روندی که بیت کوین در این چند هفته در پیش گرفته حسابی نظرها رو به خودش جلب کرده است طوریکه داده‌های گوگل ترندز ترند شدن واژه بیت کوین را نشان می‌دهد. این داده‌ها حاکی از آن است که جستجوی واژه «بیت کوین» به بالاترین میزان سال ۲۰۲۰ رسیده است.

صعود بیت کوین

بیت کوین  در ۳۰ نوامبر و پس از سه سال توانست با افزایش قیمت به ۱۹٫۷۸۳ دلار به بالاترین قیمت تاریخ خود برسد و رکورد تازه‌ای را ثبت کند. البته پس از این اتفاق بیت کوین دچار اصلاح قیمت شد و در حال حاضر در حدود قیمت ۱۹٫۱۰۰ دلار معامله می‌شود. 

عملکرد روزانه بازار بیت کوین و رمز ارزها

 

عبور از سطح ۱۹٫۰۰۰ دلار(به ویژه پس از سقوط قیمت بیت کوین به ۱۸٫۰۰۰ دلار در بعدازظهر ۲۳ نوامبر) سریع‌تر از آنچه انتظار می‌رفت اتفاق افتاد. این سقوط تقریباً همزمان با افت ۳۰ درصدی XRP در کوین بیس پس از پامپ این آلت کوین به ۰/۹۲ دلار بود.

بیشتر بخوانید: چرا قیمت بیت کوین برای اولین بار در سه سال گذشته به ۱۹۰۰۰ دلار رسید؟

احساسات سرمایه‌گذاران

داده‌های TheTie، پلتفرم تجزیه‌و‌تحلیل اجتماعی داده‌ها، نشان می‌دهد که با از دست رفتن مومنتوم قیمت بیت کوین در ۲۲ و ۲۳ نوامبر، هنگامی که تریدرها پیش‌بینی می‌کنند احتمال تست مجدد حمایت‌های پایین‌تر در زیر ۱۸٫۰۰۰ دلار وجود دارد، احساسات معاملاتی به طور قابل توجهی دچار ضرر و آسیب می‌شود.

به گفته جاشوا فرانک (Joshua Frank)، بنیانگذار TheTIE:

امتیاز احساسات روزانه، مثبت یا منفی بودن احساسات سرمایه‌گذاران در طی ۲۴ ساعت گذشته در برابر پنجره قیمت ۲۰ روزه را بررسی می‌کند. این معیار (احساس روزانه) از ۱۶ نوامبر زمانی که قیمت بیت کوین نزدیک به ۱۶ هزار دلار بود، مثبت (بالای ۵۰) شده بود. مثبت ماندن امتیاز احساس روزانه، بدان معنی است که مذاکرات باید به طور مستمر مثبت و مثبت‌تر شوند. بنابراین اگر احساس سرمایه‌گذاران طی ۲۰ روز گذشته مثبت باشد، باید در ۲۴ ساعت گذشته نیز مثبت‌تر باشد تا این امتیاز بالاتر از ۵۰ باقی بماند.

چارت قیمت بیت کوین و احساسات بازار

چارت ساعتی قیمت بیت کوین و احساسات بازار

چارت ساعتی قیمت بیت کوین و احساسات بازار

این امر نشان می‌دهد که صرف‌نظر از پولبک‌های شدید به ۱۸٫۰۰۰ دلار یا کمتر، اکثر افرادی که در بیت کوین سرمایه‌گذاری کرده یا قیمت آن را پیگیری می‌کنند، هنوز هم عمدتاً در مورد چشم‌انداز این دارایی دیجیتال در مقایسه با داده‌های تاریخی مربوط به قیمت و احساسات بازار، نگاه صعودی دارند. همین امر در افزایش قیمت و ترند شدن واژه بیت کوین مؤثر است.

ترند شدن واژه بیت کوین

داده‌های گوگل ترندز نیز با افزایش قیمت به بیش از ۱۹٫۰۰۰ دلار، ترند شدن واژه بیت کوین را نشان می‌دهد. میزان جستجوی این واژه به بالاترین حد سال ۲۰۲۰ رسیده، اما رقم آن هنوز با رکورد دسامبر سال ۲۰۱۷ فاصله دارد.

ترند شدن وازه بیت کوین بر اساس داده های گوگل ترندز

نظر شما در مورد افزایش قیمت بیت کوین و اوج قیمت جدید آن چیست؟ آیا بیت کوین می‌تواند از ۲۰ هزار دلار عبور کند؟ نظرات خود را در وب سایت و شبکه‌های اجتماعی کوین نیک با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: cointelegraph