در پژوهشی که از ۷۰۰ فرد ثروتمند انجام شد، مشخص شد تقریبا سه چهارم آن‌ها در حال حاضر روی ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کرده‌اند یا به دنبال سرمایه‌گذاری روی ارزهای دیجیتال تا پیش از سال ۲۰۲۲ هستند. در ادامه این مطلب درباره این پژوهش که نشان دهنده افزایش علاقه ثروتمندان به سرمایه گذاری روی بیت کوین و ارزهای دیجیتال است بیشتر صحبت می‌کنیم.

علاقه ثروتمندان به سرمایه گذاری روی بیت کوین

این تحقیق که توسط سازمان مشاوره مالی «DeVere Group» انجام شده است نشان می‌دهد  که ۷۳ درصد از شرکت کنندگان در این پژوهش دیدگاه صعودی نسبت به قیمت ارزهای دیجیتال دارند که نسبت به پژوهش مشابه در سال ۲۰۱۹، پنج درصد افزایش را نشان می‌دهد. در تحقیق مشابهی که سال گذشته انجام شده بود، ۶۸ درصد از پاسخ دهندگان پیش بینی می‌کردند بازار ارزهای دیجیتال روند صعودی خواهد داشت.

شرکت کنندگان در این پژوهش از بین افرادی انتخاب شده بودند که حداقل ۱ میلیون پوند انگلیس یا معادل ۱/۳۲ میلیون دلار ثروت خالص داشتند. همچنین این افراد از مناطق مختلف جهان شامل ایالات متحده، بریتانیا، آسیا، آفریقا، خاورمیانه، استرالیا و امریکای جنوبی انتخاب شده بودند.

نایجل گرین (Nigel Green)، مدیرعامل شرکت مشاوره مالی «DeVere Group»  در مورد این نظرسنجی گفته است، بیت کوین با رشد ۱۲۵ درصدی نسبت به سال گذشته ، یکی از بهترین دارایی‌ها برای سرمایه‌گذاری در سال جاری بوده است. او همچنین اضافه کرد:

همانطور که پژوهش نشان می‌دهد، این عملکرد چشمگیر توجه سرمایه‌گذاران ثروتمند را به ارزهای دیجیتال جلب می‌کند و متوجه خواهند شد که این رمزارزها آینده پول هستند و آن‌ها نمی‌خواهند در گذشته متوقف شوند.

آقای گرین همچنین به این موضوع اشاره کرد که از جمله سرمایه‌گذارانی که چشم به بیت کوین دارند شامل بانک‌های بزرگ وال استریت می‌شوند که با سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگی مثل پی پال و اسکوئر به این حوزه جذب شدند.

بدون شک بسیاری از این ثرومندانی که در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند می‌دانند که یکی از عوامل اصلی افزایش قیمت، علاقه روزافزون سرمایه‌گذاران سازمانی برای ورود به این حوزه است. سرمایه‌گذاران سازمان در سال جاری به دلیل بازده بالای دارایی‌های دیجیتال در حال تبدیل ثروت خود به ارزهای دیجیتال هستند.

علاقه ثروتمندان به سرمایه گذاری بیت کوین

افزایش علاقه ثروتمندان به سرمایه گذاری روی بیت کوین و ارزهای دیجیتال

این مطلب راهم مطالعه کنید: ارزش بازار بیت کوین با عبور از ۳۳۷ میلیارد دلار رکورد تازه‌ای را ثبت کرد

حتی بدبین‌ترین منتقدان بیت کوین در وال استریت هم در حال حاضر به ارزهای دیجیتال روی خوش نشان داده‌اند. در کنفرانس اخیر نیویورک تایمز، جیمی دیمون (Jamie Dimon) مدیر عامل و رئیس جی پی مورگان (JPMorgan) گفت که او از فناوری بلاک چین و ارزهای دیجیتال با پشتوانه مناسب و با قوانین و مقررات دقیق حمایت می‌کند.

جالب است بدانید که جیمی دیمون در سال ۲۰۱۷ از بیت کوین به عنوان یک پروژه کلاهبرداری نام برده بود، هرچند که جی پی مورگان مدت‌هاست که دارایی‌های دیجیتال را به رسمیت شناخته است.

ری دالیو (Ray Dalio) مدیر ثروتمند یک صندوق سرمایه‌گذاری هم که هنوز هم در مورد بیت کوین تردیدهای زیادی دارد، روز سه شنبه در یک توییتی گفت:

من فکر می‌کنم ممکن است در مورد بیت کوین چیزی را از قلم انداخته باشم، بنابراین دوست دارم که نظرم را اصلاح کنم.

دالیو پیش از این گفته بود، بیت کوین به عنوان یک روش ذخیره دارایی سقوط می‌کند و دولت‌ها ممکن است آن را غیرقانونی اعلام کنند و استفاده از آن خطرناک باشد. او همچنین گفت نمی‌تواند تصور کند که بانک‌های مرکزی، شرکت‌های بین‌المللی و سرمایه گذاران سازمانی بزرگ از آن استفاده کنند.

جالب است که نتایج این نظرسنجی از ثروتمندان درست همان روزی منتشر شد که قیمت بیت کوین از مرز ۱۸۰۰۰ دلار عبور کرد و ارزش کل بازار بیت کوین  به رکورد ۳۳۷ میلیارد دلار رسیده بود.

نظر شما در این باره چیست؟ با توجه به روند صعودی بیت کوین آیا ثروتمندان و شرکت‌های بزرگ به سرمایه‌گذاری روی بیت کوین و ارزهای دیجیتال علاقه‌مند خواهند شد؟ منتظر شنیدن نظرات و تحلیل‌های شما در کوین نیک هستیم.

منبع: cointelegraph