طیف گسترده‌ای از نرم افزارهای استخراج بیت کوین در دسترس است که از نظر سهولت استفاده و کارایی بسیار متفاوت هستند. علاقه به استخراج بیت کوین در طی سال ۲۰۲۰ با افزایش قیمت آن به اوج خود رسیده است. استخراج‌کنندگان بیت کوین برای این کار به یک کیف پول بیت کوین، سخت‌افزار مناسب و نرم‌افزار استخراج نیاز دارند. انواع نرم‌افزار استخراج بیت کوین وجود دارند که از نظر سهولت استفاده، عملکرد و کارایی آنها بسیار متفاوت هستند.

نرم ‌افزارهای استخراج بیت کوین

در شش ماه گذشته، سودآوری استخراج بیت کوین بیش از ۳۰ درصد افزایش یافته، زیرا قیمت این ارز دیجیتال به قله‌هایی رسیده که از سال ۲۰۱۷ دیده نشده است. در نتیجه، علاقه به استخراج بیت کوین افزایش چشمگیری داشته و در شش ماه گذشته نرخ هش بیت کوین بیش از یک سوم افزایش یافته است.

اگر قصد دارید بیت کوین استخراج کنید، به سه چیز نیاز دارید: یک کیف پول بیت کوین؛ سخت‌افزار استخراج مناسب (مانند یک CPU ، GPU یا ASIC قدرتمند)؛ و نرم‌افزار استخراج.

خوشبختانه، در حال حاضر طیف وسیعی از انواع نرم‌افزار مورد استفاده در استخراج وجود دارد. با این حال، ممکن است از نظر سهولت استفاده، عملکرد و کارایی بسیار متفاوت باشند. ما بهترین گزینه‌ها را برای کمک به شما در یافتن نرم‌افزاری که برای شما مناسب باشد، معرفی خواهیم کرد. همه این نرم‌افزارها در سیستم عامل ویندوز آزمایش شده‌اند، اما بسیاری از آنها دارای ویژگی سازگاری با چندین سیستم عامل هستند.

آیا می‌دانستید؟

برخی از آنتی ویروس‌ها ممکن است ماینرهای ارزهای دیجیتال را به عنوان بدافزار شناسایی کنند، اما اگر نرم‌افزار را از منبع اصلی آن دانلود کنید، عموماً این اتفاق نمی‌افتد.

CGMiner

CGMiner که به عنوان بهترین استخراج‌کننده بیت کوین برای ویندوز شناخته می‌شود، یکی از اولین نرم ‌افزارهای استخراج بیت کوین است که تاکنون عرضه شده است. این نرم‌افزار یکی از معدود ماینرهای بیت کوین است که به زبان C نوشته شده است.

CGMiner بسیار کارآمد است و از حداقل CPU و RAM استفاده می‌کند و دارای طراحی کد ترد (thread) برای به حداکثر رساندن معماری CPU چند ریسمانی (multi-threade) است. این نرم‌افزار از استخراج GPU ، FPGA و ASIC پشتیبانی می‌کند. ضمن اینکه از بسیاری از محبوب‌ترین دستگاه‌های استخراج اسیک بیت کوین، از جمله انت ماینر (Antminer) بیت مین به صورت خودکار پشتیبانی می‌کند.

عملکرد خوب CGMiner

CGMiner بسیار کارآمد است

این ماینر از چندین استخر پشتیبانی می‌کند و می‌تواند به صورت خودکار بین آنها سوییچ شود و برای پشتیبانی از عملیات استخراج در هر اندازه بدون افت عملکرد طراحی شده است.

برخلاف بسیاری از سایر ماینرها در این لیست، شما باید خودتان CGMiner را با استفاده از منبع با MinGW سازماندهی (کامپایل) کنید. دستورالعمل‌های دقیقی برای توصیف چگونگی انجام این کار وجود دارد، اما این یک فرآیند نسبتاً طولانی است که حدود ۲۰ دقیقه طول خواهد کشید.

نسخه‌های از پیش تنظیم شده در دسترس هستند، اما حتماً دانلود را از یک منبع معتبر انجام دهید تا مطمئن شوید که پر از بدافزار نباشد.

پس از کامپایل کردن، می‌توانید فایل قابل اجرای CGMiner را اجرا کرده و واسط خط فرمان ساده آن را بارگیری کنید. پس از آن، می‌توانید دستگاه‌ و تنظیمات آن را با استفاده از چهار دستور ساده مدیریت کنید.

  • سهولت استفاده: ۳ ستاره از ۱۰
  • عملکرد: ۴ ستاره از ۱۰
  • قیمت: رایگان

EasyMiner

همان طور که از نام آن پیداست، EasyMiner یکی از نرم افزارهای استخراج بیت کوین است که تمام کارها در مورد استخراج ارز دیجیتال را آسان می‌کند. در حال حاضر، این نرم‌افزار فقط برای دستگاه‌های ویندوز در دسترس است.

Easyminer معمولاً برای استخراج بیت کوین و لایت کوین استفاده می‌شود، اما از بایت کوین، مونرو و اکثر ارزهای دیجیتال دیگر نیز که از الگوریتم‌های استخراج scrypt و SHA256d استفاده می‌کنند، پشتیبانی می‌کند. استخرهای استخراج تعبیه شده در این نرم‌افزار، انتخاب استخر را ساده می‌کنند. اما برای کسانی که شبکه استخراج بزرگتری دارند، از استخراج انفرادی نیز پشتیبانی می‌کند.

این ماینر از یک رابط کاربری بسیار ساده، اما شفاف و قابل درک برخوردار است. همچنین، این نرم‌افزار یک کانال چت داخلی دارد، جایی که کاربران می‌توانند درباره مشکلات خود بحث کرده و آنها را برطرف کنند. ایزی ماینر سبک بوده و از حداقل CPU و GPU استفاده می‌کند و به حداکثر رساندن بازده استخراج کمک می‌کند.

رابط کاربری ایزی ماینر ساده و قابل فهم است

رابط کاربری ایزی ماینر بسیار ساده است

اگرچه پیمایش و ناوبری در این ماینر آسان است، اما سوییچ از یک سکه به سکه دیگر برای استخراج کار ساده‌ای نیست. به طور پیش فرض، این نرم‌افزار فقط از استخراج لایت کوین پشتیبانی می‌کند. برای استخراج یک سکه دیگر، باید پارامترها را به صورت دستی وارد صفحه تنظیمات کنید، یا یکی از فایل‌های پیکربندی ارائه شده توسط Easyminer را تغییر داده و بارگذاری کنید.

    • سهولت استفاده: ۷ ستاره از ۱۰
    • عملکرد: ۶ ستاره از ۱۰
    • قیمت: پرداخت به صورت کمک مالی اختیاری

این مطلب راهم مطالعه کنید: راهنمای خرید دستگاه ماینینگ برای تازه‌کارها

Awesome Miner

Awesome Miner یک ماینر قدرتمند ارز دیجیتال است که از طیف گسترده‌ای از سکه‌ها و الگوریتم‌ها پشتیبانی می‌کند. در حال حاضر، فقط برای سیستم‌ عامل‌های ویندوز و لینوکس موجود است و به عنوان یک نسخه قابل اجرا و از قبل کامپایل شده در دسترس قرار دارد.

کاربران می‌توانند انواع مختلفی از یک ماینر را انتخاب کنند، از جمله ماینرهای مدیریت شده که اساساً کنترل کامل پارامترهای استخراج را به Awesome Miner واگذار می‌کنند و ماینرهای با سود مدیریت شده، که مشابه هستند، اما به Awesome Miner نیز امکان می دهند تا در صورت وجود سکه‌هایی با سودآوری بیشتر، الگوریتم‌های استخراج را به طور خودکار تغییر دهد.

پشتیبانی از بیش از ۱۰۰ کوین در Awesome Miner

Awesome Miner از بیش از ۱۰۰ کوین مختلف پشتیبانی می کند

در زمان نگارش این مقاله، Awesome Miner بیش از ۱۰۰ سکه مختلف را پشتیبانی می‌کند. هر یک از آنها را می‌توان به راحتی از نظر درآمد احتمالی، الگوریتم و پارامترهای دیگر مرتب کرد. همچنین، این نرم‌افزار انعطاف‌پذیری فوق‌العاده‌ای را برای کاربران فراهم می‌کند و به آنها امکان کنترل کامل عملکرد ماینر را می‌دهد. با توجه به تعداد ویژگی‌هایی که این نرم‌افزار ارائه می‌دهد، واضح است که رابط کاربری آن بسیار شلوغ باشد، اما پیمایش و ناوبری آن نسبتاً ساده است.

این نرم‌افزار به عنوان یک نسخه رایگان در دسترس است که حداکثر از ۲ دستگاه ماینر پشتیبانی می‌کند. همچنین، یک نسخه پرمیوم نیز وجود دارد که خدمات ابری و ویژگی‌های بیشتری در آن قابل استفاده است. هر دو نسخه رایگان و پرمیوم از استخراج ASIC ، GPU و CPU پشتیبانی می‌کنند.

      • سهولت استفاده: ۸ ستاره از ۱۰
      • عملکرد: ۹ ستاره از ۱۰
      • قیمت: نسخه‌های رایگان/پرمیوم

BFGMiner

BFGMiner به عنوان یک ماینر مدولار ارز دیجیتال که با زبان C نوشته شده، یکی از محبوب‌ترین کلاینت‌ها و نرم افزارهای استخراج بیت کوین است. این نرم‌افزار از ویژگی زمان‌سنجی پویا، قابلیت رابط از راه دور برخوردار است و با چندین سیستم عامل سازگار است؛ از جمله نسخه‌های ۳۲ و ۶۴ بیتی ویندوز و همچنین چندین نسخه لینوکس.

این نرم‌افزار برای MacOS نیز موجود است، اما روند نصب آن تا حدی چالش برانگیز است، مگر اینکه از یک نسخه از پیش کامپایل شده استفاده کنید.

این نرم‌افزار از طیف گسترده‌ای از درایورها بهره می‌برد و همین امر باعث شده تا بسیاری از ماینرهای SHA256d ASIC بتوانند از آن استفاده کنند. همچنین، این برنامه از ماینرهای CPU ، GPU ، FPGA و ASIC پشتیبانی می‌کند و برای کسانی که با استفاده از چندین الگوریتم یا انواع مختلف سخت‌افزار کار می‌کنند، مناسب است.

BFGMiner یکی از محبوب ترین کلاینت های استخراج

BFGMiner یکی از محبوب ترین کلاینت ها

مانند بسیاری از قطعات دیگر نرم‌افزار استخراج، برای کامپایل کردن فایل اجرایی BFGMiner، باید MinGW یا یک برنامه مشابه آن را نصب کنید. اگر می‌خواهید برای استخراج CPU از BFGMiner استفاده کنید، باید YASM را جداگانه نصب کنید.

این نرم‌افزار با استفاده از یک رابط خط فرمان ساده جهت پیمایش کنترل می‌شود که برای انتخاب سرور و سخت‌افزار استخراج و تغییر پارامترهای اساسی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نرم‌افزار بسیار سبک و کارآمد است.

      • سهولت استفاده: ۲ ستاره از ۱۰
      • عملکرد: ۳ ستاره از ۱۰
      • قیمت: رایگان

MultiMiner

اگر صدای BFGMiner را دوست دارید اما علاقه زیادی به کنترل آن از طریق خط فرمان ندارید، MultiMiner می‌تواند یک گزینه مناسب باشد.

MultiMiner یک ماینر دسکتاپ است که از BFGMiner به عنوان موتور اصلی استخراج استفاده می‌کند. MultiMiner از BGFMiner برای شناسایی سخت‌افزار موجود در استخراج استفاده کرده و سپس یک رابط کاربری ساده برای کنترل این موارد ارائه می‌دهد.

اگر شما یک استخراج‌کننده تازه‌کار هستید، MultiMiner یک راهنمای ساده شروع به کار دارد که به شما در انتخاب موتور، سکه و انتخاب استخر برای استخراج کمک می‌کند. همچنین آخرین نسخه BFGMiner را به صورت خودکار نصب می‌کند.

\شتیبانی از بیش از ۲۰ الگوریتم استخراج توسط مولتی ماینر

مولتی ماینر از بیش از ۲۰ الگوریتم مختلف استخراج پشتیبانی می کند

این نرم‌افزار یک استراتژی داخلی را در اختیار شما قرار می‌دهد و به شما امکان می‌دهد سکه‌های مختلف را به صورت خودکار بر اساس سودآوری، دشواری یا قیمت آنها استخراج کنید. این برنامه در کل از ۲۰ الگوریتم استخراج مختلف، از جمله scrypt ، Ethash ، SHA256 ، Groestl و غیره پشتیبانی می‌کند و برای استخراج طیف وسیعی از ارزهای دیجیتال از جمله بیت کوین، زی کش (ZEC)، اتریوم و بیش از ده‌ها مورد دیگر مناسب است.

MultiMiner را می‌توان از راه دور با استفاده از یک برنامه مرتبط معروف به MobileMiner کنترل کرد. این برنامه به شما امکان می‌دهد تا از طریق MultiMiner با استفاده از دستگاه تلفن همراه، تجهیزات استخراج خود را کنترل کنید.

به طور کلی، رابط کاربری ساده آن، در ترکیب با طیف گسترده‌ای از ویژگی‌ها و گزینه‌های سفارشی‌سازی، MultiMiner را به گزینه‌ای عالی برای کسانی که قصد ارتقا از BFGMiner را دارند تبدیل کرده است.

      • سهولت استفاده: ۸ ستاره از ۱۰
      • عملکرد: ۷ ستاره از ۱۰
      • قیمت: پرداخت به صورت کمک مالی اختیاری

Cudo Miner

Cudo Miner در میان نرم افزارهای استخراج بیت کوین تازه و جدید است. استفاده از آن بسیار آسان است و با مجموعه وسیعی از سیستم عامل‌ها، از جمله Windows ، MacOS ، CudoOS ، Linux و ASIC سازگار است.

خود نرم‌افزار استخراج از قبل کامپایل شده است و استخر استخراج مخصوص به خود را ارائه می‌دهد. اساساً تمام مشکلات راه‌اندازی عملیات استخراج بیت کوین را برطرف می‌کند.

مجموعه ویژگی‌های قدرتمند آن شامل تعویض خودکار الگوریتم برای به حداکثر رساندن سودآوری است و به کاربران اجازه می‌دهد شدت استخراج یا زمان‌بندی را تنظیم کنند. در حال حاضر، می‌توان از آن برای استخراج چهار سکه استفاده کرد: بیت کوین (BTC)، ریوکس (RVX)، اتریوم (ETH) و مونرو (XRM).

CudoMiner استخر استخراج مخصوص خودش را دارد

CudoMiner استخر استخراج خودش را عرضه می کند

این پلتفرم بیشتر از طریق برنامه وب Cudo کنترل می‌شود که به شما امکان می‌دهد کارها را تنظیم و مدیریت کنید، پرداخت‌ها را مدیریت کرده و پیکربندی‌های سفارشی را ایجاد و اعمال کنید. این نرم‌افزار قطعاً جایگاه خود را از نظر سهولت استفاده در میان نرم ‌افزارهای استخراج بیت کوین به‌دست آورده است.

با این حال، این نرم‌افزار یک مشکل دارد؛ استفاده از آن رایگان نیست. برخلاف بسیاری از ماینرهای دیگر، برای استفاده از Cudo Miner حداکثر ۶/۵٪ کمیسیون از شما کسر می‌شود، اما برای کسانی که بیش از ۱۰ بیت کوین استخراج می‌کنند می‌تواند به ۱/۵٪ برسد.

      • سهولت استفاده: ۹ ستاره از ۱۰
      • عملکرد: ۶ ستاره از۱۰
      • قیمت: کسر کمیسیون

این مطلب راهم مطالعه کنید: معرفی سودآورترین ارزهای دیجیتال برای استخراج

Kryptex

Kryptex در استخراج ارزهای دیجیتال رویکرد متفاوتی دارد. به جای اینکه به شما اجازه دهد ارز دیجیتالی را انتخاب کنید، یک استخر ایجاد کنید و سودآوری آن را دنبال کنید، در ازای منابع رایانه‌ای به شما پول می‌پردازد.

شروع کار با دانلود برنامه Kryptex و ایجاد حساب کاربری است. سپس یک تست عملکرد کوتاه اجرا خواهد شد (۴ دقیقه طول می‌کشد). پس از اتمام تست، نرم‌افزار شروع به استخراج کرده و برآوردی از درآمد شما را به نمایش می‌گذارد.

مبلغی که دقیقاً به‌دست خواهید آورد با گذشت زمان متفاوت است و به مشخصات رایانه یا سخت‌افزار استخراج شما بستگی دارد. به عنوان مثال، Kryptex روی تجهیزاتی با پردازنده گرافیکی RTX 2070 و پردازنده AMD Ryzen 3600  (تقریباً مشخصات رایانه‌های شخصی میان رده) ماهانه ۴۹ دلار درآمد دارد.

این برآورد با استفاده از حالت حرفه‌ای انجام شد (که از CPU و GPU برای استخراج استفاده می‌کند). در حالت سبک که فقط از CPU استفاده می‌شود، میزان درآمد کمتر خواهد بود (۲۴ دلار در ماه).

پرداخت پول توسط کریپتکس بابت منابع محاسباتی

Kryptex بابت منایع محاسباتی به شما پول پرداخت می کند

گزینه‌های پرداخت متنوع

اگرچه بعید به نظر می‌رسد که به اندازه استفاده از استخراج فردی یا استخر از Kryptex استفاده کنید، اما روند ساده نصب، استفاده از آن را بیش از سایر موارد موجود در این لیست آسان‌ می‌کند. این امر می‌تواند Kryptex را به گزینه‌ای مناسب برای کسانی تبدیل کند که هزینه برقشان اندک بوده یا سخت‌افزار زیادی در دسترس دارند.

همچنین طیف وسیعی از گزینه‌های پرداخت دارد که برای بیشتر نرم افزارهای استخراج بیت کوین در دسترس نیست، از جمله گزینه‌های فیات مانند پرداخت‌ با ویزا/ مسترکارت، Qiwi و UnionPay، علاوه بر ارزهای دیجیتال متداول مانند بیت کوین و اتریوم.

      • سهولت استفاده: ۱۰ ستاره از ۱۰
      • عملکرد: ۳ ستاره از ۱۰
      • قیمت: رایگان

شما از کدام یک از نرم افزارهای استخراج بیت کوین استفاده کرده‌اید؟ نظرات و تجربیات خود را در وب سایت و شبکه‌های اجتماعی کوین نیک با ما در میان بگذارید.

منبع: decrypt