برای آشنایی با شرایط قانون گذاری ارز دیجیتال در دانمارک و برخورد دولت‌، بانک‌ها و شرکت‌ها در خصوص تکنولوژی بلاک چین و ارزهای رمزنگاری شده در این کشور با کوین نیک همراه باشید.

شرایط قانون گذاری ارز دیجیتال در دانمارک

نام کشور به انگلیسی Denmark
پایتخت کپنهاگ (Copenhagen)
مساحت ۴۳٫۰۹۴ کیلومتر مربع
جمعیت ۵٫۴۴۷٫۰۸۴ میلیون نفر
زبان دانمارکی
واحد پول کرون دانمارک (DKK)
قانون‌گذاری ارزهای دیجیتال قانون گذاری نشده
برابر با ارز رسمی کشور قانون گذاری نشده
ICO تحت قوانین اوراق بهادار
قوانین ضد پولشویی برای ارزهای دیجیتال قانون گذاری نشده
خرید و فروش ارز دیجیتال مجاز مشمول مالیات
استفاده از بلاک چین قانون گذاری نشده

موقعیت اقتصادی و سیاسی کشور بلژیک

دانمارک با نام رسمی پادشاهی دانمارک، کشوری در شمال اروپا قرار دارد. این کشور جنوبی‌ترین کشور اسکاندیناوی محسوب می‌شود و تنها مرز آن، با کشور آلمان است. دانمارک دارای یک دولت رفاه است و اختلاف درآمد مردم این کشور در کمترین سطح خود قرار دارد که باعث شده دانمارک از این نظر در رتبه اول دنیا قرار بگیرد. طبق بررسی سالانه، مردم دانمارک از نظر سطح زندگی در درآمد، راضی‌ترین و شادترین مردم دنیا هستند.

همچنین کشور بلژیک به عنوان کمترین فساد اداری یک کشور در دنیا شناخته می‌شود. دانمارک بعد از ژاپن، قدیمی‌ترین خاندان پادشاهی را در اختیار دارد. فراورده‌های لبنی و گوشتی، کشتی و نفتکش، توربین‌های بادی، پوست حیوانات، اسباب بازی، دارو و تجهیزات پزشکی، از مهم‌ترین کالاهای صادراتی این کشور به شمار می‌روند.

این مطلب راهم مطالعه کنید: قانون گذاری ارز دیجیتال در بلژیک

وضعیت قانون گذاری ارز دیجیتال در دانمارک

کشور دانمارک هیچ قانون مشخصی در خصوص ارزهای دیجیتال ندارد و به نظر هم نمی‌رسد در حال حاضر این کشور قصد قانو‌گذاری مشخصی در خصوص ارزهای رمزنگاری شده داشته باشد. هرچند، مرکز نظارت بر سیستم اقتصادی کشور دانمارک اعلام کرده است که نوع و چگونگی استفاده از ارزهای دیجیتال ممکن است تحت برخی از قوانین این کشور قرار بگیرند.

ارزهای دیجیتال در دانمارک
وضعیت استفاده و قانون گذاری ارزهای دیجیتال در دانمارک

برای مثال، عرضه اولیه سکه (ICO) در کشور دانمارک، مشابه با عرضه اولیه سهام (IPO) محسوب می‌شود که در نتیجه، تحت قوانین اوراق بهادار و ابزار مالی قرار می‌گیرند.

در طرف مقابل در صورتی که دارایی‌های دیجیتال به عنوان اوراق بهادار شناخته نشوند، در دسته ارزهای رمزنگاری شده یا توکن‌های کاربردپذیر قرار می‌گیرند. در نتیجه این نوع ارزها تحت قوانین محافظت از مشتری در کشور دانمارک دسته‌بندی می‌شوند.

این مطلب راهم مطالعه کنید: قانون گذاری ارز دیجیتال در سوئیس

در کشور دانمارک به طور کلی، ارزهای دیجیتال در خصوص مالیات‌بندی برابر با دارایی سرمایه شناخته می‌شوند. در سال ۲۰۱۹، سازمان مالیات کشور دانمارک اعلام کرده است که این مرکز، اطلاعات معاملات کاربران را تحت نظر خواهد داشت تا مطمئن شوند که معامله‌گران ارزهای دیجیتال، مالیات خود را پرداخت کنند.

در اواخر سال ۲۰۱۹، مرکز مالیات دانمکارک به بیش از ۲۰ هزار دارنده ارزهای دیجیتال اخطارنامه‌ای ارسال کرده تا نسبت به پرداخت مالیات اقدام کنند، در غیر این صورت با جریمه مواجه خواهند شد.

منبع: Library of Congress