بیت مین (Bitmain) که از تولیدکنندگان پیشرو دستگاه‌های استخراج آسیک (ASIC) است، اخیرا محصول جدید ماینینگ خود را در سری Antminer S19 عرضه کرده است. مدل‌های عرضه شده این سری S19 و S19 Pro هستند. این دو مدل اولین ماینرهایی هستند که از پردازنده ۵ نانومتری به عنوان آخرین تکنولوژی سخت‌افزار استخراج، استفاده می‌کنند. در این مطلب به بررسی مشخصات، عملکرد و قیمت دستگاه استخراج بیت مین انت ماینر S19 پرو (Bitmain Antminer S19 Pro)، می‌پردازیم.

مشخصات دستگاه استخراج بیت مین انت ماینر S19 پرو

دستگاه استخراج بیت مین انت ماینر اس ۱۹ پرو (Bitmain Antminer S19 pro) مدل بالاتر در سری انت‌ماینر اس ۱۹ (AntminerS19)، با کارایی بالا و عملکردی عالی است. این دستگاه با وزن سنگین ۱۵/۵ کیلوگرم ارائه شده است اما دلایل محکمی برای این موضوع وجود دارد. دستگاه Antminer S19 توان ورودی ۳۲۵۰ وات دارد، اما می‌تواند میزان راندمان را ۲۹ ژول در تراهش (J/TH) نگه دارد. این دستگاه پاسخگوی الگوریتم اجماع SHA256 است و قادر است تا ۱۱۰ تراهش در ثانیه (TH/s) فرمان صادر کند. میزان استخراج از طریق این دستگاه هنوز اثبات نشده است اما می‌توانیم با دیدی که از مدل +S17 داریم می‌توانیم حدس بزنیم که با توان ۲۹۳۰ وات، معادل ۰/۱۲ دلار بر کیلووات یا ۵/۷۲ دلار در روز برق مصرف کند.

دستگاه استخراج بیت مین انت ماینر اس ۱۹ پرو (Bitmain Antminer S19 pro) تبدیل به قدرتمندترین ماینر موجود در بازار شده است.

بیشتر بخوانید: افزایش قیمت بیت کوین بازار استخراج را هم داغ و پرتقاضا کرده است

عملکرد عالی دستگاه استخراج بیت مین انت ماینر S19 پرو

در حالیکه دستگاه‌های Microbt Whatsminer M30S و Baikal miner BK-G28 هم الگوریتم SHA256 را اجرا می‌کنند و به مدت دو ماه در بالای لیست برترین دستگاه‌های ماینر قرار گرفته‌اند، به‌نظر می‌رسد دستگاه جدید Bitmain Antminer S19 pro عملکرد بهتری از این دو دستگاه داشته باشد.

دستگاه M30S که با ۸۹ تراهش در ثانیه و ۳۲۶۸ وات عملکردی بهتر از +S17 با پردازش ۷۳ تراهش در ثانیه و توان ۲۹۲۰ وات، دارد. مدل S19 Pro با توان ۳۲۵۰ وات و ظرفیت پردازش ۱۱۰ تراهش در ثانیه از همه جوانب مدل M30 را مغلوب می‌کند.

هش‌ریت شبکه بیت کوین برای BTC، BCH و BSV در بالاترین سطح قرار دارد، که باعث می‌شود دستگاه Bitmain Antminer S19 Pro از دیگر دستگاه‌ها پیشی بگیرد. به چه علت؟ این دستگاه استخراج بسیار سریع، تبدیل به برترین گزینه برای کارایی اثربخش با بالاترین بازده شده است. هزینه‌های استخراج به سرعت در حال بالا رفتن است که منجر به تغییری اساسی در رقابت تجهیزات SHA256 می‌شود. برای مثال، دستگاه Canaan’s Avalonminer 1166، با هش‌ریت بالاتر و هزینه سخت‌افزار کمتر، بر دستگاه Ebit’s Ebang غلبه کرده است. با مشخصات امیدوارکننده‌ای که برای Bitmain S19 pro قید شده است، این دستگاه می‌تواند برنده رقابت میان ماینرها باشد. به عبارت دیگر، این دستگاه استخراج در رده‌بندی، رتبه‌ای عالی کسب کرده است.

بررسی دستگاه استخراج بیت‌مین انت‌ماینر S19 پرو

دستگاه استخراج بیت‌مین انت‌ماینر S19 پرو

دستگاه استخراج بیت مین انت ماینر S19 پرو: بازیگر متخصص بازار

در رقابت تجهیزات استخراج، بدون شک بیت مین یک بازیکن متخصص و متعهد در بازار بوده است. نرخ هش‌ریت سری S19 بیت‌مین، ده برابر مدل S9 آن است که در سال ۲۰۱۶ عرضه شد؛ و ۲۵ برابر مدل S5 و S7 که در همان سال به فروش رسیدند. سه مدل قبلی در زمان خود بهترین‌ها بودند، همانطور که امروز جدیدترین مدل‌های S19 بهترین هستند. سری S19 ده برابر سریع‌تر و کارآمدتر پردازش می‌کند و در مقایسه با دستگاه‌های قدیمی مثل  Bitfury Tardies(14nm) با ۰/۱۲ کیلووات‌ ساعت، تنها ۵۰ درصد مصرف انرژی دارد. سری S19 بیت‌مین با تراشه نیمه‌هادی ۷ نانومتری ارائه شده است که بازده استخراج بهتری را فراهم می‌کند.

نسل جدید تراشه‌های ۵ نانومتری: استخراج ارزان‌تر و سریع‌تر

تولیدکننده Bitmain Antminer S19 pro، این دستگاه را با نسل جدید تراشه ۵ نانومتری خود ساخته است. تراشه۷ نانومتری BM1397 قبلی، برای ایجاد معیار و استاندارد جدیدی در این صنعت و توسعه اکوسیستم رمزارزها، به‌وسیله افزایش راندمان استخراج، طراحی شده بود. این موضوع با موفقیت مدل‌های S17 و T17 محقق شده است که تبدیل به اولین دو مدلی شدند که از آن تراشه استفاده کردند. با استفاده از تراشه ۵ نانومتری، تولیدکننده توان بیشتری در سری S19، به ویژه در مدل Pro آن ارائه داده است.

یک سال از زمان معرفی BM2397 گذشته است و ما شاهد عملکرد و بازدهی واقعی آن بوده‌ایم. در اینجا، منظور چگونگی انطباق مدل‌های جدیدتر انت ماینر با شبکه رو به رشد بیت کوین و اکوسیستم رمزارزها است. این مدل انت‌ماینر از تراشه ۵ نانومتری برخوردار است، که نسل بعدی تراشه نسل دوم SHA256 آسیک است.

بیشتر بخوانید: آگهی مزایده فروش برق برای استخراج ارز دیجیتال منتشر شد

قیمت بیت‌ مین انت‌ماینر S19 پرو

خبر خوب این است که قیمت این دستگاه کمی بیشتر از ۳٫۰۰۰ دلار است.

جمع‌بندی

دستگاه استخراج بیت مین انت ماینر S19 پرو دارای آخرین تکنولوژی استخراج بیت کوین است که به ما اجازه می‌دهد تا به بازدهی استخراج سریع‌تر و کارآمدتر دست پیدا کنیم. از شاخص‌های بالای ماینر آسیک SHA256، سرعت ۱۱۰ تراهش در ثانیه است؛ که تا کنون بالاترین سرعت بوده است.

این ماینر بصورت بالقوه توان استخراج ۱۲/۳۳ دلار یا ۰/۰۰۱۲ بیت کوین در روز را دارد و با مصرف برق روزانه ۹/۳۶ دلار، روزانه ۲/۹۷ دلار برای شما سود دارد. همه این‌ها بیت مین انت ماینر S19 پرو را تبدیل به یکی از بهترین دستگاه‌های در دسترس برای راه‌اندازی تجهیزات سودده استخراج کرده است.

منبع: cryptominersolutions