اخیرا طبق آمارهای به دست آمده، شاهد خرید اتریوم توسط سرمایه گذاران هستیم، آن هم به میزانی قابل توجه. آیا آینده روشنی در انتظار اتریوم است؟ یا همه این برنامه‌ها برای نزدیک شدن به اتریوم ۲ چیده شده؟ با کوین نیک همراه باشید.

در چند هفته گذشته، اتریوم شاهد قیمت‌های بی‌رمقی بود و با وجود این که بیت کوین نوسانات شدیدی را تجربه می‌کرد، اما اتریوم شرایط را باز هم به بیت کوین باخت. با این حال این باخت فقط روی کاغذ و از نظر تکنیکال خود را نشان می‌دهد، اما برعکس در عمل، داده‌ها حکایت از این دارند که توجه سرمایه‌گذاران به شدت روی این ارز دیجیتال متمرکز است. این مسئله فقط به سرمایه‌گذاران خرده فروش ختم نمی‌شود، بلکه موسسات سرمایه‌گذاری هم در این بازی شریک هستند و اتریوم را می‌خرند و در کیف پول‌های خود ذخیره می‌کنند.

در چند هفته اخیر یا بهتر است بگوییم چند ماه اخیر، قیمت اتریوم تب و تاب خاصی نداشت و نتوانست با روند رو به رشد بیت کوین هم‌ راستا باشد و حتی در برخی نقاط شاهد ضعیف‌ترین عملکرد این ارز دیجیتال بودیم.

این مطلب راهم مطالعه کنید: مقدار تراکنش‌های اتریوم در برابر بیت کوین بسیار کمتر است

اما این عملکرد ضعیف ارزهای دیجیتال در چند وقت اخیر، نه برای موسسه‌های سرمایه‌گذاری و نه برای معامله‌گران خرده فروش، دلیل محکمی نبود تا دست از خرید اتریوم بردارند.

به نظر می‌رسد که این دو گروه از سرمایه‌گذاران، قیمت پایین ارزهای دیجیتال را غنیمت شمرده‌اند تا دارایی‌های خود را افزایش دهند. خرید اتریوم توسط سرمایه گذاران نشان می‌دهد که این افراد به سرمایه‌گذاری بلند مدت و افزایش ارزش آن باور دارند.

خرید قابل توجه اتریوم توسط سرمایه گذاران

خرید اتریوم

نشانه هایی از عملکرد بسیار ضعیف اتریوم در آمار

در زمان نگارش این مطلب، معاملات اتریوم کمتر از ۱ درصد انجام می‌شود و قیمت آن ۲۰۴ دلار است. از زمان قیمت ۲۹۰ دلاری اتریوم در فوریه سال ۲۰۲۰ این ارز دیجیتال تا امروز روی روند کاهشی خود باقی مانده است.

دومین ارز دیجیتال دنیا از نظر ارزش بازار، عملکرد ضعیفی نسبت به بیت کوین داشته است؛ بیت کوینی که توانست روند ضعیف خود را از ۳۰۰۰ دلار جبران کند و دوباره به اوج برگردد. اما در عین حال بیت کوین قادر نبود از ۱۰ هزار دلار بالاتر برود و نوسانات شدید آن هم باعث شد تا تمام حاضرین بازار ارزهای دیجیتال، به سمت پایین نگاه کنند. همین مسئله یکی از دلایل ضعف اتریوم هم بوده است.

بیت کوین، به عنوان اولین ارز دیجیتال دنیا از نظر ارزش بازار، تاثیر قابل توجهی روی کل بازار ارزهای دیجیتال می‌گذارد.

این مطلب راهم مطالعه کنید: افزایش خرید اتریوم توسط سرمایه‌گذاران برای دریافت پاداش اتریوم ۲

بی توجهی به آمار و خرید اتریوم توسط سرمایه گذاران

این ضعف تکنیکال اما نتوانست دلیل محکمی باشد تا سرمایه‌گذاران خود را در معرض این ارز دیجیتال قرار ندهد. داده‌های اخیری که توسط پلتفرم تحلیل Glassnode انجام شده، نشان می‌دهد که تعداد آدرس‌هایی که بیش از ۱۰۰ اتریوم در خود ذخیره کرده‌اند، بسیار افزایش پیدا کرده است. در این آمار آمده است:

تعداد آدرس‌های اتریوم که بیش از ۱۰۰ سکه در خود ذخیره کرده‌اند به بالاترین رقم خود یعنی ۴۷٫۷۲۲ هزار عدد رسیده است. پیش از این، بالاترین آمار در رقم ۴۷٫۷۱۴ هزار عدد بود که در تاریخ ۲۱ می ۲۰۲۰ به ثبت رسید.

آمار خرید اتریوم توسط سرمایه گذاران

آمار و خرید اتریوم

آمارها از موسسه Grayscale Investments داده‌های پلتفرم Glassnode را تایید می‌کنند. Ehtereum Trust متعلق به این موسسه توانسته رشدی بیش از ۲۳٫۶ برابری را نسبت به سال گذشته داشته باشد.

سرمایه Ethereum Trust موسسه Grayscale توانسته از ۱۱/۷ میلیون دلار، به ۲۷۶/۶ میلیون دلار برسد؛ یک افزایش ۲۳/۶ درصدی با وجود کاهش قیمت اتریوم.

این مطلب راهم مطالعه کنید: گواه اثبات سهام (Proof of Stake) چیست؟

اگر چه واضح نیست که چرا سرمایه‌گذاران نسبت به آینده بلند مدت اتریوم و آغاز بازار گاوی آن امیدوار هستند، اما این احتمال وجود دارد که دلیل این رفتارهای بازار، آغاز به کار اتریوم ۲ (Ethereum 2.0) باشد. انتظار می‌رود اتریوم ۲ جایی در ۳ ماه سوم سال ۲۰۲۰ نسخه آزمایشی خود را عرضه کند. از بزرگ‌ترین تغییرات اتریوم ۲، تبدیل این ارز دیجیتال از سیستم گواه اثبات کار به سیستم گواه اثبات سهام است.

منبع: Bitcoinist