تفاوت معامله گران واقعی و صاحب نظران بازار در چیست چه چیزی آنها را از هم متمایز می‌سازد و تمرکز آنها بر روی چیست، سوالاتی هستند که در این مطلب از کوین نیک به آنها می‌پردازیم. معامله‌گران بازار بر پیش بینی‌ها تمرکز می‌کنند در حالی که معامله‌گران واقعی روی استراتژی تمرکز می‌کنند. این یعنی اینکه در بعضی موارد، پیش‌بینی‌های بزرگ منجر به اشتباه زیاد می‌شود. معامله‌گران واقعی نمی‌توانند این اشتباه را تحمل کنند.

پیش‌بینی چگونه صورت می‌گیرد؟

پیش بینی‌های بزرگ منجر به اشتباه زیاد می‌شود. معامله‌گران واقعی نمی‌توانند این اشتباه را تحمل کنند. پیش بینی‌های مربوط به آنچه بازار در آینده انجام خواهد داد، بخشی از رسانه‌های تجاری است.

دلیل اصلی این پیش بینی‌ها بسیار همه‌گیر این است که بدون هیچ گونه عواقب واقعی صورت می‌گیرند و برای رتبه‌بندی‌ها تشویق می‌شوند. پیش‌بینی اینکه بازار به خوبی پیش برود، توجه خوانندگان و بینندگان را به خود جلب می‌کند.

اگر درآمد خود را با تجارت در بازار بجای صحبت در مورد آن بدست آورید، به سرعت می‌فهمید که همه کاری که انجام می‌دهید پیش بینی است. در این صورت شما به احتمال زیاد نتایج بسیار ضعیفی خواهید داشت. مشکل اصلی این است که پیش بینی‌ها خطر را در نظر نمی‌گیرند. هنگامی که پول واقعی را در اختیار دارید، باید عواقب اشتباه بودن را در نظر بگیرید و این بیشتر پیش بینی‌ها را کاملاً احمقانه می‌کند.

بیشتر بخوانید: خرید یا تجارت رمزارز کدام یک بهتر است؟

به عبارت ساده‌تر، صاحب ‌‌نظران بازار بر پیش بینی‌هایی که توجه را به خود جلب می‌کنند تمرکز می‌کنند در حالی که معامله‌گران واقعی روی استراتژی‌هایی تمرکز می‌کنند که خطر را محدود کرده و شانس کسب درآمد را افزایش می‌دهد. پس این تفاوت معامله گران واقعی و صاحب ‌نظران بازار است. تفاوت اصلی بین پیش بینی‌ها و استراتژی انعطاف پذیری است.

یک معامله‌گر دقیق به جای تمرکز روی یک نتیجه خاص، طیف گسترده‌ای از نتایج احتمالی را در نظر می‌گیرد. او در صورت تغییر شرایط آماده است تا رویکرد خود را اصلاح کند.

مدیریت ریسک

مدیریت ریسک در قلب استراتژی است. مدیریت ریسک فقط در مورد محتاط بودن و احتیاط کردن نیست. این در مورد از بین بردن خطر خسارات اساسی است. پیش بینی‌های بزرگ منجر به اشتباه زیاد می‌شود. معامله‌گران واقعی نمی‌توانند این اشتباه را تحمل کنند.

معامله‌گران باید خطر انفجار را برطرف کنند تا در صورت بروز خطا بتوانند خطرات دیگری را که عواقب ناخوشایندی که یک اشتباه در پی ندارد را به صورت تهاجمی بر عهده بگیرند. اگر می‌خواهید توجه کنید، پیش بینی‌های جسورانه‌ای را انجام دهید. اما اگر با این روش تجارت کنید، هزینه خیلی زیاد است.

همه فعالان بازار تا حدودی پیش‌بینی‌های لازم را انجام می‌دهند. تاجرانی هم که استراتژیک هستند، روی توسعه برنامه تمرکز می‌کنند. به عنوان مثال، در بازار فعلی، ریزش بزرگی از پایین‌ترین نرخ‌های اخیر رخ داده است. بعضی از صاحب ‌‌نظران پیش‌بینی می‌کنند که بازار از این نقطه همچنان ادامه خواهد داشت، در حالی که سایر صاحب ‌‌نظران به دنبال وارونگی قابل توجه و بازپرداخت احتمالی پایین هستند و این می‌تواند به خوبی تفاوت معامله گران واقعی و صاحب‌ نظران بازار را نشان دهد.

نظر کارشناسان

جیمز دپور بلاگر مالی و سرمایه‌گذاری می‌گوید: علاقه‌ای به اینکه بر اساس پیش‌بینی‌ها عمل کنم ندارم، اگرچه آنها می‌توانند برای تفکر کردن مفید باشند. من بسیار بیشتر علاقه‌مند به تدوین استراتژی برای ترقی هر حرکتی که موجب پیشرفت شود هستم.

من در درجه اول این کار را با نگه داشتن سطح بالایی از پول نقد و تمرکز بر انتخاب سهام جداگانه انجام می‌دهم. اگر بتوانم انتخاب‌های بیشتری برای سهام پیدا کنم که مرا به خود جذب کند، سرمایه بیشتری را برای این کار خواهم گذاشت و سرسخت‌تر کار خواهم کرد.

بیشتر بخوانید: اصطلاحات تخصصی ارز دیجیتال که قبل از سرمایه گذاری باید بدانید

اگر نتوانم انتخاب بیشتری از سهام را پیدا کنم، با مدیریت معاملات سهام من که در حال حاضر در اختیار دارم، میزان پول نقد من افزایش خواهد یافت. من نظراتی در مورد آنچه که بازار احتمالاً انجام می‌دهد، دارم. با این حال، هدف من این است که هدفمند بمانم و اجازه دهم که قیمت استراتژی من را تعیین کند.

اغلب وقتی که تمرکز روی پیش بینی‌ها است تمایل به جستجوی چیزهایی است که انحرافات موجود را توجیه کنند. به این امر از لحاظ فنی داده کاوی گفته می‌شود و می‌تواند یک اشتباه گران برای معامله گران باشد.

همه ما این تمایل طبیعی را داریم فقط روی عواملی تمرکز کنیم که با آنچه که قبلاً در مورد آن فکر می‌کردیم موافق باشد اما وقتی هزینه اشتباه را دست کم بگیریم، خطر ضررهای قابل توجه افزایش خواهد یافت. رسانه‌های تجاری کار بزرگی را در پیشبرد پیش بینی‌ها به عنوان کلید موفقیت در بازار انجام می‌دهند. اما وقتی که شما پولی در این زمینه دارید سریع می‌فهمید که این استراتژی نیست که هزینه‌ها را پرداخت می‌کند.