علیرغم مشکلاتی که با همه گیری کرونا برای کسب و کارها در سرتاسر جهان پیش آمد، امسال خبرهای زیادی از شرکت ریپل شنیدیم. این شرکت، تلاش‌های زیادی برای افزایش محبوبیت رمزارز خود یعنی XRP انجام داده است تا آن را تبدیل به یکی از اصلی‌ترین ارزهای دیجیتال موجود در بازار کند. در این مطلب کوین نیک به اخبار عرضه فورک XRP تا چند ماه آینده پرداخته‌ایم.

این مطلب را هم مطالعه کنید: نبرد ریپل و استلار ؛ کدام ارز برای سرمایه گذاری مناسب تر است؟

برنامه شبکه Flare ریپل برای توزیع توکن اسپارک

ریپل اکنون در مرکز توجهات قرار گرفت است. زیرا شبکه Flare که زیر نظر ریپل فعالیت می‌کند اعلام کرده است که به زودی توکن جدید خود تحت عنوان اسپارک (Spark) را برای XRP منتشر می‌کند. بدین ترتیب، همه سهامداران XRP به غیر از ریپل، می‌توانند به ازای هر تعداد از این رمزارز که در تاریخ ۱۲ دسامبر در اختیار دارند، یک اسپارک دریافت کنند. طبق برنامه ریزی‌ها، اسپارک قرار است در این روز عرضه شود.

عرضه فورک XRP
توکن اسپارک قرار است توسط شبکه Flare ارائه شود

با کمک اسپارک، کاربران می‌توانند از بازدهی بیشتری در سرمایه خود برخوردار شوند. ضمن اینکه قادر به آزادسازی توکن‌های FXRP نیز خواهند شد. طبق گزارش منتشر شده توسط نشریه Daily Hodl، از همین حالا هزاران نفر از دارندگان XRP، حساب‌های XRPL خود را برای دریافت توکن‌های رایگان اسپارک، تنظیم کرده‌اند.

اکوسیستم XRP و شبکه Flare

تا همینجا هم استقبال XRP از Flare بسیار خوب بوده است. به طوری که بیش از ۵۴۰۰ حسابی که مجموعا دارای ۲۹۵ میلیون XRP هستند، تنها طی ۶ روز خواستار دریافت توکن اسپارک شده‌اند. طبق توئیتی که یکی از متخصصان حوزه رمزارز منتشر کرده است، Flare بهترین ویژگی‌های XRP (پرداخت بسیار سریع)، اتریوم (قرارداد هوشمند) و آوالانچ (اجماع و توافق عمومی) را با یکدیگر ترکیب کرده است. نکته‌ای که می‌تواند باعث افزایش کارایی XRP و کمک به توسعه دهندگان آن جهت ایجاد قراردادهای هوشمند برای موارد جدیدی مثل وام دادن یا بیمه دیفای شود.

همچنین لازم به ذکر است که Flare امکانی را برای سرمایه گذاران علاقه‌مند XRP فراهم کرده است تا بتوانند قبل از عرضه رسمی فورک XRP تجربه کار با اسپارک را داشته باشند. شما به سادگی می‌توانید با قرار دادن فیلد پیام کلیدی موجود در آدرس XPR در آدرس Flare، به توکن اسپارک دسترسی داشته باشید. ضمنا اگر XRP شما در کنترل صرافی پشتیبان باشد، آنها می‌توانند روند درخواست و توزیع فورک ریپل را برای شما انجام دهند.

منبع: cryptogazette