تحلیلگران و محققان صنعت ارز دیجیتال خاطرنشان کرده‌اند که در صورتی که بازدهی پول نقد و اوراق بهادار نزدیک به صفر باشد، دارایی‌های امن مانند بیت کوین یا طلا بیشتر خریده می‌شوند. چرا که مردم به دلیل کمبود ذخیره ارزش به خرید بیت کوین و طلا از روی ترس (panic buying) روی می‌آورند.

خرید بیت کوین از روی ترس

هم‌بنیانگذار T10 Holdings و سرمایه‌گذار کلان جهانی، دن تاپیرو (Dan Tapiero)، بررسی کرده که حدود ۱۹۰ تریلیون دلار اوراق قرضه یا پول نقد وجود دارد که اساساً بازدهی نزدیک به صفر داشته و تقریباً هیچ امیدی به افزایش سود ندارند.

وی افزود:

کمبود ذخایر ارزش مالی در این سیستم قدیمی می‌تواند منجر به خرید مقدار زیادی طلا و بیت کوین از روی ترس و وحشت شود.

افزایش گسترده بدهی‌های ملی و بانک‌های مرکزی که برای کاهش بدهی‌ درگیر چاپ حجم زیادی پول هستند، این داستان را به مرور زمان تشدید خواهد کرد.

زمانی که رائول پال (Raoul Pal)، مدیرعامل Global Macro Investor  و Real Vision Group  چارت طولانی‌مدت تورم طلا را نشان داد، افزود:

تصور کنید که اگر طلا اینقدر خوب به نظر برسد، بیت کوین چقدر بالا می‌رود. سبد سهام سازمان‌های بزرگ دچار کمبود شده و به آن نیاز خواهند داشت.

تأثیر ایلان ماسک

مدیر عامل شرکت تسلا، ایلان ماسک (Elon Musk)، در روزهای آخر هفته چندین مطلب در مورد صعود بیت کوین توییت کرده و ناظران این صنعت را به فکر انداخته که این غول فناوری به دنبال خرید بیت کوین و یک سرمایه‌گذاری بزرگ است.

حتی رویترز در مورد آن گفت:

ایلان ماسک روز یکشنبه در مورد امکان تبدیل «تراکنش‌های بزرگ» ترازنامه تسلا به بیت کوین پرسیده است.

گذشته از الگوی رفتاری (meme) ماسک که اکنون به طور گسترده در دست انتشار است و توییت وی در مورد بیت کوین، گزارش شده که ماسک با مایکل سیلور (Michael Saylor)، مدیر اجرایی شرکت مایکرواستراتژی گفتگو کرده است.

اگر می‌خواهید ۱۰۰ میلیارد دلار در حق سهامداران خود لطف کنید، ترازنامه TSLA را از USD به BTC تبدیل کنید. شرکت‌های دیگر در S&P 500 از شما پیروی کرده و با رشد بیت کوین با گذشت زمان، این دارایی به یک تریلیون دلار می‌رسد.

سیلور در پاسخ ماسک در توییتی گفت:

آیا اصلاً چنین تراکنش‌های بزرگی امکان‌پذیر است؟

بیشتر بخوانید: رشد قیمت بیت کوین پس از توصیه مایکل سیلور به ایلان ماسک

و اما بازنده‌های این بازی چه کسانی خواهند بود؟

اگر امثال تسلا و سایر شرکت‌های بزرگ وارد بیت کوین شوند، بسیار چشمگیر خواهد بود و همه حاضرند بیت کوین را حتی با بالاترین قیمت خریداری کرده و هولد کنند.

کسانی که ضرر می‌کنند احتمالاً منتقدان منفی باف مانند پیتر شیف (Peter Schiff) و نوریل روبینی (Nouriel Roubini) و البته بانک‌های مرکزی خواهند بود که همچنان ارزش دارایی‌های آنها روز به روز کاهش یافته و دنیا با کمبود دارایی‌های امن روبرو خواهد شد.

نظر شما در مورد کمبود ذخایر ارزش و هجوم مردم برای خرید بیت کوین از روی ترس و وحشت چیست؟ نظرات خود را در وب سایت و شبکه‌های اجتماعی کوین نیک به اشتراک بگذارید.

منبع: coingape