باوجود تاثیراتی که پاندامی کووید ۱۹ در بسیاری از صنایع بین‌المللی به همراه داشته، صنعت بلاک چین در کشور چین رشد قابل توجهی را تجربه کرده است.

بر اساس گزارشی که از سوی شرکت تحلیل داده‌های لانگ‌هش (LongHash) منتشر شده، بیش از ۱۰ هزار شرکت جدید بلاک چین در سال ۲۰۲۰ در کشور چین ثبت شده‌اند؛ این در حالی است که تنها ۷ ماه از سال می‌گذرد. سال ۲۰۲۰ تا این لحظه پشت سر آمار ۲ سال گذشته، در رده سوم بلاک چین‌های ثبت شده قرار دارد.

این مطلب راهم مطالعه کنید: وضعیت قانون‌ گذاری ارز دیجیتال در چین

چین در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ شاهد هجوم تعداد عظیمی از شرکت‌های مرتبط با بلاکچین بوده است، اما با توجه به نرخ ثبت‌نام‌های سال ۲۰۲۰، به نظر می‌رسد این آمار حتی از ۲ سالی که گذشت هم فراتر برود.

تعطیلی بسیاری از استارتاپ‌های بلاک چین در کشور چین

به طور کلی، در حال حاضر بیش از ۸۴ هزار شرکت بلاک چین در این کشور ثبت‌نام کرده‌اند که از بین آن‌ها فقط ۲۹٫۳۴۰ شرکت مشغول فعالیت هستند. بسیاری از این استارتاپ‌ها در ناحیه جنوب شرقی این کشور در استان گوانگ‌دونگ و در ناحیه جنوب غربی در استان یونان متمرکز هستند.

بلاک چین در چین

حمایت کشور چین از تکنولوژی بلاک چین بر خلاف ممنوعیت ارزهای دیجیتال

جالب است بدانید این استارتاپ‌های بلاک چین با سرمایه‌ای اندک راه‌اندازی شده‌اند. به‌طوریکه برخی از این شرکت‌ها تنها با ۵ هزار یوان معادل ۷۱۷ دلار کار خود را آغاز کرده‌اند. همچنین برخی دیگر هم با بیش از ۵۰ هزار یوان معادل ۷٫۱۷۵ دلار شرکت خود را راه‌اندازی کردند.

این مطلب راهم مطالعه کنید: بانک مرکزی چین ۲۰ شرکت را مامور کرد تا یوآن دیجیتال را آزمایش کنند

اگر چه این کشور در قانون‌گذاری خود، تبادلات ارز دیجیتال و عرضه اولیه سکه (ICO) را ممنوع اعلام کرده است، با این حال هیچگونه نشانه‌ای از توقف صنعت بلاکچین وجود ندارد و روندی صعودی را طی می‌کند.

از اهداف مهم کشور چین، ممنوع کردن کامل استفاده از ارزهای رمزنگاری شده و جایگزین کردن آن با یوان دیجیتال است. چین حالا با هدف قراردادن غول‌های این کشور نظیر علی‌بابا و تنسنت قصد دارد نه تنها ارزهای رمزنگاری شده مانند بیت کوین و اتریوم، بلکه حتی پول‌های سنتی خود را هم کنار بگذارد تا کنترل قوی‌تری روی جریان پرداختی‌های کشور داشته باشد.

نظر شما در مورد رشد صنعت بلاکچین در کشور چین چیست؟ دیدگاه خود را با کوین نیک به اشتراک بگذارید.

منبع: Finance Magnates