بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته موفق شد یک بار دیگر رکورد شکنی کند و حالا بالاترین قیمت تاریخ بیت کوین کمی بالاتر از ۲۴٫۰۰۰ دلار است. اما هنوز بیت کوین موفق به تثبیت موقعیت خود نشده و دائما در نوسان است. اوضاع برای سایر ارزهای دیجیتال هم به صورت مشابه است و پس از جهش چند روز پیش برای تثبیت قیمت خود تلاش می‌کنند. به نظر می‌رسد با رسیدن به تعطیلات آخر هفته و بسته شدن بازارهای مالی جهانی ممکن است شاهد تثبیت قیمت‌ها باشیم. در ادامه نگاهی می‌اندازیم به وضعیت بازار ارزهای دیجیتال در روز ۳۰ آذر برابر با ۲۰ دسامبر ۲۰۲۰.

نگاهی به بازار ارزهای دیجیتال ۳۰ آذر

در ادامه این مطلب نگاهی می‌اندازیم به وضعیت مهم ارزهای دیجیتال بازار و سعی می‌کنیم روند قیمتی آن‌ها را پیش بینی کنیم.

بازار ارزهای دیجیتال ۳۰ آذر

وضعیت بازار ارزهای دیجیتال ۳۰ آذر (منبع: Coin360)

بیت کوین

بیت کوین که اواخر روز گذشته موفق شده بود به رکورد قیمتی ۲۴۰۰۰ دلار دست پیدا کند، اما با کمی ریزش حالا در محدوده ۲۳۴۰۰ دلار قرار دارد با این حال بیت کوین رشد ۲ درصدی را نسبت به ۲۴ ساعت گذشته نشان می‌دهد.

در حال حاضر به نظر می‌رسد اولین مقاومتی که پیش روی بیت کوین قرار دارد ۲۳٫۸۴۹ دلار است و هدف بعدی بیت کوین برای رسیدن به رکورد قبلی قیمتی محسوب می‌شود.

بازار ارزهای دیجیتال ۳۰ آذر

نمودار تغییرات قیمت بیت کوین روز ۳۰ آذر

در صورت عبور بیت کوین از مرز ۲۴۰۰۰ دلار، مقاومت بعدی  قبل از ۲۵٫۰۰۰ دلار در سطح ۲۴٫۳۶۵ دلار قرار گرفته است. در صورت عدم موفقیت انتظار داریم بیت کوین تا ۲۳۰۰۰ دلار ریزش کند. هر چند خرس‌های بازار برای پایین کشاندن قیمت بیت کوین تلاش می‌کنند و در صورت موفقیت به نظر می‌رسد بیت کوین تا سطح ۲۲٫۲۱۱ تا ۲۲٫۵۰۰ دلار هم پایین بیاید.

این مطلب راهم مطالعه کنید: بیت کوین به قیمت ۲۴ هزار دلار رسید و یک اوج قیمت جدید را به ثبت رساند

اتریوم

اتریوم در روزهای اخیر بین قیمت‌های ۶۵۰ تا ۶۶۰ دلار در نوسان است. هر چند در ۲۴ ساعت گذشته موفق شد تا محدوده ۶۷۰ دلار صعود کند، اما  پس از آن با کمی اصلاح مواجه شد و در حال حاضر با قیمت ۶۵۴ دلار معامله می‌شود. با این حال روند صعودی اتریوم همچنان شکسته نشده است.

از آنجایی که در ماه‌های گذشته همبستگی اتریوم با بیت کوین به کلی مشهود بوده است، هر بار اتریوم یک رکورد قیمتی را به ثبت رساند، اتریوم هم موفق به شکست یک مقاومت شد.

در حال حاضر نمودار قیمت اتریوم نشان می‌دهد خرس‌ها برای کشاندن اتریوم به قیمت ۶۴۵ دلار تلاش می‌کنند، در صورت موفقیت سطح حمایت بعدی برای اتریوم ۶۴۰ دلار است و در صورت ادامه ریزش ۶۳۲ دلار سطح حمایت بعدی برای اتر خواهد بود.

بازار ارزهای دیجیتال ۳۰ آذر

نمودار تغییرات قیمت اتریوم روز ۳۰ آذر

در طرف دیگر اما، گاوها تلاش می‌کنند تا روند صعودی اتریوم را به سمت ۷۰۰ دلار ادامه می‌دهد. در این مسیر مقاومت‌های ۶۶۵ دلاری و ۶۷۰ دلاری سطوح بسیار مهمی برای اتر محسوب می‌شوند.

ریپل

ریپل پس از اینکه چند روز پیش به محدوده ۰/۴۳ دلار سقوط کرده بود، حالا چند روزی است به روند خوب خود ادامه می‌دهد و با رشد بیش از ۱ درصدی نسبت به روز گذشته بالاتر از ۰/۵۸ دلار معامله می‌شود. ناگفته نماند که اواخر روز گذشته ریپل به مقاومت ۰/۶ دلاری حمله کرد اما موفق به عبور از آن نشد.

ریپل برای اینکه دوباره مقاومت ۰/۶ دلاری را امتحان کند اول باید  از پس مقاومت ۰/۵۹۵۴ دلاری بر بیاید. در صورت عبور ریپل از ۰/۶ دلار، مقاومت بعدی ۰/۶۱۲۹ دلار خواهد بود.

بازار ارزهای دیجیتال ۳۰ آذر

نمودار تغییرات قیمت ریپل روز ۳۰ آذر

در طرف دیگر ماجرا اگر ریپل نتواند به روند صعودی خود ادامه دهد، اولین سطح حمایت برای ریپل ۰/۵۶۳۴ دلار خواهد بود. اما اگر دارندگان ریپل قصد کسب سود داشته باشند و فشار فروش افزایش پیدا کند ممکن است ریپل در ادامه امروز قیمت‌ ۰/۵۴۸۸ دلار را هم ملاقات کند.

این مطلب راهم مطالعه کنید: آیا ریپل می‌تواند در آینده نزدیک به تارگت ۱ دلاری دست پیدا کند؟

لایت کوین

لایت کوین یکی از ارزهای خوشبخت در ۲۴ ساعت گذشته محسوب می‌شود که بیش از ده درصد افزایش قیمت را تجربه کرده است. هر چند لایت کوین اواخر روز گذشته موفق به ثبت قیمت ۱۲۴ دلاری هم شده بود، در حال حاضر با کمی اصلاح در محدوده ۱۱۸ دلاری معامله می‌شود. به این ترتیب لایت کوین نسبت به هفته گذشته بیش از ۵۰ درصد رشد را نشان می‌دهد.

در حال حاضر مهمترین مقاومت‌های پیش روی لایت کوین در قیمت‌های ۱۲۴ و ۱۳۰ دلار قرار دارد. در صورت وقوع این اتفاق لایت کوین حتی می‌تواند برای مقاومت مهم ۱۴۰ دلاری هم تلاش کند.

بازار ارزهای دیجیتال ۳۰ آذر

نمودار تغییرات قیمت لایت کوین روز ۳۰ آذر

از طرف دیگر اما خرس‌های بازار موفق به پایین کشیدن لایت کوین شوند، اولین حمایت مهم لایت کوین در محدوده ۱۰۸ دلاری قرار دارد و پس از آن مقاومت ۱۰۰ دلاری از ریزش بیشتر لایت کوین جلوگیری خواهد کرد.

در بین آلت کوین های مهم بازار ارزهای دیجیتال، بیت کوین کش در ۲۴ ساعت گذشته نزدیک به ۱۰ درصد رشد را تجربه کرد تا به محدوده ۳۴۵ دلاری برسد. بایننس کوین (BNB) هم امروز بیش از ۵ درصد افزایش قیمت داشت و حالا بالاتر از ۳۴ دلار معامله می‌شود. در این بین اما چین لینک و پولکادات ۱ درصد کاهش قیمت را تجربه کردند تا در حال حاضر به ترتیب با قیمت‌های ۱۳/۴۸ و ۵/۳۶ دلار در بازار معامله می‌شوند.

تحلیل شما از وضعیت بازار ارزهای دیجیتال در روز ۳۰ آذر چیست؟ به نظر شما بیت کوین موفق به ادامه رکوردشکنی‌هایش خواهد شد یا باید شاهد اصلاح بزرگ باشیم؟ منتظر شنیدن نظرات و تحلیل‌های شما در سایت و شبکه‌های اجتماعی کوین نیک هستیم.