رالی بیت‌کوین طی یک ماه گذشته چشمگیر بوده است. با این حال، رالی اتریوم صعود بیشتری را نشان می‌دهد. اما در این میان حرف از ضربه طوفان شدید به خریداران اتریوم وجود دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در ادامه مطلب از کوین نیک با ما همراه باشید.

بر اساس داده‌های وب‌سایت Coin360.com، اتریوم، دومین رمزارز بزرگ دنیا، در ۳۰ روز گذشته بیش از ۱۳ درصد رشد داشته است. در بازه زمانی مشابه، بیت‌کوین چهار درصد افت داشته و این در حالی است که برخی از آلت‌کوین‌ ها مانند XRP و BSV تقریبا ۱۰ درصد افت ناگهانی داشته‌اند.

توانایی اتریوم در داشتن عملکردی بهتر از بقیه رمزارزها در بازار رمزنگاری برای برخی از تحلیلگران تایید شده است. اخیرا یکی از تحلیلگران با اشاره به توانایی این رمزارز برای ماندن در سطحی بالاتر از سطح پشتیبانی اصلی نوشت:

«طبق نمودار روزانه اتریوم، بازارهای گاوی نمودار بسیار زیبا و بدون هیچ‌گونه فشار خریدی را ایجاد کرده‌اند».

با این حال، یک تحلیلگر برجسته نگران احتمال ضربه طوفان شدید به خریداران اتریوم است و به دو عامل فنی اشاره می‌کند که نشان‌دهنده معکوس‌شدن این روند هستند.

این مطلب راهم مطالعه کنید: پاداش استخراج اتریوم چیست و چگونه پاداش‌ها را در اتریوم استخراج کنیم؟

به‌زودی شاهد ضربه طوفان شدید به خریداران اتریوم خواهیم بود

اخیرا یک معامله‌گر برجسته ارزهای رمزنگاری گفته است:

سرمایه‌گذاران اتریوم نباید «هنگامی که طوفان رخ می‌دهد، احساس ناتوانی کنند».

این نمودار نشان می‌دهد که اتریوم در حال به‌جای‌گذاشتن دو علامت اصلی است که در قسمت‌های پایین‌تر نمودار معکوس می‌شوند: ۱. شاخص TD Sequential روی شمع شماره «۹» قرار دارد که اغلب در روندهای معکوس مشاهده می‌شود (به شمع‌های قرمز در نمودار زیر نگاه کنید)؛ ۲. قیمت در یک سیر نزولی، ریجکت شده است.

به‌زودی شاهد ضربه طوفان شدید به خریداران اتریوم خواهیم بود

نمودار سیر نزولی اتریوم

پیش‌بینی‌های مربوط به این سیر نزولی برای بازار اتریوم، توسط یک معامله‌گر دیگر تکرار شد که نمودار زیر را به‌اشتراک گذاشت.

این نمودار نشان می‌دهد، هنگامی که بیت‌کوین در هفته جاری نتوانست به قیمت ۱۰٫۴۰۰ دلار برسد و به‌اصطلاح ریجکت شد، اتریوم در تلاش برای مقاومت در سطح قیمت ۲۵۰ دلار هم به‌همان میزان شاهد ریجکت نزولی بوده است.

این ریجکت‌شدن برای آلت‌کوین‌ برتر، از آن‌جا ناشی می‌شود که قیمت آن با یک روند نزولی روبه‌رو شد که در طول سال گذشته، رالی‌های آن را محدود کرده و نشان می‌دهد که به‌زودی با وقوع طوفانی که باعث ضربه طوفان شدید به خریداران اتریوم می‌شود، یک افت ۳۰ درصدی از راه رسیده و قیمت آن ‌را به ۱۵۰ دلار می‌رساند.

ضربه طوفان شدید به خریداران اتریوم

نمودار بازار گاوی اتریوم

این مطلب راهم مطالعه کنید: خرید اتریوم توسط سرمایه گذاران با وجود چشم‌انداز تاریک این ارز دیجیتال

اصول بنیادین هنوز بازارهای گاوی اتریوم را ترجیح می‌دهند

در حالی که اصول فنی نشان‌دهنده معکوس‌شدن و بازگشت کوتاه‌مدت به قیمت ۱۰۰ دلار هستند، اصول بلند مدت و بنیادین اتریوم هنوز هم به‌سمت بازارهای گاوی گرایش دارند.

اخیرا اسپنسر نون (Spencer Noon) از مرکز DTCC اظهار داشت که اتریوم با ۱۰ سیگنال برون‌زنجیره‌ای، به‌عنوان یک شبکه بلاک‌چین در حال رشد است. استفاده بیشتر از این شبکه با قیمت‌های بالاتر اتریوم ارتباط دارد. درست است که ضربه طوفان شدید به خریداران اتریوم پیش‌بینی شده، اما نباید ترسید و کنار کشید.

برخی از ۱۰ سیگنالی که اسپنسر نون مشخص کرده است، به شرح زیر هستند: تعداد آدرس‌های فعال روزانه اتریوم در دو سال به‌میزان بالایی رسیده است، ارزش استیبل‌کوین‌های مبتنی بر این شبکه از مرز ۷ میلیارد دلار گذشته و ماینرهای اتریوم در روز، حدود ۴۰۰٫۰۰۰ دلار کارمزد جمع‌آوری می‌کنند.

رشد امور مالی غیرمتمرکز هم حاکی از روند صعودی بیشتر است.

همان‌طور که قبلا توسط NewsBTC گزارش شده، سایت داده DeFi Pulse دریافت که برای دومین بار تاکنون، مقدار ارزش قفل‌شده در اپلیکیشن‌های مالی بلاک‌چین نزدیک به یک میلیارد دلار است. تحلیلگران انتظار دارند که منابع غیرمتمرکز به یکی از بزرگ‌ترین کاتالیزورهای اتریوم برای رشد روبه‌جلو تبدیل شوند.

منبع: newsbtc