اوکی کوین (OKCoin)، جدیدترین صرافی است که در پی شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده برای توقف معاملات ریپل اقدام خواهد کرد. طبق این شکایت، ریپل بدون دریافت مجوزهای لازم اقدام به فروش اوراق بهادار کرده است.

در یک پست وبلاگ که امروز منتشر شد، OKCoin اعلام کرد “بهترین اقدام” در پاسخ به دادخواست اخیر SEC، تعلیق معاملات و سپرده‌های ریپل است. در این پست اعلام شد که تعلیق طی دو روز انجام خواهد شد. کاربرانی که از طریق OKCoin وام ریپل/دلار دریافت کرده‌اند “باید قبل از ۳ ژانویه وام خود را پس دهند”. روز بعد، صرافی اوکی کوین معاملات محلی، معاملات حاشیه‌ای و سپرده‌های XRP را متوقف خواهد کرد.

صرافی اوکی کوین در بیانیه‌ای اعلام کرد:

برای یافتن راه حلی برای این مشکل زمان زیادی نیاز است. در صورتی که موقعیت ما نسبت به این موضع تغییر کند، مشتریانمان را مطلع خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: ماجرای شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) از ریپل چیست؟

دادخواست SEC علیه ریپل

اقدام توقف معاملات ریپل از سوی OKCoin پس از اعلام اتهامات SEC علیه ریپل و همچنین مدیر عامل شرکت براد گارلینگهاوس و بنیانگذار آن، کریس لارسن، در تاریخ ۲۲ دسامبر، صورت گرفته است. کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، ادعا می‌کند که شرکت و مدیران آن از سال ۲۰۱۳ و از طریق فروش رمزارز ریپل، اوراق بهادار دارایی دیجیتال ثبت نشده به سرمایه‌گذاران ارائه کرده‌اند. گارلینگهاوس معتقد است SEC به منظور حمله به ارزهای دیجیتال رأی به چنین حکمی داده و مخالف تقویت نوآوری در ایالات متحده است. توقف معاملات ریپل در صرافی OKCoin از روز ۴ ژانویه آغاز خواهد شد.

از زمان انتشار اخبار مربوط به اتهامات SEC، قیمت ریپل، بیش از ۳۶ درصد کاهش یافته است. صرافی‌های دیگری هم اعلام کرده‌اند که معاملات این توکن را متوقف می‌کنند، از جمله OSL، Beaxy و CrossTower.

صرافی ارز دیجیتال Bitstamp همچنین قصد دارد معاملات ریپل را متوقف کند، اما فقط برای کاربران مستقر در ایالات متحده. با این حال، تعلیق ریپل در صرافی OKCoin (که طبق رتبه‌بندی CoinMarketCap در رده ۲۹ قرار دارد) ممکن است پیش درآمد تعلیق از سوی صرافی‌های بزرگتری باشد.

در زمان نگارش این خبر، ریپل نسبت به روز گذشته با ۱۷ درصد سقوط به ۰.۲۳ دلار رسیده است.

به نظر شما سقوط این ارز دیجیتال تا کجا ادامه خواهد داشت؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات و شبکه‌های اجتماعی کوین نیک در میان بگذارید.

منبع: cointelegraph