی‌ها حدود ۰٫۱۵ اتریوم یا ۳۵۰ دلار است. در صورتی که چند ماه قبل، با ۵ تا ۱۰ دلار این اکسی‌ها قابل خریداری بودند. هرچقدر که سطح اکسی‌ها بالاتر برود و قابلیت‌های بیشتری پیدا کنند، قیمت آن‌ها هم افزایش خواهد یافت. با این که هزینه ورودی در این بازی زیاد است، اما در طرف مقابل کسب درآمد هم از این بازی راحت است. شاید جالب باشد که بدانید اکسی‌هایی در این بازی وجود دارند که به لطف سطح بالا، قابلیت‌های بیشتر و اجزای مختلف، به قیمت ۳ هزار اتریوم برای فروش قرار گرفته‌اند؛ چیزی بیش از ۹ میلیون دلار برای یک هیولای بامزه نارنجی! در همین ماه آگوست ۲۰۲۱، یک اکسی با قیمت ۵ هزار اتر برای فروش قرار گرفت که معادل ۱۵ میلیون دلار است.

اکسی اینفینیتی را مثل بازی مشهور پوکمون در نظر بگیرید؛ جایی که در آن موجودات مختلف را پرورش می‌دهید، قابلیت‌های مختلف برای آن‌ها به دست می‌آورید، با آن‌ها مبارزه می‌کنید و در نهایت می‌توانید یا معجون‌ها و اجزای مختلف را بفروشید یا هیولای نازنین خود را در بازارچه قرار دهید و یک پول درشت به جیب بزنید.

چندتا نکته جالب درباره اکسی اینفینیتی

  • اکسی اینفینیتی توانست تنها در ماه جولای، ۹۰ میلیون دلار درآمد داشته باشد. این در حالی است که در این ماه، ۱۰ اپلیکیشن برتر بلاکچین روی هم رفته ۴۱ میلیون دلار درآمد داشته‌اند.
  • یک بازیکن معمولی می‌تواند ماهانه ۱۵۰۰ دلار از این بازی کسب درآمد کند. این بازی روزانه ۲۵۰ هزار بازیکن فعال دارد و بازیکنان باید برای پرورش اکسی‌های خود، وقت صرف کنند. حالا طبق آمار سایت Cryptoday، خیلی از بازیکنان در حال ترک کردن شغل‌های قبل خود هستند تا روی این بازی وقت بگذارند.
  • بیشترین تعداد بازیکنان این بازی در کشورهای ویتنام و فیلیپین قرار دارند. این اتفاق باعث شد خیلی از مردمی که در دوران پاندامی کرونا دچار مشکل مالی شده بودند، حالا ثروتمند شوند.
  • ارز دیجیتال AXS از میانه ماه جون تا میانه جولای ۲۰۲۱، رشد ۶۰۰ درصدی را تجربه کرد و به قیمت ۲۹٫۱۳ دلار رسید. با این حال پس از این رشد، دوباره قیمت آن به ۱۵ دلار برگشت. البته این ارز دیجیتال دوباره اوج گرفت و به قیمت ۷۰ دلار رسید.

صحبت از قیمت اکسی اینفینیتی شد. بد نیست نگاهی به رشد قیمت این ارز دیجیتال در چند وقت اخیر داشته باشیم.

قیمت توکن AXS در بازار

با نگاهی به آمار سایت Coinmarketcap می‌توان روند صعودی این ارز دیجیتال را به خوبی مشاهده کرد. در زمان نگارش این مطلب، اکسی اینفینتی به قیمت ۶۷ دلار رسیده است و در رتبه ۳۴ برترین ارزهای دیجیتال دنیا از نظر ارزش بازار قرار دارد. همچنین حجم روزانه معاملات آن نزدیک به ۹۰۰ میلیون دلار است.

اکسی اینفینیتی چیست؟ نمودار قیمت اکسی اینفینیتی

سخن پایانی

دورانی که صحبت از کسب درآمد از طریق بازی‌های ویدیویی، با پوزخند و به‌شوخی گرفتن آن توسط برخی‌ها همراه بود، دیگر تمام شده است. صنعت بازی‌های ویدیویی بسیار عظیم است و با نفوذ تکنولوژی بلاکچین در آن، از این هم بزرگ‌تر خواهد شد. ما در کوین نیک اخبار و مطالب مختلفی در خصوص ارتباط میان بلاکچین و صنعت بازیسازی نوشته‌ایم. همچنین بازی‌های دیگری را که ارز دیجیتال می‌دهند معرفی کرده‌ایم. اگر به دنبال اخبار و بازی‌های دیگری که ارز دیجیتال می‌دهند هستید، فهرست ما را از دست ندهید:

اگر دوست ندارید از قافله عقب بمانید و نمی‌خواهید رشد روزبه‌روز قیمت ارزهای دیجیتال، مخصوصا اتریوم را که ارتباط مستقیمی با بازی‌های کریپتویی دارد از دست بدهید، همین حالا می‌توانید در کوین نیک، ارز دیجیتال مورد نظرتان را خریداری کنید.

منابع: Coinmarketcap، Hongkiat