بیت کوین دوباره پس از چند روز هیجان، در ۲۴ ساعت گذشته دوباره روند کاهشی به خود گرفته است و به نظر می‌رسد تریدرها و سرمایه‌گذاران در حال حفظ سودهای خود از روند صعودی هستند. با آرام گرفتن بیت کوین در روز گذشته، اتریوم موفق شد با یک روند صعودی قابل توجه به محدوده ۷۵۰ دلاری هم نزدیک شود، اما اتریوم موفق به شکست مقاومت ۷۵۰ دلاری نشد و روند نزولی گرفت. اما در ۲۴ ساعت یک روز تاریک دیگر در تاریخ ریپل رقم خورد تا ریپل به محدوده ۰/۲۲۸۴ ریزش کند. در ادامه مطلب نگاهی می‌اندازیم به وضعیت بازار ارزهای دیجیتال در تاریخ ۹ دی ماه، برابر با ۲۹ دسامبر ۲۰۲۰.

بررسی وضعیت بازار ارزهای دیجیتال ۹ دی

در این مطلب به بررسی قیمت ارزهای دیجیتال مهم بازار در روز ۹ دی می‌پردازیم و سعی می‌کنیم حرکت بعدی آن‌ها را پیش بینی کنیم.

بازار ارزهای دیجیتال ۹ دی

قیمت ارزهای دیجیتال ۹ دی (منبع: Coin360)

بیت کوین

بیت کوین در روز ۲۷ دسامبر موفق شده بود یک بار دیگر رکورد قیمتی جدیدی را به ثبت برساند و از مرز ۲۸۰۰۰ دلار عبور کند. در دو روز گذشته موفق به ثبت رکورد تازه‌ای نشد. بیت کوین در ۲۴ ساعت اخیر هم بیش از ۲ درصد از ارزش خود را از دست داد تا حالا پایین‌تر از ۲۶٫۵۰۰ دلار معامله شود.

به نظر می‌رسد بیت کوین در محدوده ۲۶٫۲۵۰ دلار (فیبوناچی ۰.۳۸۲) از حمایت خوبی برخوردار است. اما دم بلند کندل‌های بیت کوین تا محدوده فیبوناچی ۰/۵ یعنی قیمت ۲۵٫۵۵۰ دلاری را هم لمس کرده‌اند. اگر این سطوح حمایتی بیت کوین موفق عمل نکنند ممکن است شاهد ریزش تا محدوده ۲۴۰۰۰ دلار هم باشیم.

اما در طرف دیگر اگر قرار باشد روند صعودی بیت کوین همچنان ادامه داشته باشد، تحلیل‌ها نشان می‌دهد بیت کوین می‌تواند تا سطح ۲۹٫۸۰۰ دلار هم صعود کند.

بازار ارزهای دیجیتال ۹ دی

نمودار تغییرات قیمتی جفت ارز بیت کوین / دلار

این مطلب راهم مطالعه کنید: تمام شرکت های S&P 500 تا پایان سال ۲۰۲۱ در بیت کوین سرمایه‌گذاری می‌کنند

اتریوم

پس از بازگشت قیمت بیت کوین از ۲۸٫۳۰۰ دلار، دومین ارز دیجیتال مهم بازار، یعنی اتریوم روند صعودی خود را آغاز کرد و  حتی در برخی از صرافی‌های ارز دیجیتال تا محدوده ۷۴۶ دلار هم صعود کرد اما موفق به شکست مقاومت ۷۵۰ دلاری نشد تا دوباره به محدوده ۷۰۰ دلاری بازگردد. اتریوم در حال حاضر در محدوده ۷۱۰ دلاری در حال نوسان است که نسبت به ۲۴ ساعت گذشته، ریزش ۲/۵ درصدی را نشان می‌دهد.

حمایت بسیار قوی در محدوده ۶۷۵ تا ۶۸۴ دلار وجود دارد و تا زمانی که اتریوم بالای این محدوده قرار داشته باشد می‌توانیم انتظار داشته باشیم روند گاوی ادامه پیدا کند. اما در صورتی که اتریوم این حمایت را از دست بدهد، سقوط تا محدوده ۶۶۱ دلاری بعید نخواهد بود.

البته در صورت تکرار روند صعودی، اتریوم ابتدا باید از مقاومت ۷۲۰ دلاری عبور کند در این صورت می‌تواند دوباره مقاومت ۷۵۰ دلاری را تست کند.

بازار ارزهای دیجیتال ۹ دی

نمودار تغییرات قیمتی جفت ارز اتریوم / دلار

ریپل

ریپل پس از شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار امریکا روزهای بسیار ناامیدکننده‌ای را پشت سر می‌گذارد. پس از صرافی‌های بیت استمپ و B2C2 حالا خبر رسیده است که کوین بیس و اوکی کوین هم معاملات ریپل را به حالت تعلیق درآورده است.

ریپل که موفق نشد موقعیت خود را بالای محدوده ۰/۳ دلاری حفظ کند، ۲۰ درصد دیگر سقوط کرد تا به محدوده ۰/۲۲۵۰ دلاری برسد. به این ترتیب ریپل در یک هفته گذشته بیش از ۵۰ درصد از ارزش خود را از دست داد.

در حال حاضر مهمترین محدوده حمایت ریپل در قیمت ۰/۲ تا ۰/۲۰۵۰ دلار قرار دارد که در صورت شکست این محدوده می‌توانیم انتظار داشته باشیم ریپل تا ۰/۱۵۵۰ دلار هم ریزش کند.

در طرف دیگر مهمترین مقاومت هم برای ریپل در محدوده قیمتی ۰/۲۴۵۰ تا ۰/۲۵ دلار است. اگر ریپل موفق شود با موفقیت از این سطح مقاومت عبور کند، می‌تواند بار دیگر مقاومت ۰/۳ دلاری را تست کند.

بازار ارزهای دیجیتال ۹ دی

نمودار تغییرات قیمتی جفت ارز ریپل / دلار

این مطلب راهم مطالعه کنید: تعلیق معاملات ریپل در صرافی کوین بیس پس از شکایت SEC

لایت کوین

در صورتی که ریپل اوضاع خوبی ندارد، لایت کوین روزهای خوبی را پشت سر می‌گذارد و حتی ممکن است جای ریپل را هم در بین ارزهای دیجیتال مهم بازار بگیرد. هر چند لایت کوین در ۲۴ ساعت گذشته نزدیک به ۲ درصد کاهش قیمت داشت اما در یک هفته گذشته رشد ۲۰ درصدی را نشان می‌دهد.

لایت کوین در زمان نگارش این مطلب در محدوده ۱۲۸ دلاری معامله می‌شود و اگر بتواند از سد مقاومت ۱۳۰ دلاری عبور کند می‌تواند قیمت‌های ۱۴۰ دلار و حتی بالاتر را هم آزمایش کند. در صورتی که لایت کوین موفق شود به محدوده ۱۶۰ دلار نزدیک شود و ریپل هم در این محدوده قیمتی باقی بماند، لایت کوین می‌تواند جای ریپل را به عنوان چهارمین ارز دیجیتال مهم بازار را بگیرد.

لایت کوین در محدوده ۱۲۰ دلار از حمایت نسبی برخوردار است ولی در صورت شکست این حمایت محدوده ۱۰۰ تا ۱۱۰ دلار مانع از ریزش بیشتر لایت کوین خواهد شد.

بازار ارزهای دیجیتال ۹ دی

نمودار تغییرات قیمتی جفت ارز لایت کوین / دلار

در بین سایر ارزهای دیجیتال بازار هم پولکادات بیش از ۱۵ درصد و کاردانو هم بیش از ۱۴ درصد افزایش قیمت را در ۲۴ ساعت گذشته تجربه کردند. بایننس کوین با افزایش قیمت ۱۰ درصدی به قیمت ۳۸/۵ دلار رسید. چین لینک ۲ درصد از ارزش خود را از دست داد و بیت کوین کش هم نسبت به روز گذشته ۱ درصد کاهش را تجربه کرد تا با قیمت ۳۴۶/۹ دلار معامله شود.

تحلیل شما از وضعیت بازار ارزهای دیجیتال روز ۹ دی چیست؟ به نظر شما فصل آلت کوین‌ها فرا رسیده است یا همچنان این بیت کوین خواهد بود که به روند صعودی خود ادامه می‌دهد؟ منتظر شنیدن نظرات و تحلیل‌های شما در سایت و شبکه‌های اجتماعی کوین نیک هستیم.