بیت کوین (BTC) بالاخره پس از چندین روز دست و پنجه نرم کردن با مقاومت ۵۰٫۰۰۰ دلاری موفق به عبور از آن شد و حالا بالاترین قیمت تاریخ بیت کوین در صرافی بایننس ۵۰٫۳۴۰ دلار است. این در حالی که است که روز گذشته بیت کوین با کاهش بیش از ۳۰۰۰ دلاری به محدوده ۴۶٫۰۰۰ دلار سقوط کرده بود. اما بیت کوین نشان داد که در شکست مقاومت روانی ۵۰٫۰۰۰ دلار مصمم است و سرانجام موفق به انجام این کار شد و حالا قیمت بیت کوین از ۵۰٫۰۰۰ دلار هم فراتر رفته است.

شاید در ماه مارس گذشته و سقوط بیت کوین به محدوده ۳۶۰۰ دلار کسی باور نمی‌کرد، قیمت بیت کوین در کمتر از یک سال بعد از ۵۰٫۰۰۰ دلار هم فراتر رود ولی این اتفاق رخ داد. علت این موضوع شاید ورود سرمایه‌گذاری‌های سازمان به بازار بیت کوین باشد.

 ورود شرکت های بزرگ به بازار بیت کوین

بیت کوین پس از رسیدن به سقف تاریخی ۴۲٫۰۰۰ دلار در ۸ ژانویه سال جاری با اصلاح شدید مواجه شد و تا محدوده ۳۰ هزار دلار سقوط کرد، در حالی که بسیاری از فعالان بازار ارز دیجیتال انتظار تثبیت موقعیت بیت کوین در محدوده ۳۰ هزار دلاری را داشتند، سر و کله سرمایه‌گذاران سازمانی در بازار بیت کوین پیدا شد. شرکت‌های اسکوئر و گری اسکیل اولین شرکت‌هایی بودند که بخشی از دارایی خود را روی بیت کوین سرمایه‌گذاری کردند. پس از آن شرکت پی پال بود که اعلام کرد امکان خرید و فروش ارزهای دیجیتال را برای کاربرانش فراهم خواهد کرد. همه این سرمایه‌گذاری‌ها باعث شد بیت کوین بیش از پیش به عنوان یک سرمایه‌گذاری مطمئن مورد توجه قرار بگیرد.

قیمت بیت کوین ۵۰۰۰۰ دلار

اما شاید مهمترین خبری که باعث جهش قیمتی بیت کوین از محدوده ۳۹٫۰۰۰ تا ۴۸٫۰۰۰ دلاری شد خبر سرمایه‌گذاری ۱/۵ میلیارد دلاری شرکت خودروسازی تسلا روی بیت کوین بود. ایلان ماسک که پیش از این حمایت خود را از ارزهای دیجیتال به خصوص دوج کوین اعلام کرده بود، ناگهان توجه همه جهان را به سمت بیت کوین جلب کرد. ایلان ماسک حتی بیوگرافی توییتر خود را هم چند روزی به هشتگ بیت کوین «Bitcoin#» تغییر داده بود.

خرید بیت کوین

پس از این ماجرا، شرکت‌ها و موسسات مالی متعددی از جمله ویزا، مسترکارت، بیت پی، BNY Mellon، مورگان استنلی و … هم به بازار ارزهای دیجیتال ورود کردند، تا روند صعودی بیت کوین با شدت بیشتری دنبال شود. به این ترتیب در کمتر از ۵۰ روز نزدیک به ۲۰٫۰۰۰ دلار  بر قیمت بیت کوین افزوده شد.

این مطلب راهم مطالعه کنید: تحلیل روزانه و پیش بینی قیمت بیت کوین

آینده بیت کوین چگونه خواهد بود؟

حالا که بیت کوین از مقاومت روانی بسیار مهم ۵۰ هزار دلاری عبور کرده است، ادامه مسیر به تارگت‌های بالاتر کمی آسان شده است. پیش بینی می‌شود هدف بعدی بیت کوین در مسیر صعودی در محدوده ۵۴٫۰۰۰ دلار و سپس ۶۲٫۰۰۰ دلار باشد.

در صورتی که بیت کوین روند سالم صعودی خود را ادامه دهد، انتظار داریم بیت کوین پس از رسیدن به محدوده ۶۳ تا ۶۴ هزار دلار با کمی اصلاح همراه شود و دوباره روند پر قدرت خود به سمت قیمت‌های ۷۶٫۰۰۰ و ۹۰٫۰۰۰ دلار را ادامه دهد.

در همین زمان یکی از تحلیلگران پیش بینی کرده است، افزایش تقاضای اخیر بیت کوین همراه با هاوینگ بعد و کاهش عرضه بیت کوین می‌تواند قیمت بیت کوین را در سال ۲۰۲۶ به ۱ میلیون دلار برساند.

نظر شما درباره رسیدن قیمت بیت کوین به ۵۰۰۰۰ دلار چیست؟ به نظر شما پرواز بیت کوین تا کجا ادامه خواهد داشت؟ منتظر شنیدن نظرات و تحلیل‌های شما در سایت و شبکه‌های اجتماعی کوین نیک هستیم.