در آخرین روزهای سال ۲۰۲۰، همچنان ارزهای دیجیتال مهم بازار به عملکرد درخشان خود ادامه می‌دهند. بیت کوین که پس از رسیدن به سقف قیمتی ۲۸٫۳۰۰ دلار متوقف شده بود و حتی تا محدوده ۲۶٫۰۰۰ دلار سقوط کرد، دوباره ۲۴ ساعت درخشان را پشت سر گذاشت تا با رسیدن به قیمت ۲۸٫۵۳۳ دلار یک رکورد تازه در بالاترین قیمت تاریخ خود ثبت کند. به دنبال بیت کوین، اتریوم هم برای عبور از مقاومت ۷۴۰ دلاری تلاش می‌کند. ریپل هم که معاملات آن در تعدادی از صرافی‌ها متوقف شده است، در ساعت‌های گذشته تا محدوده ۰/۲ دلار سقوط کرد. در ادامه نگاهی می‌اندازیم به بازار ارزهای دیجیتال در روز ۱۰ دی برابر یا ۳۰ دسامبر ۲۰۲۰.

نگاهی به بازار ارزهای دیجیتال در روز ۱۰ دی

در ادامه این مطلب به بررسی قیمت ارزهای دیجیتال مهم بازار می‌پردازیم و سعی می‌کنیم روند حرکت بعدی آن‌ها را پیش بینی کنیم.

بازار ارزهای دیجیتال ۱۰ دی

وضعیت بازار ارزهای دیجیتال روز ۱۰ دی (منبع: Coin360)

بیت کوین

پس از آنکه بیت کوین در روز گذشته تا محدوده ۲۶٫۰۰۰ دلار سقوط کرد خیلی‌ها تصور کردند شاید روند صعودی بیت کوین حداقل در سال ۲۰۲۰ به پایان رسیده باشد، اما بیت کوین با جهش قیمتی ۸ درصدی در شبانه‌روز گذشته دوباره موفق شد، بار دیگر بالاترین قیمت تاریخ جدیدی را به ثبت برساند.

در حالی که تنها یک روز دیگر به پایان سال ۲۰۲۰ باقی مانده است، بالاترین قیمت تاریخ بیت کوین ۲۸٫۵۳۳ دلار است.

در صورتی که بیت کوین موفق شود چند ساعتی در بالای محدوده ۲۸٫۴۰۰ تا ۲۸٫۵۰۰ دلار دوام بیاورد، رسیدن به ۳۰٫۰۰۰ دلار دور از دسترس نخواهد بود. البته در این مسیر یک مقاومت قوی در سطح قیمتی ۲۹٫۲۰۰ تا ۲۹٫۵۰۰ دلاری وجود دارد که بیت کوین برای رسیدن به ۳۰٫۰۰۰ دلار باید از آن عبور کند.

در طرف دیگر اگر بیت کوین موفق به حفظ خود در این قیمت فعلی نشود، اولین سطح حمایت در محدوده قیمت ۲۷۰۰۰ تا ۲۷٫۳۰۰ دلار قرار دارد. در صورت شکست این حمایت، میانگین متحرک ۱۰۰ ساعته ۲۶٫۵۰۰ دلار از ریزش بیشتر بیت کوین جلوگیری خواهد کرد.

بازار ارزهای دیجیتال ۱۰ دی

نمودار تغییرات قیمتی بیت کوین

این مطلب راهم مطالعه کنید: بیت کوین ۳۰ هزار دلاری نزدیک است؛ ثبت رکوردی جدید برای بیت کوین

اتریوم

هر چند اتریوم تا بالاترین قیمت تاریخ خود فاصله زیادی دارد، اما در سال ۲۰۲۰ عملکرد بسیار درخشانی داشته است و بسیاری از تریدرها باور دارند پس از به ثبات رسیدن بیت کوین، اتریوم جهش صعودی خود را آغاز خواهد کرد. در اواخر سال ۲۰۱۷ و اوایل سال ۲۰۱۸، پس از رسیدن بیت کوین به قیمت ۲۰٫۰۰۰ دلار تنها چند هفته بعد از آن اتریوم هم موفق به بالاترین قیمت تاریخ خود در محدوده ۱۴۰۰ دلار دست پیدا کند. خیلی‌ها منتظرند تا پس از ۳ سال شاهد تکرار این ماجرا باشند.

اتریوم در حال حاضر در محدوده ۷۳۵ دلار معامله می‌شود و برای شکستن مقاومت ۷۴۰ دلاری تلاش می‌کند. البته اتریوم در ساعت‌های گذشته موفق به عبور از ۷۴۰ دلار شد ولی نتوانست مدت زیادی بالای این محدوده دوام بیاورد.

شاخص مکدی (MACD) نشانه‌های مثبتی را برای روند گاوی اتریوم نشان می‌دهد که اگر موفق به عبور از مقاومت ۷۴۰ تا ۷۴۵ دلاری شود، رسیدن به سطح قیمتی ۷۵۰ دلار دور از انتظار نخواهد بود.

همچنین اولین سطح حمایت مهم برای اتریوم در محدوده ۷۲۰ دلار است که البته اتریوم در روزهای اخیر نشان داده است که از حمایت خوبی در محدوده ۶۹۰ تا ۷۰۰ دلار برخوردار است و حداقل در کوتاه مدت شاهد ریزش اتریوم به پایین‌تر از این محدوده نخواهیم بود.

بازار ارزهای دیجیتال ۱۰ دی

نمودار تغییرات قیمت اتریوم

این مطلب راهم مطالعه کنید: قیمت اتریوم به بالاترین سطح از ماه مه سال ۲۰۱۸ رسید؛ مقصد بعدی ۱۰۰۰ دلار است؟

ریپل

ریپل که در روز گذشته در محدوده ۰/۲۲ دلار معامله می‌شد، بیش از ۱۰ درصد دیگر هم سقوط کرد تا حالا با قیمت ۰/۲۰۲۰ دلار معامله شود، البته ریپل در شبانه‌روز گذشته حتی قیمت ۰/۱۷۲۴ را هم به چشم دید ولی با فشار خرید دوباره به محدوده ۰/۲ دلار باز گشت.

جالب اینجاست که با ریزش قیمت ریپل به محدوده ۱۷ سنت، لایت کوین موفق شده بود جای ریپل را به عنوان چهارمین ارز دیجیتال مهم بازار بگیرد، اما با بازگشت ریپل به بالای ۰/۲ دلار، ارزش بازار آن از لایت کوین بیشتر شد.

در حال حاضر ارزش بازار ریپل کمی بیشتر از ۹ میلیارد دلار است و لایت کوین هم در بازار ۸/۶۵ میلیارد دلار ارزش دارد.

جالب اینجاست پس از شکایت کمیسیون بورس و اوارق بهادار ایالات متحده از ریپل ارزش بازار آن بیش از ۱۶ میلیارد دلار سقوط کرد.

اگر ریپل قرار باشد روند فعلی را تغییر دهد و دوباره به روند صعودی باز گردد باید به محدوده ۰/۲۵ دلار باز گردد در غیر این صورت می‌توانیم انتظار داشته باشیم ریپل دوباره تا محدوده ۰/۱۷ تا ۰/۱۸ دلار سقوط کند. اگر این حمایت موفق به تغییر روند نشود و سقوط ریپل ادامه داشته باشد به نظر بسیازی از تحلیلگران ریپل حتی می‌تواند قیمت‌های ۰/۰۷ تا ۰/۱ را هم ببیند.

بازار ارزهای دیجیتال ۱۰ دی

نمودار تغییرات قیمت ریپل

این مطلب راهم مطالعه کنید: بیترکس هم معاملات ریپل را متوقف می‌کند؛ آیا بایننس صرافی بعدی‌ است؟

لایت کوین

لایت کوین روز گذشته بین ۱۲۰ تا ۱۳۰ دلار در نوسان بود، در حالی که لایت کوین روز سه شنبه را با قیمت ۱۲۸ دلار آغاز کرده بود تا ۱۳۰ دلار هم صعود کرد اما موفق به عبور از آن نشد و تا محدوده ۱۲۰ دلار سقوط کرد. در نهایت قیمت لایت کوین در روز سه شنبه در حدود ۱۲۵ دلار بسته شد.

در ساعت‌های اولیه روز چهارشنبه لایت کوین بسیار خوب عمل کرد و موفق شد حتی تا ۱۳۲ دلار هم صعود کند اما باز هم موفق نشد مدت زیادی بالای این محدوده دوام بیاورد و تا ۱۲۵ دلار سقوط کرد.

به این ترتیب نسبت به قیمت نهایی لایت کوین در روز سه شنبه تغییر چندانی را مشاهده نمی‌کنیم. لایت کوین برای ادامه روند صعودی خود نیاز دارد تا با موفقیت از ۱۳۰ دلار عبور کند. در صورتی که لایت کوین موفق به این کار نشود، انتظار داریم چند روزی در محدوده ۱۲۰ تا ۱۳۰ دلار نوسان کند.

در حال حاضر اولین سطح حمایت برای لایت کوین در محدوده ۱۲۰ دلار قرار دارد، در صورت شکست این حمایت، لایت کوین در محدوده ۱۱۱ تا ۱۱۵ دلار هم از حمایت خوبی برخوردار است.

بازار ارزهای دیجیتال ۱۰ دی

نمودار تغییرات قیمت لایت کوین

در بین سایر ارزهای دیجیتال مهم بازار هم امروز پولکادات موفق شد جهش ۱۵ درصدی را تجربه کند و به قیمت ۷/۳ دلار برسد. بیت کوین کش هم با رشد ۳ درصد از ۳۵۱ دلار عبور کرد. اما کاردانو و بایننس کوین نزدیک به ۱ درصد کاهش قیمت را تجربه کردند و چین لینک بیش از ۳ درصد ریزش داشت.

تحلیل شما از وضعیت بازار ارزهای دیجیتال در روز ۱۰ دی ماه چگونه است؟ به نظر شما بیت کوین می‌تواند پیش از پایان سال به ۳۰٫۰۰۰ دلار برسد؟ منتظر شنیدن نظرات و تحلیل‌های شما در سایت و شبکه‌های اجتماعی کوین نیک هستیم.