بانک های فدرال آمریکا صلاحیت ارائه سرویس به شرکت‌های کریپتو، به خصوص اپراتورهای استیبل کوین‌ها را دریافت کردند.

در یک نامه تفسیری از دفتر کنترل کننده ارز ایالات متحده آمریکا، بانک‌های ملی حالا برای ارائه خدمات و نگهداری ارز برای استیبل کوین، آزاد خواهند بود. در این نامه بیان شده است که بانک‌های مرکزی می‌توانند از این طریق به مشتریان بانکی خود خدمات ارائه کنند.

برایان بروکس، سرپرست دفتر کنترل کننده ارز ایالات متحده، اعلام کرد:

همین حالا هم سرویس‌های مرتبط با استیبل کوین‌ها در حال حاضر بخشی از فعالیت بسیاری از بانک‌ها هستند. بانک‌های ملی و اتحادیه‌های پس‌انداز فدرال آمریکا، در حال حاضر در زمینه استیبل کوین‌ها فعالیت دارند و روزانه میلیاردها دلار در این زمینه در گردش است.

این مطلب راهم مطالعه کنید: استیبل کوین و ارز دیجیتال ؛ ارزهای ثابت می توانند جای ارزهای دیجیتال را بگیرند؟

پشتیبانی بانک های فدرال آمریکا از استیبل کوین‌ها

در این نامه، اشاره شده است که در حال حاضر، این قانون فعلا فقط در خصوص استیبل کوین‌هایی که به صورت یک به یک با یک ارز دیگر پشتیبانی شده‌اند، اجرا می‌شود. به این معنی که توکن‌هایی مانند ساگا (Saga) یا نسخه‌هایی مانند لیبرا، در این بانک‌ها پشتیبانی نخواهند شد.

پشتیبانی بانک های فدرال آمریکا از استیبل کوین ها
پشتیبانی بانک های فدرال آمریکا از استیبل کوین ها

تتر (Tether) یکی از استیبل کوین‌های مشهوری است که به صورت یک به یک با دلار آمریکا پشتیبانی می‌شود و رزرو‌های آن در نیویورک قرار دارد. هرچند که صحبت‌هایی در خصوص استفاده از ذخیره تتر برای پوشش ضررهای صرافی بیتفینکس (Bitfinex) استفاده شده است. صرافی بیتفینکس توسط مدیران استیبل کوین تتر اداره می‌شود.

از زمان سرپرستی برایان بروکس، شخصی که پیش از این مدیر سابق بخش قانونی صرافی کوین بیس بود، دفتر کنترل کننده ارز ایالات متحده آمریکا در زمینه ارزهای دیجیتال و حضور بانک‌ها در این صنعت، بسیار فعال شده است.

نظر شما در خصوص پشتیبانی بانک های فدرال آمریکا چیست؟ دیدگاه خود را با کوین نیک به اشتراک بگذارید.

منبع: Cointelegraph