پس از شکایت SEC از شرکت ریپل (Ripple Labs)، صرافی کراکن هم به کوین بیس، بایننس آمریکا و سایر صرافی‌ها در تعلیق معاملات ریپل پیوست. صرافی کراکن به طور رسمی اعلام کرده است که از ۲۹ ژانویه معاملات ریپل را برای کاربران آمریکا غیرفعال خواهد کرد.

تعلیق معاملات ریپل در صرافی کراکن

صرافی ارز دیجیتال کراکن، مستقر در سانفرانسیسکو، روز جمعه ۲۹ ژانویه، معاملات ریپل را برای ساکنان ایالات متحده متوقف خواهد کرد.

در حالی که کاربران آمریکایی پس از آن تاریخ همچنان می‌توانند ریپل را واریز یا برداشت کنند، تنها دو هفته فرصت دارند تا به ترید این دارایی دیجیتالی ادامه دهند.

این صرافی نوشت:

ما از ۲۹ ژانویه ۲۰۲۱ این روند را شروع می‌کنیم، بنابراین به همه مشتریان ایالات متحده به شدت توصیه می‌شود که پوزیشن‌های خود را تا قبل از آن روز ببندند.

این مطلب راهم مطالعه کنید: ماجرای شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) از ریپل چیست؟

همه چیز از شکایت SEC شروع شد

Ripple Labs به همراه مدیر عامل این شرکت، برد گارلینگهاوس (Brad Garlinghouse) و رئیس اجرایی آن کریس لارسن (Chris Larsen)، به دلیل نقشی که در فروش ریپل داشتند، در ماه دسامبر از سوی کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده مورد یک شکایت ۱/۳ میلیارد دلاری قرار گرفتند. چندین بنیانگذار ریپل، XRP را در سال ۲۰۱۲ ایجاد کردند.

قیمت ریپل از زمان اعلام شکایت SEC تاکنون تقریباً به نصف کاهش یافته است. در ۲۱ دسامبر، قیمت آن در حال افزایش بود و به ۰/۶۰ دلار رسید. در حال حاضر، حدود ۰/۲۸ دلار است.

سایر صرافی‌ها از جمله Binance.US ، کوین بیس و بیت استمپ معاملات ریپل را از قبل تعلیق کرده‌اند.

این مطلب راهم مطالعه کنید: ۲۶ شرکت و صرافی پشتیبانی خود را از ارز ریپل متوقف کردند

در مورد اینکه آیا معاملات ریپل ممکن است ادامه یابد یا خیر، کراکن خاطرنشان کرد: ما در حال بررسی وضعیت مربوط به تشکیل پرونده SEC هستیم و با توجه به هر وضعیت جدیدی، با آن سازگار خواهیم شد.

نظر شما در مورد آینده معاملات ریپل چیست؟ نتیجه دادگاه چه خواهد شد؟ نظرات و پیشنهادات خود را در وب سایت و شبکه‌های اجتماعی کوین نیک با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: decrypt