دادگاه شهر لستر انگلستان، اموال یک فروشنده مواد مخدر با بیت کوین را به ارزش ۲٫۲۹ میلیون دلار ضبط کرد. این فروشنده مواد مخدر توانسته بود در خانه خود و به لطف شبکه دارک‌ نت، به پادشاه فروش مواد مخدر محل خود تبدیل شود. با کوین نیک همراه باشید.

دادگاه The Leicester Crown Court شهر لستر انگلستان، دستور ضبط بیش از ۱٫۸ میلیون پوند، معادل ۲٫۲۹ میلیون دلار را از شخصی که یک امپراطوری فروش مواد مخدر با ارز دیجیتال راه‌اندازی کرده بود، صادر کرد. پال جانسون (Paul Johnson، کارمند ۳۲ ساله سابق فست فود‌های KFC، که از خانه خود در بازار سیاه دارک نت به فروش مواد مخدر می‌پرداخت، حالا به ۸ سال زندان محکوم شده است.

این مطلب راهم مطالعه کنید: ۳۰ سال زندان برای فروش مواد مخدر با ارزهای دیجیتال

فروش مواد مخدر با بیت کوین اما با ظاهر فروشنده چای

پال جانسون یک فارغ التحصیل رشته کسب و کار است که تجارت بین‌المللی مواد مخدر خود را به عنوان یک بازرگان چای جا زده بود.

طبق جزئیاتی که در خصوص فعالیت او فاش شده، جانسون بیش از ۴۰۰ پوند هروئین، کوکائین، ال اس دی، ماری جوانا و کتامین را وارد و به فروش رسانده بود. تمامی خریدهای او با استفاده از بیت کوین انجام شده بود.

فروش مواد مخدر با ارز دیجیتال اما با ظاهر فروشنده چای

فروش مواد مخدر با بیت کوین

البته طبق صحبت‌های قاضی این پرونده، اشاره شد که این شخص درآمدی بیش از ۲٫۱۸۳ پوند معادل ۲٫۷۷ میلیون دلار به دست آورده است که آن‌ها تنها توانسته‌اند ۱٫۸۳۷ میلیون پوند معادل ۲٫۲۹ میلیون دلار را مصادره کنند.

جانسون باید تمامی این جریمه‌ را طی ۳ ماه پرداخت کند. دیگر اموال او نظیر ماشین رنج روور ۲۰ هزار پوندی و یک نیسان جوک ۳۰ هزار پوندی هم به عنوان پرداخت جریمه به فروش گذاشته خواهند شد.

این مطلب راهم مطالعه کنید: ورود صنعت حشیش و شاهدانه پزشکی به دنیای ارزهای دیجیتال

این کارمند سابق KFC به مالکیت موادهای مخدر کلاس A و کلاس B، عرضه مواد مخدر کلاس A، واردات محصولات غیرمجاز و فروش مواد مخدر با بیت کوین در انگلستان و ۵ حساب پولشویی متهم شده است.

همچنین، همسر جانسون، به نام لیا تیلور والتون،‌ به جرم همدستی در فروش مواد مخدر آنلاین و خرید مسکن توسط پول‌ غیرقانونی، به ۲ سال زندان محکوم شد.

طبق تحقیقات انجام شده توسط پلتفرم تحلیلی کریستال بلاک چین (Crystal Blockchain)، مشخص شده است که میزان کل ارزش بیت کوین‌های جا به جا شده از طریق دارک وب، در ۳ ماه اول سال ۲۰۲۰، بیش از ۶۵ درصد افزایش داشته است، این در صورتی است که در همین بازه زمانی در سال ۲۰۱۹، این آمار در حال کاهش بود.

منبع: Coin Telegraph