صرافی کوین بیس اعلام کرد که معاملات ریپل را تعلیق می‌کند. این اقدام در پی شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) از ریپل در هفته گذشته صورت می‌گیرد. SEC ادعا کرده است که ریپل ارز دیجیتال نیست و یک اوراق بهادار است و بدون مجوز اقدام به فروش اوراق بهادار کرده است.

کوین بیس اولین بار ریپل را در پلتفرم‌های خرده فروشی خود در فوریه سال ۲۰۱۹ لیست کرد. این صرافی در این باره نوشت:

از هم اکنون، معاملات XRP «فقط در حد محدود» انجام خواهد شد. این رمز ارز در روز سه شنبه ۱۹ ژانویه ۲۰۲۱، ساعت ۱۳ (به وقت ET) به طور کامل به حالت تعلیق در خواهد آمد.

تعلیق معاملات ریپل در صرافی کوین بیس

پال گروال (Paul Grewal)، مدیر ارشد حقوقی کوین بیس، در یک پست وبلاگ که قبلاً با CoinDesk به اشتراک گذاشته بود، نوشت:

ما به پیشرفت‌های حقوقی مربوط به XRP ادامه داده و اطلاعات جدیدی را در اختیار مشتریان خود قرار خواهیم داد.

کوین بیس گفت کیف پول‌های XRP کاربران «پس از تعلیق معاملات برای عملکرد دریافت و برداشت همچنان در دسترس خواهد بود.»

شایان ذکر است، این صرافی اعلام کرده که همچنان از ایردراپ آینده توکن‌های اسپارک به هولدرهای XRP پشتیبانی می‌کند. ریپل همچنان توسط Coinbase Custody و در کیف پول self-custodial کوین بیس پشتیبانی خواهد شد.

Coinbase از اظهارنظر در مورد این بیانیه مکتوب خود خودداری کرده است.

قیمت ریپل در صرافی کوین بیس طی ۲۰ دقیقه اول از انتشار این اطلاعیه از ۰/۲۸ دلار به ۰/۲۴ دلار رسید. از زمان اعلام شکایت SEC در هفته گذشته، قیمت ریپل بیش از ۵۰ درصد کاهش یافته است.

کاهش قیمت ریپل پس از اعلام توقف معاملات ان در کوین بیس

قیمت ریپل یک ساعت پس از اعلام تعلیق معاملات ریپل از سوی کوین بیس، بیش از ۱۶٪ کاهش یافت

بیشتر بخوانید: ماجرای شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) از ریپل چیست؟

اثر ریپل

برای کوین بیس، دلیل تعلیق معاملات ریپل و کنار گذاشتن XRP به عنوان یک دارایی معاملاتی ساده بود: از آنجایی که این شرکت به دنبال عمومی شدن است، پلتفرمی است که امنیت بالقوه آن به معنای اضافه کردن مدارک بیشتر است، تا به طور قانونی اجازه داده شود تا مشتریان خرد در آن به خرید و فروش یک ارز دیجیتال بپردازند.

SEC هفته گذشته ادعا کرد که XRP اوراق بهادار است و شرکت ریپل به مدت هفت سال است که آن را بدون ثبت نام یا درخواست معافیت مالی می‌فروشد و ۱/۳ میلیارد دلار در این فرآیند به دست آورده است. این نبرد حقوقی تازه آغاز شده و اگر ریپل در دادگاه با این اتهامات روبرو شود، همانطور که گفته بود، این دعوا ممکن است سال‌ها طول بکشد.

حذف ریپل از لیست صرافی‌های دیگر

کوین بیس اکنون بزرگترین صرافی است که با XRP کار می‌کند و می‌تواند به عنوان زنگ خطر برای پلتفرم‌های دیگر عمل کند. روز جمعه، صرافی بیت استمپ (Bitstamp) از تعلیق معاملات ریپل و سپرده‌گذاری برای همه مشتریان ایالات متحده در ۸ ژانویه خبر داد.

به طور مشابه، صرافی OKCoin مستقر در سانفرانسیسکو تعلیق XRP خود را در روز دوشنبه، ۴ ژانویه، اعلام کرد.

صرافی‌هایی که بدون ثبت نام ریپل به عنوان اوراق بهادار در SEC، به لیست کردن XRP ادامه می‌دهند، با عواقبی از جمله اقدامات احتمالی اجرایی روبرو خواهند شد. با این حال، اگر ریپل در دفاع از خود پیروز شود، کوین بیس به راحتی می‌تواند XRP را مجدداً لیست کند.

الکس کروگر (Alex Kruger)، یک تریدر و تحلیلگر، گفت:

صرافی‌های ارز دیجیتال در SEC ثبت نام نمی‌شوند (به انتخاب خودشان، زیرا این ثبت نام هزینه‌های آنها را افزایش می‌دهد) و بنابراین به نفع آنهاست که معاملات اوراق بهادار را عرضه نکنند. این کار برای محافظت از آنها است، نه مشتریان آنها.

گابریل شاپیرو (Gabriel Shapiro)، وکیل دادگستری در مؤسسه حقوقی Belcher, Smolen & Van Loo LLP ، هفته گذشته به CoinDesk گفت که تعلیق معاملات ریپل و این سوال که آیا صرافی‌ها باید ریپل را از لیست خود خارج کنند یا نه، با توجه به حوزه کسب‌وکار و ملاحظات حقوقی آن، یک موضوع پیچیده است.

نظر شما درباره حذف ریپل از لیست صرافی‌های بزرگ چیست؟ آینده این رمز ارز چه خواهد شد؟ نظرات و پیشنهادات خود را در وب سایت و شبکه‌های اجتماعی کوین نیک با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: coindesk