شرکت ماراتن (Marathon Patent Group)، هفتاد هزار دستگاه استخراج بیت کوین S-19 را به شرکت بیت مین (Bitmain) سفارش داده است. این معامله ۱۷۰ میلیون دلاری بزرگترین معامله در تاریخ شرکت بیت مین است. ماراتن تنها یکی از معدود شرکت‌های آمریکایی است که فعالیت‌های استخراج خود را در سال ۲۰۲۱ افزایش می‌دهد.

ماراتن برای خرید ۷۰٫۰۰۰ دستگاه استخراج بیت کوین از غول چینی تولیدکننده اسیک، بیت مین، قرارداد بسته است. گفته می‌شود ارزش این معامله حدود ۱۷۰ میلیون دلار است.

ماراتن در حال حاضر با دستگاه‌های استخراج در ایالات متحده کار می‌کند. با این حال، معامله روز دوشنبه سهم این شرکت را از هش ریت جهانی به طور قابل توجهی افزایش خواهد داد.

سفارش ماینر بیت کوین ماراتن بزرگترین سفارش شرکت بیت مین تا به امروز است

به نظر می‌رسد، قرار است یکی از بزرگترین شرکت‌های استخراج بیت کوین در ایالات متحده در سال ۲۰۲۱ بزرگتر شود. بر اساس بیانیه مطبوعاتی منتشر شده در روز دوشنبه، ماراتن به تازگی متعهد شده ۷۰٫۰۰۰ انت ماینر S-19 اسیک از شرکت بیت مین خریداری کند.

طبق این معامله، بیت مین در ژوئیه ۲۰۲۱، ۷۰۰۰ ماینر S-19 به ماراتن تحویل خواهد داد. ۶۳۰۰۰ دستگاه دیگر در دسامبر ۲۰۲۱ تحویل داده خواهند شد.

پس از اتمام کار، ماراتن با بیش از ۱۰۳٫۰۰۰ ماینر فعالیت خواهد کرد. به صورت ترکیبی، این شرکت با ۱۰/۳۶ EH/s به هش ریت جهانی کمک خواهد کرد.

در حال حاضر، شرکت ماراتن با حدود ۳۳٫۰۰۰ ماینر بیت کوین کار می‌کند. این سفارش تعداد ماینرهای این شرکت را بیش از سه برابر خواهد کرد.

بیت مین اشباع از سفارشات آمریکای شمالی

بیت مین سفارشات بسیاری از سوی شرکت های استخراج آمریکایی دریافت کرده است

بیشتر بخوانید: افزایش درآمد ماینرهای بیت کوین در ماه نوامبر؛ ۴۸ درصد افزایش

مریک اوکاموتو (Merrick Okamoto)، مدیر عامل شرکت مارتن، اظهار داشت که این سفارش بزرگترین سفارش بیت مین است که تاکنون از نظر هزینه و تعداد ماینرهای درخواستی دریافت کرده است. وی اضافه کرد:

ما از تلاش سخت تیم بیت مین برای تحقق این سفارش قدردانی می‌کنیم… رابطه ما با بیت مین یکی از مؤلفه‌های مهم پتانسیل ما برای موفقیت در آینده است و مشتاقانه منتظر ادامه کار با آنها برای افزایش مقیاس کسب‌وکار خود هستیم.

ایرنه گائو (Irene Gao)، مدیر فروش بیت مین در آمریکای شمالی، مرکزی و جنوبی، اظهار داشت:

ماراتن به سرعت به بزرگترین مشتری ما تبدیل شده و همکاری ما همچنان به سود متقابل هر دو شرکت است.

بیت مین مملو از سفارشات آمریکای شمالی

ماراتن تنها شرکت بزرگ استخراج بیت کوین در ایالات متحده نیست که اخیراً به بیت مین سفارش داده است. در تاریخ ۲۰ دسامبر، شرکت Core Scientific از خرید ۵۸۰۰۰ ماینر S-19 خبر داد. این شرکت انتظار دارد سفارش خود را تا سپتامبر ۲۰۲۱ دریافت کند.

با این خرید گسترده، Core Scientific ادعا کرده که این شرکت بزرگترین ماینر خارج از چین است. با این حال، هنگامی که هر دو سفارش تحویل داده شود، ماراتن با ۱۰۳٫۰۰۰ ماینر نسبت به ۷۶٫۰۰۰ ماینر شرکت Core Scientific برتری خواهد داشت.

یکی دیگر از خریداران عمده سخت افزار استخراج بیت مین، Riot Blockchain است. این شرکت در آمریکای شمالی، از اکتبر ۲۰۱۹ تاکنون ۱۰ هزار و ۵۰۰ واحد ماینر بیت کوین را خریداری کرده است.

آیا سلطه چین بر استخراج بیت کوین رو به پایان است؟

اپراتورهای اصلی استخراج که در خاک ایالات متحده مستقر هستند، ممکن است برای استخراج بیت کوین در بلند مدت مناسب باشند. پیش از این، منتقدان این رمز ارز پیشرو به سلطه چین بر استخراج آن به عنوان یک نقص امنیتی بالقوه اشاره کرده بودند.

تمرکززدایی بیشتر نسبت به علاقه به استخراج در سطح جهانی، منجر به ایجاد کانون در حال ظهور بیت کوین در ایران شده است. در ماه مه سال ۲۰۲۰، دولت ایران یک استراتژی ملی استخراج ارز دیجیتال تدوین کرد.

همانطور که در آسیا تایمز گزارش شده، مکس کیزر (Max Keiser) فکر می‌کند علاقه ایران به استخراج بیت کوین، دولت ایالات متحده را به دنباله روی و تقلید از این الگو مجبور خواهد کرد. در حقیقت، وی معتقد است که چنین «جنگ جهانی هش» می‌تواند قیمت BTC را به بیش از ۵۰۰٫۰۰۰ دلار افزایش دهد.

نظر شما در مورد حجم بالای سفارش ماینر بیت کوین از سوی شرکت‌های استخراج امریکایی چیست؟ نظرات خود را در وب یا شبکه‌های اجتماعی کوین نیک با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: beincrypto