موسسات و سرمایه‌گذاران سازمانی در طی یک هفته تقریباً ۱/۳ میلیارد دلار به گری اسکیل بیت کوین تراست (GBTC) اختصاص داده‌اند، در حالی که گری اسکیل به دنبال افزودن دارایی‌های دیجیتال بیشتری به سبد سهام خودش است.

گری اسکیل همچنان با صندوق سرمایه گذاری بیت کوین تراست خود رکورد می‌زند. این شرکت در طی یک هفته بیش از ۱ میلیارد دلار بیت کوین (BTC) از سازمان‌ها جذب کرده است. علاوه بر این، به نظر می‌رسد این شرکت در حال آماده سازی برای راه‌اندازی چندین صندوق سرمایه گذاری یا همان تراست جدید ارز دیجیتال برای چین لینک، تزوس و چند رمز ارز دیگر است.

جریان ورود سرمایه به گری اسکیل بیت کوین تراست به یک رکورد جدید رسید

نشریه کریپتو پوتیتو (CryptoPotato) پیش از این گزارش داده بود که این شرکت پیشرو در مدیریت دارایی دیجیتال بهترین فصل خود را در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۰ با بیشترین مقدار ورود سرمایه به ثبت رسانده است. طبیعتاً، بیشتر این بودجه مربوط به بیت کوین تراست بوده است.

این جریان بی‌سابقه از سرمایه‌گذاران نهادی، گری اسکیل را به سمت جمع‌آوری مقادیر زیادی BTC سوق داد. به همین ترتیب، دارایی‌های این شرکت بیش از ۳ درصد از کل بیت کوین‌های موجود را تشکیل می‌دهند.

مایکل سوننشاین (Michael Sonnenshein) مدیر عامل گری اسکیل که به‌تازگی منصوب شده، نمونه‌ای از تقاضای قابل توجه مشتریان نهادی برای بیت کوین تراست است. او پرونده‌ای را در SEC تشکیل داده و ادعا کرده که چنین سرمایه‌گذارانی در مدت زمان فقط یک هفته تقریباً ۱/۳ میلیارد دلار به GBTC اختصاص داده‌اند.

این یک رکورد برای این تراست است، زیرا متوسط سرمایه جمع‌آوری شده در هر هفته در بهترین فصل، یعنی سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۰، در حدود ۲۱۷ میلیون دلار بوده است.

گفتنی است، داده‌های Ycharts نشان می‌دهند پرمیوم بیت کوین تراست برای اولین بار در یک سال به زیر ۳ درصد کاهش یافته است. این کاهش قابل توجهی نسبت به یک ماه پیش است که پرمیوم بیش از ۴۰ درصد بود.

بیت کوین تراست گری اسکیل

چارت پرمیوم های شرکت گری اسکیل

این موضوع نشان می‌دهد که برخی از سرمایه‌گذاران معتبر پوزیشن GBTC را نقد کرده‌اند. از آنجایی که GBTC محصولی است که به SEC گزارش می‌دهد، سرمایه سرمایه‌گذاران به مدت شش ماه قفل می‌شود. بعد از انقضای این مدت، آنها حق دارند پوزیشن‌های خود را در اختیار بگیرند که این امر می‌تواند بر میزان پرمیوم تأثیر بگذارد.

این مطلب راهم مطالعه کنید: تأثیر موضع گیری دولت بایدن ارزهای دیجیتال چه خواهد بود؟

گری اسکیل به دارایی‌های جدید چشم دوخته است

این شرکت مدیریت دارایی به غیر از بیت کوین تراست، محصولاتی را برای چندین ارز دیجیتال دیگر نیز ارائه می‌دهد. این موارد شامل بیت کوین کش، اتریوم، اتریوم کلاسیک، لایت کوین و … هستند. اخیراً، پس از اتهامات SEC علیه ریپل، این شرکت تصمیم به انحلال ریپل تراست خود گرفت.

با این حال، گری اسکیل ممکن است به زودی محصولات بیشتری را برای مشتریان نهادی خود اضافه کند. شرکت Delaware Trust  که به عنوان «متولی قانونی» گری اسکیل است، اسنادی را برای ثبت تراست‌هایی برای پنج دارایی دیجیتال به اداره ثبت شرکت‌های ایالتی ارائه کرده است.

این دارایی‌های دیجیتال عبارتند از چین لینک، تزوس، Decentraland، Livepeer و Basic Attention Token.

با این حال، در این اسناد مشخص نشده که هر کدام از این ارزهای دیجیتال چه زمانی تراست مخصوص به خود را خواهند داشت.

نظر شما در مورد جذب سرمایه در صندوق سرمایه گذاری بیت کوین تراست گری اسکیل چیست؟ آیا اینها نشان‌دهنده افزایش قیمت بیت کوین در آینده خواهد بود؟ منتظر شنیدن نظرات و تحلیل‌های شما در وب سایت و شبکه‌های اجتماعی کوین نیک هستیم.

منبع: cryptopotato