پس از چندین پیش نویس در سال‌های گذشته، سازمان امور مالیاتی آمریکا، پیش‌نویس ۱۰۴۰ خود را نهایی کرد. این پیش‌نویس مهم، مالیات از ارز دیجیتال را هدف قرار می‌دهد. اولین بار در ماه اوت بود که سازمان امور مالیاتی پیش‌نویس فرم ۱۰۴۰ اظهارنامه مالیات بر درآمد را برای سال مالیاتی ۲۰۲۰ منتشر کرد و تمرکز این فرم روی موضوع مالیات بر ارزهای دیجیتال بود. اما حالا با انتشار فرم ۱۰۴۰ در وب سایت سازمان امور مالیاتی آمریکا، این مساله شکل رسمی به خود گرفته است. البته درباره این موضوع هیچ بیانیه رسمی‌ای منتشر نشده و همه چیز به‌صورت غیرمستقیم در بندهای قانونی این فرم گنجانده شده است.

هنگامی که مالیات دهندگان آمریکایی اظهار نامه‌ی مالیات بر درآمد خود در سال ۲۰۲۰ را پر می‌کردند با این سوال مواجه می‌شدند: در سال ۲۰۲۰، آیا منافع مالی خود را با هر ارز دیجیتال، دریافت، فروش، ارسال و یا مبادله کرده‌اید؟ یا به طریقی دیگر منافع مالی ارز دیجیتال کسب کرده‌اید؟

تغییرات اساسی درباره معاملات ارز دیجیتالی

این درخواست به معنای تغییرات قابل توجهی در فرم مالیات بر درآمد اشخاص حقیقی در سال گذشته است. تغییرات شامل سوال درباره ارز دیجیتال در فرم ۱۰۴۰ است که مودیان مالیات، باید به‌صورت جداگانه آن را درخواست کنند. امسال، همه‌ی مودیان مالیات ایالات متحده باید معاملات ارزهای دیجیتال خود را فاش کنند.

یک کارشناس امور مالیاتی در شرکت نرم افزاری کوین ترکر، به سایت دکریپت گفته است:

جای‌گذاری این فرم جدید نشان می‌دهد که سازمان امور مالیاتی در حال بررسی جدی مسائل مربوط به گزارش مالیات ارز دیجیتال است.

بیشتر بخوانید: توصیه صندوق بین‌المللی پول به قانون گذاری و اخذ مالیات ارزهای دیجیتال توسط دولت‌ها

طبق دستورالعمل سازمان امور مالیاتی، کسانی که ارز دیجیتال خود را طولانی مدت نگهداری می‌کنند شامل دریافت، ارسال، فروش و معامله نمی‌شوند.

پیش‌نویس اصلاح شده‌ی فرم ۱۰۴۰ که در ماه اکتبر منتشر شده، حاوی توضیحات جدیدی است. بررسی دلایل کافی برای مودیان که گزینه‌ی “بله” را در فرم پر کنند. برای مثال شامل: فروش، دریافت یا انتقال ارز دیجیتال به صورت رایگان از جمله ایر دراپ یا هارد فورک.

آیا مساله مالیات از ارز دیجیتال در داخل کشور هم جدی می‌شود؟ دیدگاه خود را درباره‌ی این موضوع در بخش نظرات و شبکه‌های اجتماعی کوین نیک، با ما در میان بگذارید.

منبع: decrypt