پس از رکوردشکنی‌های پیاپی بیت کوین در روزهای گذشته، در ۲۴ ساعت گذشته شاهد نوسان قیمت بیت کوین و حتی ریزش آن به زیر ۲۲۰۰۰ دلار هم بودیم. با این حال بیت کوین از ریزش بیشتر جلوگیری کرد تا همچنان روند صعودی بیت کوین ادامه داشته باشد. اتریوم هم که مدت‌ها بالای ۶۰۰ دلار دیده بودیم، امروز برای اولین بار در طی چند روز گذشته به زیر محدوده ۶۰۰ دلاری سقوط کرد. در ادامه این مطلب نگاهی می‌اندازیم به بازار ارزهای دیجیتال در روز ۲ دی (۲۲ دسامبر ۲۰۲۰)

بررسی بازار ارزهای دیجیتال روز ۲ دی

اگر به وضعیت بازار ارزهای دیجیتال مخصوصا ارزهای مهم بازار نگاه کنیم، چیزی جز رنگ قرمز نخواهیم دید، به نظر می‌رسد پس از صعودی هیجان انگیز قیمت‌ها در روزهای گذشته نوبت به اصلاح رسیده است.

بازار ارزهای دیجیتال روز ۲ دی

وضعیت بازار ارزهای دیجیتال روز ۲ دی (۲۲ دسامبر ۲۰۲۰) منبع: Coin360

بیت کوین

قیمت بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته مانند چرخ و فلک بین ۲۳٫۸۰۰ تا ۲۱٫۹۶۰ دلار در نوسان بوده است. هر چند پس از سقوط به محدوده زیر ۲۲۰۰۰ دلاری دوباره موفق به بازیابی شد و تا ۲۲٫۸۴۳ دلار هم صعود کرد اما در حال حاضر در محدوده ۲۲٫۵۰۰ دلار معامله می‌شود.

برخی از تحلیلگران عقیده دارند کاهش حجم معاملات بیت کوین در روزهای آخر هفته (شنبه و یکشنبه)  یکی از دلایل ریزش قیمت بوده است. به طوری که حجم معاملات بیت کوین از ۴/۷ میلیارد دلار در روز ۱۷ دسامبر به ۲/۵ میلیارد دلار در روز دوشنبه کاهش پیدا کرده بود.

با وجود این تقاضای خریداران بزرگ به بیت کوین کمک کرده است تا به خوبی بالای سطح ۲۰٫۰۰۰ دلار باقی بماند. حجم تقاضای خریدهای سازمانی تا حد زیادی به قیمت حساس نبود و بازار را به سمتی هدایت کرد که بیت کوین هر روز رکورد تازه‌ای را از خود به جای می‌گذاشت. به طوری که بر اساس گفته شرکت معاملاتی QCP نیمی از پوزیشن‌های فروش بیت کوین منحل شد.

در حال حاضر مهمترین سطح حمایت برای بیت کوین ۲۲٫۰۰۷ دلار است در صورتی ریزش بیشتر بیت کوین ممکن است تا ۲۰٫۸۷۶ دلار هم سقوط کند.

در صورت روند صعودی بیت کوین ابتدا باید ۲۳٫۱۲۹ و ۲۳٫۴۹۰ دلار را پشت سر بگذارد تا دوباره مقاومت ۲۴٫۲۷۲ دلاری را تست کند.

بازار ارزهای دیجیتال روز ۲ دی

نمودار تغییرات قیمت بیت کوین در روز ۲ دی

این مطلب راهم مطالعه کنید: ایلان ماسک بار دیگر با صحبت از بیت کوین در توییتر جنجال به پا کرد

اتریوم

در حالی که دیگر عادت کرده بودیم اتریوم را بالای محدوده ۶۰۰ دلاری ببینیم، دومین ارز دیجیتال مهم بازار با ریزش ۷ درصدی به زیر ۶۰۰ دلار سقوط کرد و در زمان نگارش این مطلب در محدوده ۵۹۵ دلار معامله می‌شود.

در حال حاضر مهمترین سطح حمایت برای اتریوم ۵۸۷ دلار است که از ریزش بیشتر آن جلوگیری خواهد کرد، اما اتریوم برای بازگشت به روند صعودی ابتدا باید به سطح پیوت ۶۱۷ دلار باز گردد. در صورتی که اتریوم به روند صعودی باز گردد و به ۶۱۷ دلار برسد، مقاومت بعدی در قیمت ۶۳۸ دلار قرار دارد، اما اگر اتریوم به ریزش خود ادامه دهد و از ۵۸۷ دلار هم پایین‌تر کشیده شود، می‌توان انتظار داشت تا محدوده ۵۳۶ دلار یا فیبوناچی اصلاحی ۲۳/۶ درصد هم اصلاح قیمت داشته باشد.

بازار ارزهای دیجیتال روز ۲ دی

نمودار تغییرات قیمت اتریوم در روز ۲ دی

ریپل

ریپل (XRP) که در هفته‌های اخیر شاهد نوسان‌های بزرگی بوده است، در ۲۴ ساعت گذشته هم یک ریزش ۱۸ درصدی را تجربه کرد. ریپل که در روز گذشته حتی به قیمت ۰/۵۶۹۰ هم رسیده بود پس از آن شاهد ریزش ۱۸ درصدی بود و تا محدوده ۰/۴۵۲۳ دلار سقوط کرد.

ریپل برای بازگشت به روند صعودی نیاز دارد تا به سطح پیوت ۰/۵۲۷۶ دلار باز گردد، البته برای رسیدن به این هدف ابتدا باید مقاومت ۰/۴۸۶۳ دلاری را پشت سر بگذارد.

اما در صورت ریزش بیشتر می‌توانیم انتظار داشته باشیم ریپل تا محدوده ۰/۴۲ دلار پایین کشیده شود.

بازار ارزهای دیجیتال روز ۲ دی

نمودار تغییرات قیمت ریپل روز ۲ دی

لایت کوین

لایت کوین هم وضعیت خیلی بهتری نسبت به ریپل ندارد و در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۱۲ درصد از ارزش خود را از دست داده است. به این ترتیب لایت کوین که روز گذشته در قیمت نزدیک به ۱۱۵ دلار معامله می‌شد حالا به زیر ۱۰۰ دلار رسیده است و در زمان نگارش این مطلب با قیمت ۹۹ دلار معامله می‌شود.

لایت کوین برای اینکه دوباره به روند صعودی باز گردد ابتدا باید به سطح پیوت ۱۰۷/۹۹ دلار باز گردد، در این صورت می‌توانیم انتظار داشته باشیم لایت کوین دوباره قیمت ۱۱۵ دلاری را تست کند. اما در صورتی که ریزش لایت کوین ادامه داشته باشد ابتدا حمایت ۹۷ دلار و سپس حمایت ۹۰ دلاری از ریزش بیشتر لایت کوین جلوگیری خواهند کرد.

بازار ارزهای دیجیتال روز ۲ دی

نمودار تغییرات قیمت لایت کوین روز ۲ دی

سایر ارزهای دیجیتال مهم بازار هم از وضعیت خونین جان سالم به در نبردند، بیت کوین کش نزدیک به ۱۷ درصد سقوط کرد و به قیمت ۳۰۳ دلار رسید، بایننس کوین هم ریزش ۱۱ درصدی را تجربه کرد تا با قیمت ۳۰ دلار معامله شود، کاردانو ۷ درصد و چین لینک هم بیش از ۸ درصد ریزش داشتند تا به ترتیب با قیمت‌های ۰/۱۵۱۴ و ۱۱/۹۹ دلاری معامله شوند.

این مطلب راهم مطالعه کنید: تحلیل اختصاصی قیمت ارزهای دیجیتال ۱ دی (۲۱ دسامبر ۲۰۲۰)

تحلیل شما از وضعیت بازار ارزهای دیجیتال در روز ۲ دی چیست؟ اگر شما هم نظر یا تحلیلی در مورد قیمت ارزهای دیجیتال دارید می‌توانید از طریق سایت و شبکه‌های اجتماعی کوین نیک با ما در میان بگذارید و با سایر فعالان حوزه ارزهای دیجیتال بحث و تبادل نظر کنید.