موسس شرکت Silk Road، در یک اظهار نظر عجیب، قیمت ۳۳۳ میلیون دلاری بیت کوین را پیشبینی کرده است. آیا بیت کوین به چنین قیمت سرسام‌آوری خواهد رسید؟ راس اولبریکت (Ross Ulbricht)، موسس شرکت سیلک‌رود (Silk Road)، که به دلیل پولشویی، هک، جعل اسناد و تجارت مواد مخدر محکوم و راهی زندان شد، اظهار نظر جدیدی در خصوص قیمت بیت‌کوین داشته است. طبق گفته این فرد، بیت کوین در آینده یک بازار گاوی بسیار طولانی را تجربه خواهد کرد، آن قدر طولانی که قیمت آن ممکن است به ۳۳۳ میلیون دلار برسد. با کوین نیک همراه باشید.

با وجود این که راس اولبریکت بر این باور است که بیت کوین به زودی یک روند کاهشی کوتاه مدت را تجربه می‌کند، اما در عین حال به ظهور یک بازار صعودی بلند مدت هم باور دارد. آخرین پستی که از اولبریکت از زندان منتشر شده، او باری دیگر پشیبینی خود در خصوص قیمت بیت‌کوین را بیان کرده است. در این اظهار نظر، او اعتقاد دارد که بیت کوین به قیمت ۱٫۲۰۰ دلار سقوط خواهد کرد، اما این شروعی برای حرکت رو به بالای این ارز دیجیتال است، حرکتی که می‌تواند تا ۳۳۳ میلیون دلار برای هر بیت کوین افزایش پیدا کند.

پیشبینی قیمت ۳۳۳ میلیون دلاری بیت کوین

راس اولبریکت، موسس محاکمه شده شرکت بدنام Silk Road، بر این باور است که قیمت بیت کوین به زودی افت شدیدی خواهد داشت. راس این پیش‌بینی خود را بر اساس نظریه امواج الیوت (Elliott Wave Theory) بیان کرده است. بر اساس گفته‌های او، بیت کوین در حال حاضر در موج دوم خود قرار دارد؛ موجی که بیت کوین را به قیمت بین ۲٫۸۰۰ دلار و ۱٫۲۰۰ دلار خواهد رساند.

البته پس از این پیشبینی بود که اولبریکت، پستی با جزئیات بیشتر در این خصوص منتشر کرد. او در این پست همچنان اعتقاد دارد که بیت کوین یک شرایط خرسی کوتاه مدت را تجربه خواهد کرد اما پشت این کاهش شدید، یک طوفان گاوی قدرتمند وجود دارد که برای مدت طولانی بازار بیت کوین را به اوج خواهد برد.

او در این پیشبینی، موج سوم بیت کوین را بسیار چشمگیرتر از موج اول معرفی کرد. راس اولبریکت در اظهار نظر پر دل و جرات خود می‌گوید:

اگر قیمت ۰٫۰۶ دلار شروع موج اول بود و ۲۰٫۰۰۰ دلار پایان این موج بود، بنابراین باید گفت موج اول، قیمت‌ بیت‌کوین را ۳۳۳٫۳۳۳ برابر کرده است. اگر موج دوم، قیمت بیت کوین را به ۱۰۰۰ دلار کاهش دهد و موج سوم به اندازه موج اول بزرگ باشد، بنابراین موج سوم، قیمت‌ بیت کوین را به ۳۳۳ میلیون دلار خواهد رساند.

اولبریکت چارچوب زمانی مشخصی برای این پیشبینی خود مشخص نکرده است. هرچند، او بر این باور است که ده‌ها سال پس از امروز، هر قیمتی کمتر از ۲۰٫۰۰۰ دلار، ارزان و کم‌ارزش به‌نظر خواهد رسید.

پیشبینی غیر محتمل؟

گذراندن زندگی پشت میله‌های زندان، به نظر عامل محرک اولبریکت برای ارائه پیش بینی شرایط بیت کوین است. او در دسامبر سال ۲۰۱۹ پیشبینی کرد که بنچمارک دارایی‌های دیجیتال در سال ۲۰۲۰ به ۱۰۰٫۰۰۰ دلار خواهند رسید. تا امروز و زمان نگارش این مطلب، قیمت بیت کوین ۸٫۵۰۰ دلار است و پیشبینی او در سال ۲۰۱۹، غیر محتمل و البته عجیب به‌نظر می‌رسد.

این مطلب راهم مطالعه کنید: پیش‌ بینی قیمت بیت کوین توسط آرتور هیز مدیرعامل بیت مکس

اما با این حال، پیشبینی قیمت ۳۳۳ میلیون دلاری، در سطح دیگری از عجایب و غیر ممکن‌ها قرار دارد. از آن جایی که ۲۱ میلیون بیت کوین وجود دارد، این پیش‌بینی به‌ این معنی است که قیمت کلی بازار سرمایه‌گذاری بیت کوین به رقم ۷ کوآدریلیون (۱۰ به توان ۱۵) خواهد رسید. این میزان، ۱۰ برابر بیشتر از تولید ناخالص تمامی کشورهای دنیاست. البته که اولبریکت در این پیشبینی خود اضافه می‌کند:

منظور این است، افزایش قیمت بیت کوین بلند مدت خواهد بود، حد و حصری برای آن متصور نیست.

حالا، بد نیست که یادآور شویم وقتی بیت کوین با قیمت ۰٫۶ دلار معامله می‌شد، هیچ شخصی تصور نمی‌کرد قیمتش تا آن حد ناگهانی به ۲۰ هزار دلار برسد.

اما به هر حال، قیمت ۳۳۳ میلیون دلاری بیت کوین از سوی راس اولبریکت، جسورانه‌ترین پیشبینی تاریخ است. این پیش‌بینی، نظریه مشهور قیمت ۱ میلیون دلاری بیت کوین را که توسط جان مک‌آفی (John McAfee) بیان شد، زیر سایه خود قرار می‌دهد.

منبع: cryptopotato