پس از شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده از ریپل به دلیل عرضه غیرقانونی ارز ریپل (XRP) برخی از صرافی‌ها در رابطه با ارائه خدمات مبتنی بر ارز ریپل دچار تردید شدند. در تازه‌ترین اقدام صرافی B2C2 هم معاملات ریپل را برای کاربران امریکایی متوقف کرد.

نشریه بلاک «The Block» روز گذشته اعلام کرد، صرافی B2C2 مستقر در لندن از ارائه خدمات بر پایه ارز ریپل به کاربران امریکایی خود صرفنظر کرده است.

صرافی B2C2 یک شرکت تجاری بزرگ در انگلستان است که به کارگزاری‌ها، صرافی‌ها و شرکت‌های مدیریت سرمایه خدمات مبتنی بر ارزهای دیجیتال ارائه می‌کند.

پیش از B2C2، صرافی ارز دیجیتال بیت استمپ (BitStamp) هم  روز جمعه گذشته معاملات ارز XRP را برای کاربران امریکایی خود متوقف کرده بود.

صرافی B2C2 و ریپل

در پی شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار امریکا از ریپل، این ارز بیش از ۴۰ درصد از ارزش خود را از دست داد

این مطلب راهم مطالعه کنید: صرافی بیت استمپ معاملات ریپل را متوقف خواهد کرد

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) روز سه‌شنبه هفته گذشته شکایتی را علیه شرکت ریپل مطرح کرده است، مبنی بر اینکه این شرکت از سال ۲۰۱۳ تا کنون ۱/۳ میلیارد دلار اوراق بهادار ثبت نشده عرضه کرده است. بر اساس این پرونده، SEC ریپل و دوتن از مدیران آن را به عرضه غیرقانونی ۱/۳ میلیارد دلار اوراق بهادار متهم کرده است.

از روز سه شنبه تا به حال XRP ضرر سنگینی را متحمل شده است. قیمت آن با ریزش شدید مواجه شد و دامینانس آن هم در بازار فرو ریخت و تعدای از صرافی‌ها هم خدمات خود در رابطه با این ارز را متوقف کردند.

در زمان نگارش این مطلب، ارز ریپل XRP نزدیک به ۰/۲۹۷۰ دلار ارزش دارد که نسبت به یک هفته گذشته بیش از ۴۰ درصد ریزش را نشان می‌دهد.

هر چند که آزمایشگاه ریپل (Ripple Labs)  که در واقع عرضه کننده XRP است، این اتهامات را انکار می‌کند ولی به نظر می‌رسد این پرونده تاثیر منفی خودش را روی ریپل گذاشته است.

صرافی B2C2 اعلام کرده است در صورت هرگونه پیشرفتی در زمینه ادامه همکاری با ریپل به سرعت کاربران خود را از این موضوع باخبر خواهد ساخت. به نظر شما صرافی‌های بزرگ بازار هم اقدام مشابهی را در قبال ریپل انجام خواهد داد؟ این موضوع چه تاثیری در آینده ریپل خواهد گذاشت؟ منتظر شنیدن نظرات و پیش بینی‌های شما در سایت کوین نیک هستیم.

منبع: decrypt