یک آمار تازه در خصوص اتریوم، عملکرد توکن‌های ERC-20 اتریوم را نشان داده است. برخی از این توکن‌ها ضعیف و برخی بسیار خوب عمل کرده‌اند. در عین حال اتریوم نمایشی تحسین‌برانگیز داشته است. با کوین نیک همراه باشید.

توکن‌‌های ERC-20 به یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین عناصر اکوسیستم اتریوم تبدیل شده‌اند، اما خیلی از این توکن‌ها در طی یک سال اخیر، شاهد ضررهای بی‌سابقه‌ای بوده‌اند و تنها برخی از آن‌ها توانسته‌اند عملکرد خوبی از خود به جا بگذارند. تا حدی که به نظر می‌رسد باید منتظر آخرین نفس‌های بسیاری از این توکن‌ها در سال ۲۰۲۰ باشیم.

با توجه به داده‌هایی که اخیرا توسط یک تحلیلگر محبوب در خصوص اتریوم منتشر شده، توکن‌های این دارایی دیجیتال عملکردی درهم و البته منفی از خود نشان داده‌اند. این داده‌ها نشان می‌دهند که بخش بزرگی از عملکرد توکن‌های ERC-20 اتریوم با ضررهایی بین منفی ۵۰ تا ۱۰۰ درصد روبه‌رو بوده‌اند.

از طرفی، برخی از این توکن‌ها، مانند Chainlink، سود به شدت بالایی را در سالی که گذشت، به دست آورده‌اند.

این مطلب راهم مطالعه کنید: توکن اتریوم چیست؟

عملکرد توکن‌های ERC-20 اتریوم در بسیاری از موارد بد بوده است

در طول سال گذشته، اتریوم روند گاوی قابل توجه‌ای را روی قیمت خود تجربه کرد که نقش بسزایی در درآمد کلی آن در سال ۲۰۲۰ داشت.

اوایل سال جاری، اتریوم در گیر و دار یک روند سهمی‌وار (Parabolic) شناور بود که باعث شد قیمت آن ۲۹۰ دلار صعود کند و سپس، در نهایت با یک سقوط آزاد به پایین‌ترین حد خود در حول و حوش منطقه ۱۰۰ دلار برسد.

البته این یک سقوط آزاد کوتاه مدت بود و اتریوم سریعا از جای خود برخاست و دوباره به منطقه ۲۰۰ دلار بازگشت. در حال حاضر شاهد رشد گاوی تراکم بازار هستیم و اتریوم روند صعودی به خود گرفته است.

هرچند، برخی از توکن‌های ERC-20 که روی شبکه اتریوم ساخته شده بودند، به آن اندازه خوش شانس نبوده‌اند.

با توجه به داده‌هایی که توسط ستریس پاریباس (Ceteris Paribus)، یکی از تحلیلگران محبوب منتشر شده است، از ۱۸۰ توکن‌هایی ERC-20 موجود، ۱۰۷ مورد از آن‌ها عملکرد منفی ۵۰ تا ۱۰۰ درصدی داشته‌اند. ۴۳ مورد از آن‌ها روند نزولی بین ۰ تا ۵۰ درصد را تجربه کرده‌اند. همچنین فقط ۳۰ مورد از آن‌ها عملکرد خوبی را از خود نشان داده‌اند.

در بازگشت سرمایه یک ساله اتریوم: ۳۰ مورد از آن‌ها عملکرد مثبت داشته‌اند، ۴۳ مورد از آن‌ها بین ۰ تا منفی ۵۰ درصد بوده‌اند و ۱۰۷ مورد از آن‌ها بین منفی ۵۰ درصد و منفی ۱۰۰ درصد قرار داشتند.

عملکرد ضعیف بسیاری از توکن‌های ERC-20

نمودار عملکرد اتریوم

عملکرد عالی اتریوم در برابر توکن‌هایی با دفتر سفارشات غیرنقدینگی

در خصوص توکن‌های ERC-20 ارزش بازار بالایی وجود دارد که نقدینگی ارائه می‌دهند، مانند Chainlink، اما بخش بزرگی از آن‌ها در نقدینگی محدودیت دارند و آن‌هایی هم که دارای پرایس اکشن (Price Action) هستند، قالبا توسط الگوریتم‌های بازارسازی کنترل می‌شوند که توسط پروژه‌های در حال انجام شرکتی ایجاد شده‌اند.

اسپنسر نون (Spencer Noon) رئیس سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال در DTC Capital، در واکنش به آماری که در خصوص توکن‌های ERC-20 منتشر شده، اشاره داشته که اتریوم، عملکرد تحسین‌برانگیزی برای یک شبکه ۲۰ میلیارد دلاری به نسبت ریز عملکردهای توکن‌های ERC-20 داشته است.

با توجه به آمارها، به نظر می‌رسد در سال ۲۰۲۰ و فراتر از آن، شاهد مرگ بسیاری از توکن‌های کوچک باشیم. سرمایه‌گذاران بیشتر به سمت بازارهای نقدینگی و دارایی‌های ثابتی مانند اتریوم می‌روند و از توکن‌های کوچک‌تر و بازار غیرنقدینگی آ‌ن‌ها دوری می‌کنند.

منبع: Cryptoslate