هر چقدر کلیشه‌ای و تکراری به نظر برسد، اما یک بار دیگر، «یک روز دیگر و یک اوج قیمت (ATH) دیگر». پس از افزایش بیش از ۵ درصدی طی چند ساعت گذشته، رکورد ۶۰ هزار دلاری بیت کوین، بزرگترین ارز دیجیتال در جهان، ثبت شد.

ثبت رکورد ۶۰ هزار دلاری بیت کوین

همانطور که انتظار می‌رفت، شکست قیمت ۶۰ هزار دلار توسط بسیاری از افراد جامعه مورد استقبال قرار گرفت، خصوصاً اینکه اخیراً، ارزش بازار بیت کوین یک بار دیگر از یک تریلیون دلار گذشت.

مقیاس و سرعت حرکت قیمت بیت کوین بسیاری را غافلگیر کرده، خصوصاً از آنجا که برای مدت طولانی طی ۳-۲ هفته اخیر، این ارز دیجیتال، در محدوده ۴۷ هزار دلار تا ۵۷ هزار دلار در حال نوسان و رنج زدن بود.

جالب است بدانید که تقریبا یک سال قبل، پس از واقعه پنجشنبه سیاه، در همین روز بود که قیمت بیت کوین تا ۴۰۰۰ دلار سقوط کرد. از آن زمان، BTC پله پله به افزایش قیمت خود ادامه داده و اکنون رکورد ۶۰ هزار دلاری بیت کوین به ثبت رسیده است.

لازم به ذکر است که شکست قیمت ۵۰ هزار دلار و پس از آن ۵۵ هزار دلار، با تحولات مهمی از جمله تصمیم مایکرواستراتژی برای خرید بیت کوین‌های بیشتر با عرضه ۶۰۰ میلیون دلار سهام قابل تبدیل، تسریع شد.

چارت قیمت بیت کوین/دلار

چارت تغییرات یک ساعته قیمت BTC/USD

این مطلب راهم مطالعه کنید: چگونه خرید بیت کوین می‌ تواند شما را ثروتمند کند؟

موجودی و عرضه بیت کوین در صرافی‌ها رو به کاهش است

در حالی که تحولاتی از این قبیل به وضوح به صعود بیت کوین کمک کرده‌اند، معیارهای روی زنجیره‌ای (on-chain) نیز در هفته‌ها و ماه‌های گذشته در صعود بیت کوین مؤثر بوده‌اند.

به عنوان مثال، میزان عرضه بیت کوین در صرافی‌های ارز دیجیتال همچنان در حال کاهش است، ضمن اینکه همین مورد در اوایل دسامبر هم مشاهده شد. در آن زمان، قیمت بیت کوین کمی بیش از ۱۶۰۰۰ دلار بود و پس از آن وارد رالی گاوی شد و توانست ATH سال ۲۰۱۷ را پشت سر بگذارد و در کمتر از یک ماه ارزش آن دو برابر شود. از این رو، با وجود ادامه کاهش عرضه، انتظار می‌رود قیمت بیت کوین در کوتاه مدت حتی بیشتر افزایش یابد.

پنجشنبه سیاه بیت کوین و سقوط به ۴۰۰۰ دلار

سال قبل در چنین روزی بیت کوین به ۴۰۰۰ دلار سقوط کرد

در واقع، تا چند روز پیش، سود و زیان تحقق یافته بیت کوین هنوز به اوج نرسیده بود و این نشان می‌دهد که بسیاری از هولدرها هنوز خیال فروش دارایی‌های خود را ندارند. همچنین، این موضوع نشان می‌دهد که هولدرها امیدوارند که در نمودارهای قیمت، حداقل در کوتاه مدت شاهد روند صعودی بیشتری باشند.

علاوه بر این، تعداد تراکنش‌های نهنگ‌ها نیز افزایش یافته که اخیراً توسط Santiment نیز به آن اشاره شده است.

افزایش تراکنش روزانه نهنگ ها برای بیت کوین

افزایش تراکنش های روزانه نهنگ ها

نشانه‌های اصلاح نیز دیده‌ می‌شوند

چند نشانه حرکت نزولی نیز دیده می‌شود. به عنوان مثال، معیار احساس اجتماعی در مورد بیت کوین را در نظر بگیرید. با وجود افزایش قیمت این دارایی و عبور از ATH قبلی خود که بیش از ۵۸۵۰۰ دلار بود، این معیار تا همین چند ساعت پیش در کمترین میزان خود در ۵ ماه گذشته قرار دارد.

کاهش احساسات اجتماعی در مورد بیت کوین

نمودار احساسات اجتماعی در مقابل قیمت بیت کوین

این مطلب راهم مطالعه کنید: تحلیل روزانه و پیش بینی قیمت بیت کوین

با توجه به همه این موارد، آنچه به وضوح مشهود است این است که در حالی که حرکت بیت کوین در کوتاه مدت در سطح جهانی صعودی بوده است (همانطور که توسط حرکت قیمت آن ثابت می‌شود)، چند نشانه نزولی نیز در نمودارهای آن یافت می‌شود. از این رو، یک جهش بزرگ در هر دو جهت صعود یا نزول غیرمنتظره نیست. البته قبلاً شاهد مواردی هم بوده‌ایم که قیمت بیت کوین به طور چشمگیری افزایش یافته اما توسط معیارهای روی زنجیره‌ای پشتیبانی نشده است. در حال حاضر، سوال مهم این است که چه قدر تا رسیدن به بیت کوین ۱۰۰ هزار دلاری مانده است؟

خرید بیت کوین

شما می‌توانید از طریق شبکه‌های اجتماعی توییتر و اینستاگرام ما را دنبال کنید و ضمن اطلاع از جدیدترین اخبار ارزهای دیجیتال، نظرات و پیشنهادات خود را با ما و دوستانتان به اشتراک بگذارید.

منبع: ambcrypto