در این مقاله از کوین نیک به تحقیق اخیری می‌پردازیم که در زمینه پذیرش پرداخت با رمزارز در کسب و کارهای کوچک انجام شده است.

طبق یک نظرسنجی که توسط شرکت بیمه آمریکایی به نام هارتفورد استیم بویلر (Hartford Steam Boiler) با عبارت اختصاری HSB انجام شد، حدود یک‌سوم کسب و کارهای کوچک تا متوسط (SMEها) در ایالات متحده آمریکا پرداخت با رمزارز را در قبال فروش کالا و خدمات خود می‌پذیرند.

شرکت‌های جدید بیشتر به رمزارزها توجه می‌کنند

نظرسنجی شرکت HSB نشان داد که احتمال پذیرش پرداخت با رمزارز و تجارت با اعتبار دیجیتالی، توسط شرکت‌های جدیدتر دوبرابر بیشتر از کسب‌وکارهای بزرگ است. عمر ۴۷ درصد کسب‌وکارهایی که رمزارزها را قبول می‌کنند پنج سال یا کمتر اعلام شده است. در عین حال تنها ۲۱ درصد از شرکت‌هایی که بیش از ۲۰ سال دارند این نوع پرداخت را می‌پذیرند.

این تحقیق توسط شرکت Zogby Analytics به مرحله اجرا درآمد و بیانگر این مسئله است که ۳۶ درصد کسب‌وکارهای کوچک از رمزارزها استقبال می‌کنند و ۵۹ درصد این شرکت‌ها هم قبلا سابقه خرید رمزارز برای استفاده خود را داشته‌اند.

این مطلب راهم مطالعه کنید: آیا پرداخت با بیت کوین شبیه کار با کارت های اعتباری است؟

تیموتی زیلمن (Timothy Zeilman) رئیس شرکت HSB اظهار کرده کسب و کارهای کوچک به مزایایی که رمزارزها با خود دارند (مثل پرداخت سریع و کارمزد کمتر) علاقه دارند. باوجوداین، ریسک‌هایی مثل حملات کامپیوتری و کلاهبرداری سایبری هم در این زمینه قابل تامل هستند. HSB از این لحاظ کاملا به روز عمل کرده و بیمه و خدمات سایبری به مشتریان خود ارائه می‌دهد. رئیس اجرایی این شرکت گفت:

مجرمان سایبری به دنبال پول هستند و می‌توانند مشکلی جدی باشند. تعدادی از اکسچنج‌های رمزارز پیش از این هک یا مورد اختلاس واقع شده‌اند و در آن‌ها میلیون‌ها دلار از دست رفته است. کسب وکارهای کوچک‌تر مخصوصا شرکت‌های نوپا در صورتی که قربانی این مسائل شوند نمی‌توانند به حیات خود ادامه دهند.

آمار پرداخت با رمزارز در کسب و کارهای کوچک

پرداخت و خرید با رمزارزها

به گفته زیلمن مجرمان سایبری از طرح‌های متنوعی مثل حملات کامپیوتری، تزریق بدافزارها یا تکنیک‌های فیشینگ برای درهم‌شکستن کسب‌وکارهای کوچک استفاده می‌کنند.

با توجه به اینکه صرافی‌های رمزارز به شکل موازی با سیستم بانکی و بدون دخالت آن کارشان را پیش می‌برند، قوانین کمی در آن وجود دارد. بنابراین اگر کسب وکارهای کوچک هدف کلاهبرداری قرار بگیرند خودشان به تنهایی باید از پس مشکلات خود بربیایند.

زیلمن توصیه می‌کند:

مالکان کسب و کارهای کوچک قبل از پذیرش رمزارز تا جای ممکن باید اطلاعات خود را درباره این تکنولوژی افزایش دهند. و مطمئن شوند که در برابر دزدی مالی و کلاهبرداری سایبری بیمه بوده و از نظر امنیت اطلاعات، از سطح بالایی برخوردار باشند.

درباره این تحقیق

شرکت HSB از این نظرسنجی پشتیبانی کرده و شرکت Zogby Analytics در ماه اکتبر سال گذشته آن را اجرا کرد. در این تحقیق از ۵۰۹ کسب و کار کوچک در سراسر ایالات متحده آمریکا نظرسنجی به عمل آمد.

درآمد سالانه ۷۵ درصد کسب و کارهای مورد مصاحبه زیر ۵ میلیون دلار، و تعداد کارکنان آن‌ها هم زیر ۱۰۰ نفر بوده است. نمونه نهایی این تحقیق شامل ۴۱ درصد از سازمان‌ها بود که کمتر از ۱۲ کارمند داشتند. Zogby معتقد است ضریب اعتماد این تحقیق ۹۵ درصد و ضریب خطای آن مثبت یا منفی ۴/۴ درصد بوده است.

این مطلب راهم مطالعه کنید: امکان پرداخت رمزارز به استارباکس از طریق بکت

جالب اینجا است که طی یک نظرسنجی انجام گرفته از سوی شرکت تحلیلی هریس اینسایت (Harris Insight) و استارتاپ رمزارز جم (Gem) نتیجه به دست آمده حاکی از آن است که نیمی از شهروندان آمریکایی به خرید بیت کوین تمایل نشان می‌دهند و این امر میزان محبوبیت رمزارزها را در این کشور به نمایش می‌گذارد.

به نظر شما آیا پرداخت با رمزارز در آینده به یک امر عادی تبدیل خواهد شد؟ نظرات خود را در بخش دیدگاه‌ها با ما در میان بگذارید.

 

منبع: Bitcoinist